Železnice pokračujú v príprave modernizácie trate Prievidza - Jelšovce

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v príprave modernizácie trate Prievidza - Jelšovce.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME - Gabriel Kuchta)

HORNÁ NITRA. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v príprave modernizácie trate Prievidza - Jelšovce. Na úseku by mali vlaky v budúcnosti jazdiť vyššou rýchlosťou, projekt počíta i s obnovou súvisiacej infraštruktúry.

ŽSR ešte vlani avizovali, že modernizáciu trate chcú dokončiť v roku 2023. "Na tento projekt boli alokované prostriedky z tohto programového obdobia, ktoré ak sa nevyčerpajú do konca roka 2023, budú musieť byť presunuté na iné projekty. Rekonštrukcia je plánovaná a je veľmi dôležitá," spomenul štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR Jaroslav Kmeť. Rezort dopravy zároveň podľa neho v rámci zásobníka projektov obstaráva i vozne a súpravy pre túto trať.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Cesta vlakom z Prievidze do Bratislavy a Nitry sa môže skrátiť Čítajte 

Modernizácia a optimalizácia trate Prievidza - Jelšovce by mala priniesť i obnovu súvisiacej infraštruktúry, mimo iného i rekonštrukciu železničnej stanice v Partizánskom. "Objekt nie je v tom stave, ako by sme si priali aj na našej strane, aj na strane mesta. Zatiaľ v rámci finančných možností zabezpečujeme v tomto roku len nevyhnutné opravy a údržbu majetku ŽSR, to znamená havarijné stavy," ozrejmil generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila.

Potvrdil, že modernizáciu či nové možnosti využitia budovy stanice, ktorej kapacitu málo využívajú, budú ŽSR hľadať v rámci pripravovaného projektu optimalizácie a dispečerizácie trate Jelšovce - Prievidza. "Tento projekt, ktorý je momentálne vo fáze štúdie, je na posudzovaní a predpokladám, že aj s podporou MDV SR sa v krátkej dobe dostane do realizačnej fázy. Tak, aby od roku 2021 do roku 2029 mohlo dôjsť k jeho postupnej realizácii," avizoval.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prínosom modernizácie trate má byť podľa Havrilu zvýšenie rýchlosti z 80 na 120 kilometrov za hodinu, odstránenie abnormalít v podobe prechodných, ako i trvalých obmedzení rýchlostí. "Okrem toho, že sa skráti a zrýchli cestovná doprava, by sme radi do tohto projektu dali i ostatné časti infraštruktúry, to znamená nástupištia a samotné staničné budovy na celej trati," dodal.

Železnice Slovenskej republiky

Na severovýchode krajiny sú nasadení všetci železniční odborníci.


TASR
Súvisiace témy: Vlaky
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 567
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 761
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 084
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 986
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 453
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 253
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 967
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 856
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  3. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  4. Vladimír Bačišin: Neografia, a.s. Martin opäť so zväčšujúcou sa čiernou dierou
  5. Marek Strapko: Prezident mieru sa ide hrať na vojačikov
  6. Iveta Grootová: Darček
  7. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club.
  8. Iveta Grootová: Na stanici
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 891
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 460
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 946
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 514
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 777
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 385
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 750
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 155
  1. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  2. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  3. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  4. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  5. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  6. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  7. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  8. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Nováky strelecky ťahal hlavne Restan - kráľ kanonierov VI. ligy Sever.

Sedem otázok pre zástupcov klubov z Nitrianskeho Rudna, Novák a Zemianskych Kostolian.


ZSSK pokrýva Wi-Fi službou už viac ako 75 % svojho vozového parku

Hoci palubný internet patrí medzi bežný štandard na železnici, jeho občasná nedostupnosť nemusí byť spôsobená technickou poruchou.


Ilustračná foto

Kto kam? Nové mená každý deň


Výstavba Liečebného domu Martin v bojnických kúpeľoch

Radnica ako akcionár trestá aj seba.


1
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  3. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  4. Vladimír Bačišin: Neografia, a.s. Martin opäť so zväčšujúcou sa čiernou dierou
  5. Marek Strapko: Prezident mieru sa ide hrať na vojačikov
  6. Iveta Grootová: Darček
  7. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club.
  8. Iveta Grootová: Na stanici
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 891
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 460
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 946
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 514
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 777
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 385
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 750
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 155
  1. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  2. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  3. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  4. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  5. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  6. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  7. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  8. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu