Dôležité momenty z histórie spoločnosti
Spoločnosť Porfix – pórobetón, a.s. so sídlom v Zemianskych Kostoľanoch začala svoju históriu písať 7.11.1959, kedy bola zahájená výroba pórobetónových
výrobkov na báze elektrárenského popolčeka, ktorý vznikal ako druhotná surovina v neďalekej tepelnej elektrárni pri výrobe elektrickej energie a technologickej
pary.
Do 1.8.1990 bol PÓROBETÓN v Zemianskych Kostoľanoch súčasťou Ľahkých stavebných hmôt, š.p. Bratislava, od 1.5.1992 sa spoločnosť stala akciovou
spoločnosťou. 11.2.2000 došlo k zmene názvu spoločnosti PÓROBETÓN a.s. na PORFIX – pórobetón, a.s.. V roku 2008 sa spoločnosť PORFIX – pórobetón,
a.s. stala 100 %-tným vlastníkom spoločnosti Pórobeton Trutnov, a.s. a rozšírila tak svoj výrobu i do Českej republiky. V roku 2010 sa zmenil názov spoločnosti
v Českej republike na PORFIX CZ a.s.. Táto zmena vyplynula z budovania značky PORFIX na trhu so stavebným materiálom.
V roku 2015 spoločnosť zahájila výrobu produktov na báze kremičitého piesku a ukončila tak výrobu produktov na báze elektrárenského popolčeka. Ku koncu
roka 2015 spoločnosť odkúpila závod v Ostrave a v roku 2016 sa stala spoločnosť PORFIX SPV a.s. vlastníkom tohto závodu. 1.1.2018 sa stal rozhodujúcim
dňom fúzie spoločností PORFIX Ostrava a.s. a PORFIX SPV, a.s. so spoločnosťou PORFIX CZ a.s..
Značka PORFIX má v portfóliu produkty komplexného stavebného systému, a to konkrétne tvárnice, priečkovky a doplnkový sortiment – U-profily, stropné
vložky, stropné nosníky, nosné a nenosné preklady, lepidlo. Spolu so službami pre zákazníkov tak stavebník získa všetko, čo potrebuje na hrubú stavbu.
Oslavujete šesťdesiate výročie závodu v Zemianskych Kostoľanoch. Ako sa vám podarilo desiatky rokov udržať spokojných zákazníkov?
Ak výrobná firma chce byť dlhodobo úspešná na trhu, musí sa v prvom rade
orientovať na zákazníka a to v každom jednom svojom procese. Uspokojovanie
požiadaviek zákazníkov je jedným z kritérií úspechu podniku na trhu.
Tomu predchádza pozitívne vplývanie na okolie a samozrejme i na zamestnanca.
Zmenili sa za tie roky požiadavky trhu? Ako ste sa im prispôsobovali?
Aby ste mohli uspieť na trhu a uspokojiť zákazníka, musíme poznať jeho potreby
a požiadavky, ktoré neustále rastú. Zlepšovanie parametrov výrobkov
a ich pridanej hodnoty v súlade so sprísňujúcimi sa normami nestačí. Zapojenie
servisu, poradenstva a služieb je to, čím sa môžete odlíšiť od ostatných
výrobcov. Naša pozícia na trhu a dosahované výsledky naznačujú, že sa nám
to podarilo.
Čo považujete za najvýraznejší úspech vašej spoločnosti?
Za najvýraznejší úspech našej spoločnosti považujem schopnosť vedieť sa
prispôsobiť zmenám na stavebnom trhu. Výkyvom v rámci odvetvia sme
sa doposiaľ dokázali dobre prispôsobiť a následne sa „zviesť“ na vlne rastu.
V rámci tejto cyklicity nášho odvetvia sa dokážeme rýchlo prispôsobiť zmenám
a to je základom hlavného úspechu spoločnosti. Nič v tomto smere nenechávame
na náhodu a spoliehame sa naše vlastné skúsenosti vyplývajúce
z histórie spoločnosti a z predpovedí na nastávajúce obdobia.
Spomínali ste, že máte minimálnu fluktuáciu zamestnancov. Ako sa vám to darí a akým spôsobom si ich udržiavate?
U nás je najväčšou hodnotou človek a snažíme sa motivačne a detailne nastaviť
všetky naše benefity s orientáciou na zamestnanca a skvalitňovanie
ich pracovného prostredia, či možnosti na budovanie pracovných vzťahov.
Každý náš zamestnanec je súčasťou značky PORFIX a je podstatnou a dôležitou
súčasťou mnohých činností potrebných na každodenné fungovanie
závodu. Úspech spoločnosti je zásluhou fungovania každého jedného zamestnanca.
Aké plány máte do budúcnosti a aké sú vízie spoločnosti PORFIX?
Najväčším plánom a výzvou do budúcnosti je najmä snaha o zabezpečenie
dostatočnej stability v materskej spoločnosti pre náš hlavný zdroj výroby
a tým je teplo. To je základ, ktorý nám umožní prežiť a udržateľne budovať
našu značku doma i za hranicami. Zabezpečenie stability v kvalite a napredovanie
vo vývoji v pórobetóne je dlhodobou víziou spoločnosti, pretože
kvalitná hmota i z pohľadu teplomechaniky a akustiky zvyšuje pridanú hodnotu
pre koncového zákazníka. Ten sa dnes rozhoduje na základe vlastností,
ktoré mu v dlhodobom horizonte prinesie aj úsporu nákladov pri bývaní.
K tomu samozrejme patria i naše strategické ciele s prozákazníckou orientáciou
a nadšenými zákazníkmi a zamestnancami, ktorí budú šíriť dobré meno.