am zo stavieb tunelov v Nemecku, Sýrii, Slovinsku a naposledy v Taliansku. Raziť začali koncom vlaňajšieho augusta, v uplynulom týždni ich prerazili. Po dokončení celého projektu, ku ktorému patrí aj železničný tunel Labbacka, bude prístav Voussaari najmodernejším pri Baltskom mori.
Cestný tunel Porvarilahti pozostáva z dvoch 1680 m dlhých paralelných diaľničných rúr. Pôvodne mali Prievidžania stavať úseky dlhé 350 a 200 metrov, no po dohode s investorom, ktorý bol s ich prácou spokojný, podpísali zmluvu na dlhšie úseky až do celkovej prerážky tunelov. Rovnako to bolo i s prácami na železničnom tuneli Labacka s dĺžkou 624 metrov, kde bola zmluva najskôr podpísaná na razenie 350 metrového úseku. Neskôr bol zmluvný úsek predĺžený. „Tunely prechádzajú popod chránené prírodné územie Natura 2000, čo kládlo vysoké požiadavky na dodržiavanie všetkých environmentálnych aspektov. Jeden úsek železničného tunela je považovaný za jeden z najťažších a technicky najnáročnejších úsekov, ktoré sa momentálne objavili pri výstavbe tunelov vo Fínsku,“ povedal pre MY Hornonitrianske noviny Juraj Ježek, vedúci organizačnej zložky Skanska BS vo Fínsku.
Kontrakt na výstavbu troch tunelov pri Helsinkách podpísala Skanska BS so spoločnosťou Skanska Tekra OY Helsinky, ktorá je jednou z hlavných obchodných jednotiek spoločnosti Skansa a na fínskom stavebnom trhu má vedúce postavenie. Proces etablovania sa prievidzskej spoločnosti Skanska BS na perspektívnom škandinávskom trhu bol v decembri 2005 zavŕšený historicky prvou oficiálnou registráciou na území Fínska. Skanska BS pôsobí v tejto krajine od roku 2004. Na ostrove Aland vykonáva betonárske práce na výstavbe podzemnej čistiarne odpadových vôd.