Obaja pretekajú v automobilových súťažiach. My sme sa porozprávali s Petrom Kiabom, ktorý sa na súťažiach pohybuje o tri roky dlhšie ako jeho brat.
* Pán Kiaba, koľko rokov už súťažíte v motoristickom športe a ako ste sa k pretekaniu vôbec dostali?
Pretekaniu sa venujem už štyri roky. Začal som v seriáli pretekov do vrchu so Škodou Fabia, neskôr som súťažil v automobilových pretekoch do vrchu so Seatom Leon 1.9 TDi teda v Seat cup dieslovej kategórii. Nasledoval môj prestup do pretekov na okruhoch, kde som už do súťaženia zainteresoval aj brata Antona. Kúpili sme nové Seaty Leon Supercopa 1.1 turbo špeciálne upravené s 310 koňmi pod kapotou. Napadlo mi, že keď sa bralo jedno auto, nech sa hneď berie aj ďalšie, bude lepšia cena. Navyše si vieme pomôcť, má to teda aj svoje výhody a plusy.
* Ako ste sa vôbec dostali k pretekaniu?
Oslovila ma ako svojho obchodného partnera firma Castrol. Ponuka ma zaujala a keďže som hneď v úvodných pretekoch do vrchu skončil na prvej pozícii, chytilo ma to za srdce. Neskôr som však išiel vlastnou cestou, zabezpečil si vozidlo na ďalší rok, kúpil si vlastný kamión a vytvoril svoj tím mechanikov, ktorí momentálne tvoria Jozef Pospíchal a Marián Herceg.
* V akých pretekoch jazdíte v tento sezóne?
Momentálne jazdím aj s bratom seriál automobilových majstrovstiev Slovenska a zóny strednej Európy v kubatúre do 2 000 cm3. Od mája, kedy začala sezóna, sa nám obom darilo a pred záverečnými pretekmi je brat v seriáli majstrovstiev Slovenska i zóny strednej Európy prvý a ja som zatiaľ tretí.
* Máte ešte šancu predbehnúť brata?
Áno, pred poslednými pretekmi mám stále šancu, no brat by musel vypadnúť a ja získať plný počet bodov, teda 20.
* Ako vnímate brata na automobilových okruhoch. Ako každého iného súpera, alebo beriete na neho väčší ohľad?
Ťažká otázka, no keďže sme bratia snažíme sa správať ako súrodenci aj na súťažných okruhoch. Rešpektujeme sa a snažíme sa správať ako jazdci jedného tímu a na pretekoch si navzájom „kryjeme chrbát“. Snažíme sa spolu zdolať konkurenciu...
* Aké dosiahnuté úspechy v motoristickom športe si za štvorročné súťažné obdobie najviac ceníte?
Druhé miesto so Seatom na automobilových pretekoch do vrchu v rámci majstrovstiev Slovenska. Ďalšími cennými úspechmi sú viaceré dosiahnuté výsledky v tejto sezóne, kedy sa aj s bratom takmer pravidelne umiestňujeme v jednotlivých pretekoch na popredných priečkach. Prakticky, keď sme nemali technické problémy, tak sme vždy skončili na čelných pozíciách.
* Zostanete aj v budúcej sezóne v rovnakej súťažnej kategórii, alebo pomýšľate na iný seriál pretekov?
Je otázne, či zostaneme pri súčasnom aute a seriáli. Láka ma niečo lepšie – adrenalínovejšie. Máme dosť dobré ponuky od firmy Porsche a je možné, že sa predstavím v seriály Porsche cup. Ten sa jazdí aj pre našinca v zaujímavých lokalitách, ako aj v Dubaji či Bahrajne. Ďalšou možnosťou je, že by sme jazdili na Audi A4. Ak by nám istá firma poskladala dve autá za dobrú cenu, tak by sme mohli aj s bratom na nich pretekať na Slovensku a možno aj v Čechách.
* Vaša rodina je známa kladným vzťahom k automobilom. Ktoré z vašich aut je pre vás najcennejšie?
Vďaka otcovi mám blízko aj k historickým vozidlám. Z tohto pohľadu je to najcennejšie, čo naša rodina má, cabriolet Duessenberg z roku 1930. Z modernejších áut je mne najbližšie asi Porsche Cayene.