Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Barényi sa chystá na majstrovstvá Európy

Po majstrovstvách Slovenska v cestnej cyklistike sme oslovili aj Milana Barényiho. Tento ešte donedávna „čistokrvný“ horský cyklista a cyklokrosár v tejto sezóne na základe priorít klubu preteká veľa na cestných cyklistických pretekoch.

Ako hodnotí svoje časovkárske umiestenie na pretekoch v okolí hlavného mesta Slovenska?

„Je to zhruba to, čo som očakával, vôbec ma 10. miesto neprekvapuje ani pozitívne ani negatívne. Časovku netrénujem a ani som sa na ňu nejako špeciálne nepripravoval. Išiel som to tréningovo a napokon z toho bolo desiate miesto. Na vyššie pozície som ťažko mohol pomýšľať, bola tam veľmi silná konkurencia. Jurčo je výborným časovkárom, potom Práznovský, Keliar, Remák a ďalší. Nemal som na rozdiel od viacerých súperov ani špeciálne úpravy na bicykli. Časovka je špecifická cyklistická disciplína, dobrým časovkárom sa človek musí aj narodiť. Ja cítim, že to nie je zďaleka moja najsilnejšia cyklistická disciplína. Keby to nevyžadoval klub, ani na tieto preteky nenastúpim.“
* Čo hovoríš na šieste miesto v elitnej kategórii pretekoch jednotlivcov?
V prvom rade chcem povedať, že to boli veľmi ťažké preteky. Na takmer dvesto kilometrovú trať, ktorá bola tvorená 16 dvanásťkilometrovými okruhmi, sme nastúpili o 11.hodine za 32 stupňovej teploty. Prvoradým cieľom za daných podmienok bolo pre mňa dôjsť do cieľa. Mnohým sa nepodarilo naplniť ani túto ambíciu, veď z takmer 160 pretekárov prišlo do cieľa len 52. Som rád, že som to zvládol. Bolo treba veľa piť, osobne som počas pretekov vypil snáď desať pollitrových fliaš vody. So šiestym miestom spomedzi Slovákov v kategórii Elite som spokojný. Tešiť ma môže, že som spomedzi podbrezovských pretekárov skončil na najvyššej pozícii.
* V tejto sezóne sú cestné preteky tvojou prioritou. Už si si zvykol na špecifiká cestnej cyklistiky, alebo sa stále ešte učíš?
Stále si zvykám, učím sa, je to niečo iné. Tu sa človek musí vedieť pohybovať v balíku, prečítať ľudí, poznať ich, vedieť, kedy je najlepšie nastúpiť a mnoho ďalších vecí. Je to hlavne o taktike. Napríklad na Myjave Kováč s ďalšími pretekármi unikli v pretekoch jednotlivcov už na 10-tom kilometri a nakoniec si tento Trenčan vybojoval titul majstra Slovenska. Cestná cyklistika sa mi zdá menej spravodlivá ako horská. Pretekár nemusí byť taký dobrý ako ten druhý, no takticky ho môže zdolať. Počas pretekov je neraz 10 a viac nástupov a nikto vopred nevie, ktorý je ten rozhodujúci. Často tak lepší cyklisti zostanú v hĺbke poľa porazených. Aj cítim, že fyzicky by som možno aj mal na lepší výsledok, no neviem sa ešte správne pohybovať v balíku pretekárov. Neviem odhadnúť ani svoje sily, či ísť do prípadného úniku, alebo nie. Pretekári, ktorí jazdia cestnú cyklistiku už roky, majú v tomto väčší odhad i skúsenosti. Už vedia, ktorý únik by mohol vyjsť, ako aj ktorým pretekárom vyhovuje daná trať. Medzi prvými vecami som sa napríklad naučil, že keď je veľká skupina pod kopcom a ide do stúpania, treba byť vpredu, lebo sa balík natiahne, stačí následne malé zaváhanie niektorých pretekárov, balík sa roztrhá a je po pretekoch...
* Prejdime k tvojej obľúbenejšej cyklistickej disciplíne – horskej cyklistike. V závere júla sú na programe majstrovstvá Európy v Taliansku. Budeš na nich štartovať?
Áno, tým, že som skončil na pretekoch svetového pohára v Poľsku v Glucholazoch siedmy, vyjazdil som si účasť na tomto šampionáte.
* Vlani si sa na svetovom šampionáte v cyklokrose postaral o nové slovenské historické maximum v elitnej kategórii. Trúfaš si, aj na tomto šampionáte dosiahnuť výborný výsledok?
Ani nie, neočakávam tam žiadne oslnivé umiestnenie, nakoľko som v zahraničí absolvoval minimum kvalitných pretekov. Nemám tak získané potrebné body, čo znamená, že budem na štarte postavený do zadných radov. A odtiaľ sa len veľmi ťažko dosahuje solídne umiestnenie. Prebíjať sa cez všetkých dopredu je veľmi namáhavé. Pre mňa tak bude dobrým umiestnením aj konečná pozícia v polovici štartového poľa. Je možné, že na štarte bude aj viac pretekárov ako po iné roky. Do olympiády v Pekingu zostávajú dva roky, množstvo cyklistov sa už teraz snaží nazbierať čo najviac bodov do hodnotenia, konkurencia je tak veľmi silná.
* Peking zrejme láka aj teba. Budeš v tejto, resp. v budúcej sezóne viac jazdiť v zahraničí horskú cyklistiku a pokúsiš sa i ty zabojovať o účasť na olympijských hrách?
Moje postavenie v podbrezovskom tíme tomu nenasvedčuje, skáčem z jednej disciplíny do druhej a takto si asi olympiádu nevyjazdím. Musel by som sa oveľa viac venovať horskej cyklistike a chodiť na výjazdy do zahraničia - do Poľska, Českej republiky a Rakúska. Momentálne sa to však zdá nereálne, prioritou v klube je cestná cyklistika. Mám pomôcť tímu na ceste koľko sa dá a horská cyklistika je len doplnok. Beriem to však aj z pozitívnej stránky. Verím, že cestná cyklistika mi len pomôže. Získam rýchlosť a výbušnosť do cyklokrosu a do horskej cyklistiky zasa viac vytrvalosti...
* Po majstrovstvách Európy v horskej cyklistike budú aj majstrovstvá sveta. Máš aj tam vyjazdenú účasť?
Nie a pochybujem, že tam budem štartovať. Svetový šampionát je až na Novom Zélande, výjazd každého člena reprezentácie tak bude veľmi nákladný. Musel by som spraviť veľmi dobrý výsledok na majstrovstvách Európy, aby som bol nominovaný a mal aj zo zväzu finančne pokryté náklady na cestu a samotnú účasť. Za vlastné peniaze určite štartovať nebudem...

