Projekt vzdelávania intelektovo nadaných detí ERIN v prievidzskej škole na Mariánskej ulici nadobudol v tomto školskom roku nový rozmer. Minuloroční štvrtáci prešli na druhý stupeň a po prvýkrát sa v tomto projekte otvoril piaty ročník. Škola i vyučujúci sa tak museli pripraviť na niekoľko noviniek. „Piaty ročník má formu celodenného vzdelávania, ktoré trvá do 15, 30 h a je povinné. Už to nie je klasická družina ako na prvom stupni. Snažili sme sa pripraviť im na každý deň niečo zaujímavé. Napríklad jeden deň budú pracovať v chemickom laboratóriu, potom budú mať konverzáciu v angličtine, športový krúžok. Sú to veľmi tvorivé deti a preto sme im do programu zaradili dramatický krúžok a raz do týždňa budú mať krúžok Robolab,“ opisuje špecifiká vyučovacieho procesu Lenka Krajčíková, triedna učiteľka piatakov zapojených do projektu. Učebné osnovy sú rovnaké ako v klasických triedach. V rozvrhu im však chýbajú pestovateľské práce. Navyše majú oproti ostatným chémiu, informatiku a okrem angličtiny sa začali učiť francúzštinu. „Keďže sú to deti na veľmi vysokej intelektovej úrovni, učiteľ na ne môže klásť vysoké nároky, kým v iných triedach musí dbať i na slabších žiakov. Výučba sa nevedie klasickým spôsobom, piatakom nielen vysvetľujeme, ale snažíme sa, aby sami prišli na určitý problém. Je to určite náročnejšie na prípravu učiteľa, ale zároveň je to výzva,“ hovorí L. Krajčíková a dodáva: „Deti musia pochopiť, že ani učiteľ nevie všetko. V niečom môžu byť lepší a preto sa nebránim, aby oni učili mňa. To je na tom práve toúžasné.“