Dočká sa Prievidza po rokoch obchvatu? Cestári pripravujú pokračovanie jeho výstavby

Vybrali dodávateľa štúdie realizovateľnosti druhej etapy.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: freepik.com)

PRIEVIDZA. Slovenská správa ciest (SSC) pripravuje pokračovanie výstavby obchvatu Prievidze. Cez verejnú súťaž vybrala dodávateľa štúdie realizovateľnosti druhej etapy obchvatovej komunikácie. Zmluvu zverejnila v centrálnom registri zmlúv, ešte nie je účinná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Súvisiaci článok Výstavba obchvatu Prievidze sa začne zo štátnych prostriedkov, refundované budú z európskych fondov Čítajte 

Dodávateľom štúdie bude na základe výsledku verejnej súťaže spoločnosť Dopravoprojekt so sídlom v Bratislave. Cena za dielo je vo výške 463.648,50 eura. Zmluvu zverejnili cestári v centrálnom registri zmlúv 3. júla. Upozornili, že účinnosť nadobudne 60. kalendárny deň potom, ako bude zhotoviteľovi doručené písomné oznámenie objednávateľa o tom, že objednávateľ si zabezpečil financovanie plnenia predmetu tejto zmluvy. Štúdiu by mala firma vypracovať do deviatich mesiacov od realizácie dopravného prieskumu.

SkryťVypnúť reklamu

Vypracovanie štúdie realizovateľnosti je podľa cestárov podmienkou pre správne rozhodnutie o variante a postupnosti výstavby obchvatu, ako aj ex ante kondicionalitou v procese vyhlásenia verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby - aktualizácie pre štúdie pre prvú etapu druhú stavbu a rozhodovaní Európskej komisie o poskytnutí nenávratného finančného príspevku na vypracovanie projektovej dokumentácie a pri spolufinancovaní realizácie stavby v rámci Programu Slovensko, prípadne z Plánu obnovy a odolnosti SR.

Súvisiaci článok Cestári uzavreli zmluvu na výstavbu časti obchvatu Prievidze za 23 miliónov eur Čítajte 

„Úlohou štúdie je verifikovať technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšie riešenie trasovania obchvatu mesta Prievidza s cieľom odkloniť tranzitnú dopravu z intravilánu mesta s optimalizáciou križovatkových napojení, nákladovosti a etapizácie výstavby,“ skonštatovala SSC.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou požadovaného posudzovania alternatív je aj východné vedenie obchvatu - prepojenie ciest I/64 a I/9. Obchvat mesta Prievidza v podobe preložky cesty I/64 je súčasťou komunikačného koridoru v orientácii sever - juh prepájajúceho krajské mestá Žilina a Nitra.

„Úlohou spracovateľa je objektívne vyhodnotiť dopravný potenciál variantného trasovania mestského obchvatu pri zohľadnení multimodality širších dopravných vzťahov. Existujúce dopravné problémy mesta bude potrebné riešiť kombináciou výstavby obchvatu s opatreniami v iných módoch dopravy za účelom zabezpečenia mobilitných potrieb obyvateľstva v širšom spádovom území s dôrazom na módy verejnej a nemotorovej dopravy s primeranou sieťou dopravnej infraštruktúry,“ priblížila SSC.

Napísali sme aj Oksanu už viackrát počmárali, v Bojniciach ju pred vandalmi strážia kamery aj policajti Čítajte 

SSC vybrala cez verejné obstarávanie i dodávateľa pokračovania prvej etapy obchvatu mesta. Druhú stavbu prvej etapy obchvatovej komunikácie má postaviť Eurovia SK, Eurovia CZ a SMS za viac ako 23 miliónov eur. Spoločnosť ju chce financovať z fondov Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu

Dodávateľ by mal výstavbu zrealizovať do 976 dní od začatia prác. Vykonávanie prác bude povinný zabezpečovať sedem dní v týždni, a to vrátane víkendov a štátnych sviatkov.

Prvý úsek stavby začala SSC - Investičná výstavba a správa ciest Žilina stavať v roku 2008. Zrealizovaný je však zatiaľ len od priemyselného parku v Prievidzi po kruhový objazd pri Bojniciach.

Prečítajte si Top miesto vystrieda rodinný dom. Prievidzská pohotovosť na lepší priestor nemala čas ani peniaze Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. LESY SR obnovili 100 km lesných ciest
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  7. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 14 943
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 4 849
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 728
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 556
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 391
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 826
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 227
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 008
  1. Medard Slovík: Šógun: Pohľad do strateného sveta Japonska a osud Anjin-sana
  2. Štefan Šturdzík: Smer sa zmenil , už nič neskrýva a ide ako valec.
  3. Miroslav Ferkl: Chlieb a soľ
  4. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: veterný mlyn zo Zlínska a kováčňa z Blat
  5. Viktor Pamula: Ako Matúško komentáre maže
  6. Ľuboš Vodička: Orient Expres na Slovensku, príbeh železnice
  7. Jan Pražák: Zralá plnoštíhlá dáma ve dvoudílných plavkách
  8. Dušan Király: Japonská Okinawa: exotika za ľudové ceny
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 725
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 493
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 211
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 352
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 124
  6. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 597
  7. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 594
  8. Martin Fronk: Maďarský Karibik 4 560
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  3. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  4. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  5. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  6. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  7. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  8. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Sklad civilnej ochrany v Bystričanoch

Krytov je nedostatok, sklady sa rušia.


ZSSK od soboty 12. júla 2025 zaviedla ďalších 12 posilových vlakov na linke Ozubnicovej železnice Štrba – Štrbské Pleso

Tatry zažívajú turistický boom. Železničná spoločnosť Slovensko reaguje na mimoriadny záujem o cestovanie počas letnej turistickej sezóny výrazným posilnením vlakových spojov.


Ilustračná fotografia.

Vybrali dodávateľa štúdie realizovateľnosti druhej etapy.


TASR 1

Domáci stiahli dvojgólový náskok druholigistu.


  1. Medard Slovík: Šógun: Pohľad do strateného sveta Japonska a osud Anjin-sana
  2. Štefan Šturdzík: Smer sa zmenil , už nič neskrýva a ide ako valec.
  3. Miroslav Ferkl: Chlieb a soľ
  4. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: veterný mlyn zo Zlínska a kováčňa z Blat
  5. Viktor Pamula: Ako Matúško komentáre maže
  6. Ľuboš Vodička: Orient Expres na Slovensku, príbeh železnice
  7. Jan Pražák: Zralá plnoštíhlá dáma ve dvoudílných plavkách
  8. Dušan Király: Japonská Okinawa: exotika za ľudové ceny
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 725
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 493
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 211
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 352
  5. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 124
  6. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 597
  7. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 594
  8. Martin Fronk: Maďarský Karibik 4 560
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  3. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  4. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  5. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  6. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  7. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  8. Věra Tepličková: Vážený pán premiér

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu