PRIEVIDZA. Ešte pred vianočnými sviatkami niektoré oddelenia Okresného úradu v Prievidzi a niektoré pracoviská Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Prievidzi neposkytovali svoje obvyklé služby. Dôvodom bolo sťahovanie do nových priestorov na Ulici G. Švéniho v regionálnom obchodnom centre, ktoré Prievidžania poznajú ako Titanik.
V Prievidzi vzniklo v poradí 63. klientske centrum. Takéto centrá ministerstvo vnútra zriaďuje na celom Slovensku od roku 2013. Celkovo ich plánuje otvoriť 78.

„Klientske centrum je miestom prvého kontaktu fyzických a právnických osôb so štátnou správou. Klientske centrá poskytujú moderné a komplexné služby štátu v príjemnom prostredí, a tým prispievajú k jednoduchej a efektívnej komunikácii občana so štátom,“ vysvetlila Alena Koišová z tlačového odboru ministerstva vnútra. V nových priestoroch fungujú katastrálny odbor, živnostenský odbor, odbor všeobecnej vnútornej správy, organizačný odbor, odbor krízového riadenia, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, pozemkový a lesný odbor a odbor starostlivosti o životné prostredie Okresného úradu v Prievidzi. Z agendy polície sú k dispozícii oddelenie dokladov a vysunuté pracovisko dopravného inšpektorátu.
„V klientskom centre Prievidza sú integrované kompletné služby tamojšieho okresného úradu a vybrané služby Policajného zboru. Vo väčšine klientskych centier funguje vyvolávací systém známy z bánk či iných inštitúcií, čiže občan si na kiosku vyberie službu a počká v poradí na vybavenie. Ak potrebuje pomoc, k dispozícii je supervízor, ktorý mu poradí, napríklad s úhradou správneho poplatku,“ opísala Koišová.
Zatiaľ je prievidzské klientske centrum v testovacej prevádzke. Ministerstvo vnútra chce riadnu prevádzku spustiť 25. januára. Koišová zároveň upozornila na obmedzené služby centier z dôvodu opatrení proti šíreniu koronavírusu.
Všetky potrebné informácie sú k dispozícii na webovej stránke ministerstva vnútra.