Jej cieľom bola prezentácia práce jednotlivých parlamentov pred ostatnými a tým získavanie nových skúseností. „Pri usporiadaní konferencie nás motivoval fakt, že deti sú často pasívne, musí ich viesť učiteľ. Pritom majú ale dosť nápadov a je potrebné ich trochu postrčiť. Na školách chýbajú pedagógovia voľného času, tak aspoň takouto formou chceme deti viesť k aktivite mimo školy. Napríklad na ZŠ Malonecpalská sa učiteľka deťom v školskom parlamente venuje pravidelne a to aj vidieť. Mnoho vecí dokážu pripraviť na úrovni samé. Na jednotlivých prezentáciách bolo vidieť, kde parlament pracuje dlhšiu dobu a kde sa jeho členovia aktívne podieľajú na činnosti,“ povedala Magda Malichová, organizátorka konferencie. V prvej časti stretnutia predstavili jednotlivé parlamenty svoje aktivity, ako sa im darí.
„Náš školský parlament aktívnejšie pracuje v tomto školskom roku, predtým jeho práca nebola taká systematická. Začali sme s akciami pre študentov najskôr so športovými, potom sme pripravili výtvarné výstavy. V práci parlamentu vidím zmysel, pretože študenti majú veľa dobrých nápadov, čo by sa dalo pre školu robiť. Je dobré, že sme sa všetky školské parlamenty stretli na tejto konferencii a vymenili sme si svoje skúsenosti a nápady. Aj my sme sa tu veľa dozvedeli,“ povedala nám na konferencii Katarína Pikulíková, predsedníčka školského parlamentu na piaristickom gymnáziu.
V druhej časti mali žiaci za úlohu pripraviť prezentáciu o tom, ako si predstavujú ideálny školský parlament. Na záver svoju prípravu verejne odprezentovali.
Autor: mik