Audity sa realizovali dvakrát za rok, odvtedy ako audítorská spoločnosť udelila mestu certifikát systému manažérskej normy kvality ISO 9001:2000 v decembri 2004. Ich cieľom je preveriť riadenie a dodržiavanie jednotlivých procesov v kontrolovanom subjekte. Audit sa realizoval formou rozhovoru audítora s preverovaným zamestnancom a pri kontrole procesov sa zisťovali aj ukazovatele výkonnosti a napĺňanie cieľov kvality. „Zistené nezhody mohli byť podľa audítora zadefinované ako závažné a menej závažné. V prípade zistenia závažnej nezhody môže audítorská spoločnosť pristúpiť až k odobratiu certifikátu manažérskej normy kvality,“ vysvetľuje hovorkyňa mesta Ivona Vojtášová a pokračuje: „Vyhodnotenie štvrtého kontrolného auditu v mestskom úrade však potvrdilo opodstatnenosť udelenia certifikátu, pretože v hodnotení procesov sa nenašla žiadna nezhoda.“ Ako skonštatoval externý audítor, na mestskom úrade v procesoch prevažujú silnejšie stránky nad slabšími. Žiadny z procesov nedefinoval ako nezhodu. Keďže mestský úrad je inštitúcia, napĺňajúca požiadavky občanov, odporučil trvalé sledovanie spokojnosti občanov a jeho vyhodnocovanie a to nielen v súvislosti s prácou mestského úradu, ale aj organizácií, založených resp. zriadených mestom.