, ktoré sú súčasťou významného projektu napojenia nového prístavu pri Helsinkách na existujúcu dopravnú sieť. Zákazku získali prievidzskí tunelári aj vďaka skúsenostiam zo stavby tunelov v Nemecku, Sýrii, Slovinsku a naposledy aj v Taliansku. Zmluvné práce na všetkých troch tuneloch by mali ukončiť ešte pred Vianocami tohto roku.
Mimoriadne priaznivá správa prišla začiatkom minulého týždňa z fínskeho Mariehamnu. Takmer o tri týždne skôr v tomto meste spustili do prevádzky čistiareň odpadových vôd, ktorá zamedzí znečisťovaniu mora. „Vlani v októbri nás Skanska Tekra OY požiadala o vypracovanie cenovej ponuky na realizáciu prác. Vo februári sme podpísali zmluvy a v marci sme začali pracovať na vôbec prvom projekte v Škandinávii. Za nami sú betonárske práce novej biologickej časti podzemnej ČOV,“ uviedol Anton Sumerák, projektový manažér spoločnosti Skanska BS a dodal: „Tým, že sme práce na čistiarni ukončili skôr ako sme predpokladali, zvýšila sa momentálne kapacita ČOV-ky natoľko, aby časť splaškových vôd už nemusela byť vypúšťaná do mora.“
V ďalšej etape prác, ktorá bude ukončená koncom januára budúceho roku, pracovníci Skanska BS prebudujú starú biologickú časť na prečerpávaciu stanicu, strojovňu, flotačnú a flokačnú miestnosť. V podzemnom objekte boli vybudované nové kancelárske priestory, sociálne zariadenia a sauna. Zákazku realizuje Skanska Kekra OY, ako subdodávateľ tu pôsobí Skanska BS. Investorom projektu je mesto Mariehamn. Rovnako sa volá aj najväčší ostrov súostrovia Alandy, ktoré tvorí 6554 ostrovov a žije na nich 25 tisíc ľudí.