PRIEVIDZA. Od začiatku roka vstúpia v Prievidzi do platnosti viaceré zmeny v mestskej hromadnej doprave. Medzi hlavné novinky patrí zavedenie novej zastávky na Mariánskej ulici, úpravy cestovných poriadkov a modernizácia vizuálu zastávok.
Okrem toho sa zvyšuje bezpečnosť v okolí základnej školy na Mariánskej ulici a komfort cestujúcich, vďaka novej voľnej wifi sieti na autobusovej stanici.
Nová zastávka a bezpečnostné opatrenia
Novovybudovaná zastávka na Mariánskej ulici, ktorá bola zaradená do všetkých dotknutých liniek smerujúcich do centra mesta, prináša okrem lepšej dostupnosti aj zvýšenú bezpečnosť pre chodcov.
V jej okolí vznikli nové zastávkové pruhy, ochranné deliace ostrovčeky a priechod pre chodcov. Dopravné značenie bolo upravené s cieľom predísť kolíziám, najmä v blízkosti základnej školy.

„V okolí školy sme zaznamenali časté dopravné problémy. Preto sme sa rozhodli pre komplexné riešenie, ktoré nielen zvyšuje bezpečnosť, ale tiež zabezpečuje pohodlnú obslužnosť lokality mestskou hromadnou dopravou,“ uviedla primátorka Katarína Macháčková.
Modernizácia vizuálu zastávok
Zastávky v Prievidzi dostávajú nový vzhľad v súlade s modernou vizuálnou identitou mesta. Každá má svoj názov, čo uľahčuje orientáciu cestujúcim, vrátane návštevníkov mesta.
Podľa viceprimátora Michala Dobiaša dostáva mesto pozitívnu spätnú väzbu na túto zmenu. „Aj malé zmeny môžu mať veľký dopad na celkový komfort cestovania,“ doplnil Dobiaš.

Prevádzkovateľ autobusovej stanice zavádza pre cestujúcu verejnosť bezplatnú wifi sieť s vysokorýchlostným internetom, čím zvyšuje komfort cestovania.
Úpravy cestovných poriadkov
Pravidelné zmeny cestovných poriadkov ovplyvnia linky č. 40 a č. 8. Napríklad linka č. 40 má drobný posun odchodu spoja č. 59, zatiaľ čo na linke č. 8 dochádza k viacerým úpravám, ako je posun odchodov alebo predĺženie spojov po zastávku Centrum.
Kompletné cestovné poriadky sú dostupné na stránke dopravcu. Tieto zmeny predstavujú ďalší krok k modernizácii mestskej hromadnej dopravy a zvýšeniu kvality dopravy v Prievidzi, pričom reflektujú potreby obyvateľov aj návštevníkov mesta.