Chemická informatika bola v tom čase experimentom, dnes v tomto odbore maturujú prvý študenti. Podľa triednej učiteľky Eleny Kulichovej sa chemická informatika ujala. „Študenti sú určite lepší než na TIS (technické a informatické služby), všestrannejší ako chemici, pretože nemajú zábrany pracovať na počítači. Experiment sa podľa mňa naozaj vydaril, dôkazom je záujem o tento odbor zo strany deviatakov.“
Čo je chemická informatika? Študenti sa učili počas štúdia vyhľadávať a spracovávať informácie o chemických látkach, postupoch a výrobách. Práve kvôli vyhľadávaniu informácií sú dnes zbehlí pri práci na počítačoch. „Ich uplatnenie v praxi je veľmi široké. Nemusia z nich byť len chemici, ale napríklad aj pracovníci v nákupe, v službách, predaji výrobkov. Veľmi rýchlo vedia zistiť ceny tovarov na svetových troch, urobiť cenovú ponuku. Rovnaký odbor existuje napríklad už aj na školách v Hlohovci, Bratislave a Partizánskom. Podstatné však je, že technológie, ktoré sa študenti učia sú rozdielne, prispôsobené potrebám a požiadavkám priemyslu v tom – ktorom regióne,“ vysvetľuje E. Kulichová.
Vzdelávanie v tomto odbore nie je jednoduché, no predsa zvládnuteľné a zaujímavé. Študenti totiž nielen vyhľadávajú informácie, ale ich aj spracovávajú a robia rôzne merania. Všetky skúsenosti a vedomosti získané za štyri roky využili nielen pri písomných, ale predovšetkým praktických maturitách. Tie mali podľa E. Kulichovej netradičnú formu. „Celý rok mali študenti možnosť zhromažďovať informácie a materiály k vybranej téme a pracovať v laboratóriách. Svoje poznatky zhrnuli v práci, ktorú obhajovali pred maturitnou komisiou. Výber tém bol veľmi široký a naozaj rôzny: o magnezite, celulóze, soli, obsahu horčíka v minerálnych vodách, motorovej nafte na báze repky olejnej a mnohom ďalšom.“ Maturantov zo 4. A. triedy čakajú ešte ústne skúšky z cudzieho jazyka, slovenčiny a odborného predmetu. Ten sa však bude skladať z informatickej, technologickej a výpočtovej. Z celkového počtu 27 maturantov, chce z tejto triedy pokračovať v štúdiu na vysokej škole polovica. Opäť sa im núka široké množstvo rôznych odborov, ktoré naväzujú na ich doterajšie stredoškolské štúdium.
„Bude mi za nimi určite smutno. Boli šikovní, uspeli na viacerých súťažiach. Páčilo sa mi, že mnohí z nich boli samostatní, prichádzali s vlastnými nápadmi, ak sa pustili do nejakej témy, venovali sa jej naplno,“ dodala E. Kulichová na margo žiakov zo svoje 4. A. triedy.