PRIEVIDZA. Samospráva okresného mesta predstavila novú vizuálnu identitu. Podľa mesta ide o kľúčový koncept v oblasti marketingu a dizajnu, ktorý sa týka spôsobu, ako je organizácia, značka alebo inštitúcia vnímaná vizuálnym spôsobom.
„Mesto už dlhšiu dobu pociťovalo potrebu zjednotiť a zefektívniť vizuálnu komunikáciu mesta vo vzťahu k verejnosti aj na všetky ostatné strany,“ uviedol viceprimátor Prievidze Michal Dobiaš.
Poukázal na to, že väčšina veľkých miest má okrem historického erbu mesta aj svoje logo. „To je vizuálna identita, ktorú vieme používať v prípade hlavičkových papierov, vizitiek, plagátov, brožúr, tašky, pier, webovej aplikácie, aplikácie pre sociálne siete a podobne. Chceli sme si v tomto urobiť pomyselný poriadok, koncept, ktorý budeme komunikovať na dlhé roky,“ ozrejmil Dobiaš.
Erb ostane zachovaný
Zdôraznil, že nové logo nenahrádza pôvodný erb mesta. Mesto ho bude naďalej používať pri rôznych oficiálnych či historických podujatiach a podobných príležitostiach. Logo mesta má podľa neho slúžiť na bežné použitie na verejnosti. „Nové logo mesto má doplniť identitu smerom k erbu, ale erb nemá nahradiť,“ skonštatoval Dobiaš.

Novú vizuálnu identitu vytvorila pre mesto bratislavská reklamná agentúra. Samospráva ju vybrala v dvojkolovom verejnom obstarávaní. Pri podmienkach a procesoch výberu sa inšpirovala mestom Nitra, ktoré získalo s novým logom niekoľko ocenení. Päťčlennú porotu tvorili odborníci z oblasti dizajnu a umenia, ako i zástupcovia úradu.
Víťazný návrh pracuje s grafickým konceptom loga, ktorý odkazuje ideovo aj vizuálne na aktuálny erb mesta a v modernom štýle plynule nadväzuje na históriu mesta. Logo pracuje s vybranými grafickými symbolmi anjela, ďatelinového kríža a s farebnosťou, ktoré prirodzene evokujú mestský erb. „Grafické prvky v spojení s typograficky čistým názvom mesta Prievidza vytvárajú kompaktné logo, ktoré bude vďaka historickému odkazu príjemne nostalgické pre staršiu generáciu obyvateľov mesta a zároveň dostatočne moderné pre mladých obyvateľov, čo bolo naším hlavným cieľom,“ priblížil dizajnér Peter Hajdin.
Vizuály chcú zjednotiť
Samotnú grafickú identitu mesto predstavilo verejnosti koncom týždňa. Teraz ju mesto musí pretaviť do praxe. „Chceme zosúladiť jednotlivé značky, logá organizácii v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta Prievidza. Organizácie, ktoré sú založené mestom Prievidza približne do jedného roku prejdú na používanie nového loga mesta, ktoré bude vždy tvoriť základ komunikácie,“ načrtol Dobiaš.
Samospráva tak chce prejsť redizajnom a vizuál zjednotiť. „Stávalo sa nám, že každá naša inštitúcia má inú značku, iné logo. Potom je veľmi obtiažne, aj pre obyvateľov, rozoznať, ktorá organizácia patrí mestu a ktorá nie. Chceme to zjednotiť,“ uviedol Dobiaš.

Tvorba novej vizuálnej identity mesta bola zahrnutá v mestskom rozpočte. „Náklady boli približne 20-tisíc eur. Sme na rovnakej výške nákladov, ako malo mesto Nitra. Vizuálna stratégia obsahuje nie len nové logo, ale aj návrhy na to, ako majú vypadať polepy na dverách, vizitky, hlavičkové papiere, plagáty a veľké množstvo iných návrhov,“ uviedol Dobiaš.
Primátorka Katarína Macháčková je podľa svojich slov presvedčená, že táto zmena nie je len estetickou úpravou, ale predstavuje posun smerom k ešte silnejšiemu a jednotnému vnímaniu mesta nielen domácimi obyvateľmi, ale aj návštevníkmi a investormi.