„Zimná sezóna bola menej vyťažená, no so zlepšujúcim sa počasím záujem o prehliadku stúpa. V súčasnosti Zlatú prievidzskú cestu navštevujú najmä kúpeľní hostia a školy. Žiaľ, turisti majú o históriu Prievidze väčší záujem ako samotní Prievidžania. Pokiaľ by sa však chceli spoznať dejiny svojho mesta, môžu sa pripojiť k pravidelným výpravám, ktoré začínajú v stredu a v piatok o 15. h. Skupiny sa môžu v TIK-u nahlásiť aj na individuálnu prehliadku. Produkt ponúkame v slovenskom, nemeckom, anglickom a v prípade požiadavky i v ruskom jazyku,“ povedala Lýdia Ondrejková z odboru výstavby a regionálneho rozvoja MsÚ Prievidza.
Zlatá prievidzská cesta je i produktom, ktorý mesto propaguje na zahraničných výstavách. Len v tomto roku to boli výstavy Vakatienbeurs Utrecht, Regiontour Brno, Slovakiatour Bratislava, Ferie Kodaň, CMT Stuttgart, Vakatie Salon Brusel, Balttour Riga, Holiday World Praha, Utazás Budapešť, Salon Mondial du Tourizme Paríž a UITT Kyjev.
„Na výstavách sa zúčastňujeme spolu s Regionálnym združením cestovného ruchu horná Nitra a spolupracujeme so Slovenskou agentúrou pre cestovný ruch so sídlom v Bratislave. Po finančnej stránke je účasť zabezpečovaná z prostriedkov Európskej únie a výstavnú plochu máme zadarmo. Ako jedno z mála miest zo Slovenska túto možnosť aj využívame. Dokonca, na nedávnej výstave v Paríži sme sa prezentovali ako jediné slovenské mesto. Keby sme neboli išli, tak naša krajina by nemala vo Francúzsku zastúpenie,“ dodala L. Ondrejková. Zaujímavosťou je, že pre zahraničných turistov je horná Nitra na tretej priečke v obľúbenosti hneď po Bratislave a Vysokých Tatrách. Zlatá prievidzská cesta môže atraktivitu nášho regiónu v oblasti cestovného ruchu iba zvýšiť.