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  2. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  3. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  4. Aké typy cukrovky poznáme?
  5. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  6. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  7. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  8. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 097
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 128
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 653
  4. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 848
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 646
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 645
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 400
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 185

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Profil? ... 2022
  2. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 7.časť
  4. Elena Antalová: Myslite si o Ficovi, Matovičovi a Soukupovi čo chcete,
  5. Jan Pražák: Černá ovce rodiny
  6. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  7. Martin Greguš: Ako plní Matúš Vallo volebné sľuby v Bratislave? Po budovaní záchytných parkovísk je dostavba električky ďalší "prúser" .
  8. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 24 021
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 746
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 487
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 451
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 759
  6. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 274
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 024
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 056
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Najlepší si zmerajú sily aj na celorepublikovej úrovni.


29m

V prievidzskej športovej hale sa do finále Ligy zamestnancov prebojovali tímy Kauflandu a Fortischemu. O víťazovi musel rozhodnúť až penaltový rozstrel.


13 h
Víťazný kolektív ZŠ Novomeského Trenčín.

Trenčania postúpili do celoslovenského finále šiesty raz v histórií.


(McD a 1 ďalší 18 h

PR článok


22 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Cesta je obojsmerne uzavretá.


a 1 ďalší 18. máj

Suma odmien by pokryla ročnú starostlivosť o tatranské chodníky.


21 h

Žilinský samosprávny kraj zaplatí za opravu vozovky v záručnej dobe z vlastných zdrojov sedemstotisíc eur.


18. máj

Hazard neprinesie do obce len príjem.


23 h

Blogy SME

  1. Anna Milanová: Profil? ... 2022
  2. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší?
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 7.časť
  4. Elena Antalová: Myslite si o Ficovi, Matovičovi a Soukupovi čo chcete,
  5. Jan Pražák: Černá ovce rodiny
  6. Martin Greguš: NBS investovala do novej web stránky 266 871 EUR, celkovo na ňu dá vrátane prevádzky 472 071 EUR. Je toto normálne???
  7. Martin Greguš: Ako plní Matúš Vallo volebné sľuby v Bratislave? Po budovaní záchytných parkovísk je dostavba električky ďalší "prúser" .
  8. Alena Miklošová: New Orleans: Mon Amour
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 24 021
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 746
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 7 487
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 451
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 759
  6. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 274
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 024
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 056
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu