Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Mal iba jednu nohu?

Kúpite značkové tenisky takmer za dve tisícky, nosíte ich štyri mesiace, roztrhnú sa a môžete ich zahodiť.

Tomáš si nové tenisky veľmi neužil. Nosil ich len štyri mesiace a značka- neznačka, sú nanič.Tomáš si nové tenisky veľmi neužil. Nosil ich len štyri mesiace a značka- neznačka, sú nanič. (Zdroj: vrb)

Tento scenár sa vám nepáči? Ale distribútorom by takáto situácia vyhovovala. Dokonca by boli radi, aby ste si u nich kúpili i ďalšie.
Spotrebiteľka Jana z Tužiny hovorí: „29. apríla 2006 sme kúpili synovi tenisky. Stáli 1743 korún a po štyroch mesiacoch sa začal trhať zvršok pravej. 18. septembra sme ich teda do športovej predajne na Námestí slobody v Prievidzi priniesli na reklamáciu. Povedali, že ich budú posielať do Bratislavy na posúdenie k distribútorovi. 13. októbra bol syn po tenisky, tie však v predajni neboli. Je ale zaujímavé, že list, ktorým nakoniec reklamáciu zamietli, bol napísaný ešte 20. septembra, teda dva dni po prinesení do predajne. Potom prišlo vyjadrenie, že reklamačná doba sa nemá zamieňať so životnosťou výrobku, čomu nerozumiem. Volala som do predajne, kde mi povedali, že boli obnosené a zle ošetrované. Čo mi bolo tiež nepochopiteľné. Jednu sme ošetrovali, nosili a druhú nie?“
Dodávateľ, ktorý reklamáciu posudzoval sa spotrebiteľke písomne vyjadril nasledovne:
„Pri obhliadke nebolo zistené žiadne poškodenie materiálu, šitia, ani spracovania, ktoré by bolo spôsobené pri výrobe. Z rozsahu poškodenia je zrejmé, že v tomto prípade si zákazník neuplatnil reklamáciu u predávajúceho bez zbytočného odkladu.“ Tu sa dodávateľ odvoláva na Občiansky zákonník. Konkrétne na paragrafy, ktoré v zhrnutí hovoria: „Chyby musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Práva zo zodpovednosti za chyby sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak chyby vytkol najneskôr do 24 mesiacov (!) od prevzatia veci.“ Tomáš, ktorý tenisky nosil je študent strednej školy vo Zvolene. Nemal teda inú možnosť, len do konca týždňa, kým prišiel domov, tenisky nosiť. Z druhého paragrafu, ktorým sa chcel dodávateľ brániť, vyberáme: „Predávajúci je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia požadovať výmenu veci alebo súčasti, ak tým predávajúcemu vzhľadom na cenu tovaru a závažnosť chyby nevzniknú neprimerané náklady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia nedostatku vymeniť chybný výrobok za bezchybný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.“ Sám dodávateľ si teda protirečí vo svojich vyjadreniach. Na jednej strane reklamáciu neuznal, na strane druhej uvádza paragraf, ktorý mu to viac-menej nariaďuje. V mnohom nepochopiteľné a „šalamúnske“ vyjadrenie však pokračuje ďalšou zaujímavou staťou, nad ktorou krútila hlavou nielen spotrebiteľka ale aj Lýdia Ondrejková, predsedníčka Regionálneho združenia spotrebiteľov hornej Nitry Prievidza: „Reklamačnú dobu nemožno zamieňať so životnosťou výrobku, t.j. dobou, počas ktorej pri správnom používaní a ošetrení môže vzhľadom k svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti jeho používania vydržať.“ „Celé vyjadrenie je podľa mňa špekulácia, ako sa vyvliecť z povinnosti náhrady škody,“ povedala Lýdia Ondrejková a pokračovala: „Bol spotrebiteľ upozornený, keďže podľa dodávateľa je životnosť výrobku kratšia ako 24 mesiacov, čo je stanovené Obchodným zákonníkom, že je táto doba skrátená a z akého dôvodu?“ Jednoznačne nie, hovorí spotrebiteľka.
Lýdia Ondrejková sa tiež pýta, ako sa mal študent okamžite dostaviť s reklamáciou, keď bol z jasných dôvodov mimo Prievidze? Taktiež pri uvedení dôvodov neuznania reklamácie sa pýta, prečo sa trhá len jedna topánka, ktorá je navyše aj inak ušitá ako tá, ktorá sa netrhá?
Teda niekoľko otázok bez jasných a zavádzajúcich odpovedí.
Pre objektívnosť sme oslovili aj majiteľku prievidzskej predajne, v ktorej Jana tenisky pre Tomáša kúpila. Tá sa pre Prieboj vyjadrila: „Predávam značkové tenisky. To znamená, že do pol roka sa k reklamácii vyjadruje tretia osoba. Čiže ja som povinná dokázať výrobnú chybu topánky. Všetky reklamácie nosíme do Bratislavy k nášmu dodávateľovi. Oni sa na to pozrú, posúdia a mne dajú vyjadrenie. Vyjadrili sa a ja s tým súhlasím, že toto je predlžovanie chyby. To znamená, že keby prišli hneď a vidíme, že sa topánka začína lámať, trhať, tak to vyriešime.“
Spotrebiteľke teda nezostáva nič iné, len dať tenisky na posúdenie znalcovi a náhradu škody vymáhať súdnou cestou. V tomto prípade naozaj ako perlička znie posledná veta vyjadrenia dodávateľa: „Dúfame, že naše zamietavé stanovisko nenaruší vašu dôveru v sieti športových predajní a naďalej zostanete našim verným zákazníkom.“
Takže, milí spotrebitelia, hurá na športové predajne, kde vám milostivo dovolia kúpiť si nekvalitný tovar každé štyri mesiace. Veď aj oni z niečoho musia žiť!

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Úprava osobného motorového vozidla
  2. Important information for Brazilians living in Slovakia
  3. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Päť chýb pri zateplení strechy
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 265
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 228
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 989
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 13 296
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 756
  6. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 852
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 631
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 617
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 359
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 148
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

FOTO: V Nitrianskom Pravne horelo auto

Včera večer zasahovali obecní hasiči z Nitrianskeho Pravna pri požiari osobného auta.

Bojnická nemocnica označila situáciu s koronavírusom za kritickú

Dôvodom bolo plné obsadenie lôžok pre pacientov s koronavírusom aj nedostatok personálu.

Bojnická nemocnica. Ilustračné foto.

Dvom vojakom, ktorí pomáhali prievidzským hygienikom, potvrdili koronavírus

Pozitívnych vojakov nahradili iní príslušníci ozbrojených síl. Hygienici evidujú aj viacero pozitívnych zdravotníkov v bojnickej nemocnici.

Ilustračná fotografia.

Handlovská radnica vráti obyvateľom na úľavách za odpad viac ako 10.000 eur

Handlovská samospráva vráti obyvateľom na úľavách na poplatku za komunálny odpad viac ako 10.000 eur.

Do modrého koša patrí iba papier.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Prinášame informácie o pripravovanom testovaní na Orave

Získať dobrovoľníkov ku odberom je v niektorých dedinách ťažké, v Sihelnom bude pomáhať aj starosta.

Vojaci kontrolujú miesta určené na testovanie Oravcov

Samosprávy musia do piatka rána pripraviť priestory, kde sa uskutočnia odbery. Oravcov budú testovať trikrát.

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Aktuálne: Dopravná nehoda na Balkáne

Vodič má zrejme ťažké zranenie.

Už ste čítali?