Vytvorené boli na základe požiadaviek občanov s dodatočným optimalizovaním odborníkmi z Vysokej škole dopravnej. Vďaka tomu, že sa ukončila mimoúrovňová križovatka SAD mohla vytvoriť aj ďalšie zastávky. Všetky tieto zmeny sa odzrkadlili na viac ako päť percentnom zvýšení počtu cestujúcich mestskou hromadnou dopravou. Kvalita v MHD by sa podľa slov generálneho riaditeľa spoločnosti Michal Danko v budúcnosti ešte zvyšovať. Zaručiť by to mala Koncepcia rozvoja MHD na ďalších osem rokov, ktorú navrhol prevádzkovateľ. Schváleniu koncepcie prievidzským zastupiteľstvom na jeho poslednom rokovaní, predchádzali niekoľkomesačné rokovania medzi SAD a mestom ako obstarávateľom MHD. „Od koncepcie sa bude odvíjať ako často budú autobusy premávať, a na akých linkách a koľko bude stáť lístok. Ide o dlhodobý odhad, ktorý umožní, aby obe strany dospeli k vzájomnej dohode, ktorá bude prijateľná ako pre cestujúcich, tak i pre prevádzkovateľa a obstarávateľa MHD,“ hovorí M. Danko. Pretože mestská hromadná doprava bola navrhnutá na podmienky spred niekoľkých desaťročí. V súčasnosti je realizovaná približne tridsiatimi autobusmi a niektoré z nich majú vek aj dvadsaťtri rokov. „Rozvoj v rámci koncepcie je navrhnutý tak, aby sa vozový park začal obnovoval pravidelne. Obnovu plánujeme počas ôsmich rokov. V tomto čase plánujeme zakúpiť dvadsať autobusov. Tento rok by malo pribudnúť prvých osem. Tieto autobusy budú spĺňať kritériá modernosti a bezpečnosti. Nové vozidlá budú menej nákladové na spotrebu a údržbu,“ dodal generálny riaditeľ. Prijatie koncepcie zo strany mesta poskytlo spoločnosti SAD Prievidza záruku, pre v prípade, ak by chcel obstarávateľ predčasne ukončiť túto zmluvu, musel by spoločnosti vykryť zostatkovú hodnotu zakúpených autobusov.
Autor: mik