Oproti vlaňajšku sa musela prispôsobiť zmenám vyplývajúcim z novej dopravnej situácie v meste, ktorá vznikla po otvorení mimoúrovňovej križovatky a kruhových objazdov. „Z hľadiska použitia mechanizmov je najzložitejšia kruhová križovatka spájajúca Ulice Bakalársku, A. Hlinku, G. Švéniho a Šumperskú. Sú tu vytvorené parkovacie miesta oddelené od komunikácie plastovými obrubníkmi, čím sa zúžil prejazdný profil cesty. To si bude vyžadovať v prípade, že napadne viac ako päť centimetrov snehu, nielen odhrnutie, ale i odvezenie snehu. Ak by sme len odhŕňali na krajnicu cesta by sa ešte viac zúžila a bola by neprejazdná. Vjazdy na parkoviská v kruhovom objazde sú pre naše mechanizmy veľmi úzke a s nimi sa tam nedostaneme, budeme musieť využívať menšie vozidlá. Pokiaľ sa spustí husté sneženie uprostred dňa, budeme prednostne odhrabávať komunikáciu a odstavné plochy prídu na rad až večer,“ spomenul najaktuálnejšie problémy konateľ spoločnosti TEZAS Juraj Romančák a ďalej nás informoval: „Oproti uplynulej sezóne sme posilnili techniku na posýpanie i odhŕňanie. Tento rok chceme pokusne po prvý raz aplikovať nový chemický posypový materiál na báze chloridu horečnatého. V porovnaní s chloridom sodným, teda klasickou soľou, nie je taký agresívny na betón, kov, na obuvi nevytvára biele fľaky a dlhšie pôsobí. Posyp soľou je účinný len do mínus osem stupňov. Chlorid horečnatý sa používa v tuhom a v kvapalnom skupenstve a je účinný až do mínus tridsať stupňov. Je síce triapolkrát drahší ako soľ, ale jeho účinnosť je až trikrát väčšia, čiže finančná náročnosť sa vlastnosťami kompenzuje. Jedným z nemenej závažných faktov je, že chlorid horečnatý nespôsobuje takú zmenu pH ako soľ a jeho použitie nemá taký dopad na životné prostredie.“ Nový posypový materiál bude TEZAS skúšobne používať na pešiu zónu v centre mesta.
Prievidžania však nemôžu očakávať, že niekto za nich preberie všetku zodpovednosť na zimných cestách a chodníkoch. Vodiči sú vždy povinní prispôsobiť jazdu stavu a povahe vozovky. Chodci musia byť primerane obutí. Nie je reálne, aby stodesať kilometrov ciest a stodvadsať kilometrov chodníkov v Prievidzi bolo posypaných do hodiny. Podľa všeobecne záväzného nariadenia mesta majitelia nehnuteľností susediacich s mestskými komunikáciami musia zabezpečiť odhŕňanie a čistotu chodníkov. Spoločenstvá vlastníkov bytov by mali prostredníctvom domových dôverníkov dbať na sprístupnenie kontajnerov na komunálny odpad, aby nedošlo k obmedzeniu odvozu smetí.
„Podľa plánu zimnej údržby sa prioritne budú udržiavať najfrekventovanejšie miesta v meste – Námestie slobody, autobusová stanica, poliklinika, obchody, komunikácie pre mestskú hromadnú dopravu. V minulom roku sme na posyp použili tisícsto ton štrku a tristotrinásť ton soli. Teraz máme v zásobe dvesto ton štrku a sto ton soli, čo budeme priebežne dopĺňať, pretože budeme dávať viac posypového materiálu ako doposiaľ. Nechceme aby sa nezopakoval stav z februára tohto roku, kedy za jeden deň napadlo až osemnásť centimetrov snehu. Vtedy sa situácia skomplikovala, pretože sme čakali na pokyn z mesta, či je v rozpočte dostatok finančných prostriedkov na odvážanie snehu. Na túto sezónu bolo v rozpočte vyčlenených skoro sedem miliónov na zimnú údržbu, čo by malo byť dostatočné,“ zhodnotil na záver J. Romančák. Primeraný peňažný balík umožní TEZAS-u operatívne zasahovať i v kalamitných situáciách a zabezpečiť schodnosť chodníkov a prejazdnosť ciest po celú zimu.