i. V oboch disciplínach sa dokázali naše reprezentantky prebojovať do finále. Na päťstometrovej trati napokon obsadili deviate miesto a na dvestometrovej trati boli piate. My sme sa s Ivanou Kmeťovou, pretekárkou KRK DAK Kiaba Nováky, porozprávali o šampionáte i najbližšom programe.
* Ivana, na päťstometrovej trati ste s Kohlovou finišovali v A-finále až na poslednom deviatom mieste. Zrejme ste mali pred štartom finálovej jazdy väčšie očakávania?
Keď som išla na majstrovstvá Európy, mojím prvoradým cieľom bolo prebojovať sa do finále a tak skončiť čo najlepšie. Postúpiť do A-finále sa nám síce podarilo, no tam naša jazda nebola podľa predstáv. Úvodných štyristo metrov sme zvládali celkom dobre, no potom sme sa nejako rozhodili a už to s nami išlo „dole vodou“. Bolo to spôsobené zrejme aj s tým, že sme sa v lodi vymenili a Martina bola vpredu. Bola to naša prvá jazda v obrátenom garde na takomto významnom podujatí. Martina nevedela presne, kedy má zrýchliť, prepálili sme štart, potom sme nevydržali a „rozhodili“ sme sa. Kohlová sa silou mocou chcela držať Talianok, ktoré štartovali vedľa nás, no nevyšlo to...
* Čiastočne ste si vylepšili chuť piatou priečkou na dvestometrovej trati. Považuješ osobne toto umiestnenie za úspech, či po vlaňajšom striebre v tejto disciplíne si pomýšľala na viac?
Celé naše okolie malo vyššie očakávania, no pri súčasnej konkurencii je takmer nemožné získavať cenné kovy každý rok. Tak ako sme minulý rok boli druhé, mohli sme byť pri vyrovnanej konkurencii piate. To isté sa dá povedať aj o tohtoročnom finále. Ako sme boli piate, tak sme mohli vybojovať medailu. Mali sme k nej naozaj blízko.
* Mohla by si nám bližšie popísať túto finálovú jazdu?
Dvestovka je strašne krátka trať, ťažké je tu niečo popísať, jazda netrvá ani 40 sekúnd. Tu nemá pretekár vôbec čas vnímať niečo naokolo, sústredí sa len na svoj výkon. V každom prípade sme finálovú jazdu nešli zle. So štvrtou loďou sme prišli takmer súčasne a na tretiu loď sme stratili veľmi málo...
* Celkovo ako hodnotíš svoje vystúpenie na európskom šampionáte? Ako úspešné, či skôr menej úspešné?
Určite sa nedá povedať, že by bolo neúspešné, veď sme sa na oboch dĺžkach tratí prebojovali do finále, čo sa nepodarilo mnohým posádkam. Na 500-vke to však mohlo byť lepšie a čo sa týka dvestovky, tam to záležalo aj od šťastia. A to teraz stálo na strane našich súperiek.
* Už sme spomínali, že ste sa v lodi vymenili. Kohlová išla dopredu a ty dozadu. Ako sa po majstrovstvách Európy pozeráš na túto zmenu. Bola pozitívna?
Určite áno, už som si zvykla na to, že som vzadu. Predtým sa stále hovorilo, že Martina zle ťahá podľa mňa a nikdy sa s tým nič nerobilo. Dlho sme stagnovali, potrebovali sme zmenu. Pred majstrovstvami Európy sme však veľa tohto spolu nenajazdili a i to sa odzrkadlilo sa našom výkone. Teraz spolu trénujeme viac, verím, že sa naša súhra ešte vylepší.
* Po majstrovstvách Európy si štartovala na majstrovstvách Slovenska na Môťovskej priehrade pri Zvolene. Patrila si tam k najúspešnejším pretekárom, keď si získala šesť titulov majsterky Slovenska. Trošku však prekvapila tvoja prehra v K1 na 1000 m trati s Kohlovou, za ktorou si zaostala o 14 sekúnd. Čo sa skrýva za týmto veľkým rozdielom?
Ja som sa v singlových disciplínach sústredila najmä na päťstometrovú – teda olympijskú trať a som rada, že som na nej všetky súperky zdolala. Tisícku som išla skôr ako tréningovú jazdu, v nej mi prakticky o nič nešlo. Bol navyše silný vietor, s ktorým som celú jazdu bojovala. Z ôsmich pretekov na majstrovstvách Slovenska som šesť vyhrala a tak som so svojím vystúpením spokojná. Trochu ma mrzí akurát prehra s Kohlovou na 200 m trati, pretože viem, že na ňu nám. Prvých sto metrov som viedla, no potom mi fúklo do pádla, rozhodila som sa a Kohlová začala sťahovať môj náskok. Do cieľa sme prišli takmer súčasne. Dlho si všetci mysleli, že som vyhrala ja, no po polhodinovom čakaní vyhlásili ako víťazku Kohlovú.
* Na Môťovskej priehrade si išla spolu s Kohlovou, Erbanovou a Kubalovou aj K4. Bol to pre teba prvý štart v tejto štvorčlennej lodi?
Nie, už som predtým viackrát v K4 štartovala. No bol to pre mňa prvý štart v tejto lodi v sezóne, vlani som v nej vôbec neštartovala.
* Je možné, že z vás vznikne ďalšia slovenská úspešná „káštvorka“?
Osobne si to nemyslím, určite nie v tejto sezóne. Minulý rok sa možno o niečom podobnom uvažovalo, no teraz to nie je aktuálne. Momentálne Erbanová i Kubalová nie sú na našej výkonnostnej úrovni, aspoň čo sa týka časov z K1 na 500 m, kde napríklad Kubalová stráca aj viac ako 10 sekúnd. Naša K4 bola len štartom na majstrovstvách Slovenska, s ničím viac sa momentálne nepočítalo, aspoň nie z našej strany.
* V auguste ťa čaká druhý vrchol sezóny – majstrovstvá sveta v maďarskom Szegede. Akú prípravu ste zvolili s Kohlovou?
Mali sme spoločné týždenné sústredenie v Trenčíne, momentálne sme už na 12-dňovom sústredení v Račiciach, v dejisku nedávnych majstrovstiev Európy. Keď sa vrátime, bude týždeň do štartu majstrovstiev sveta. V Szegede budem štartovať opäť v disciplínach K2 na 200 a 500 m.
* Myslíš si, že v Szegede by ste mohli dosiahnuť výraznejšie výsledky ako na majstrovstvách Európy?
Na dvestovke by nám nemali pribudnúť v porovnaní s európskym šampionátom žiadne kvalitné lode, no opäť to bude aj o šťastí. Vlani sme boli v K2 na 200 m na „Európe“ druhé a na „svete“ piate. Možno to teraz bude naopak.... Na päťstometrovej trati by mali pribudnúť kvalitné lode z Číny, Japonska, možno z Kanady. Momentálne ťažko hovoriť o ambíciách, určite budem múdrejšia po rozjazdách na samotnom šampionáte...