„V rámci predmetu marketing sa na obchodnej akadémii preberá učivo marketingové strategické plánovanie. Bola by škoda, keby sa tieto teoretické poznatky nepretransformovali aj do praxe. Prišli sme preto minulý rok s nultým ročníkom tejto súťaže. Jej úspech nás inšpiroval a dnes sme sa stretli na prvom ročníku,“ vysvetlila účel projektu jeho organizátorka Renáta Úradníčková. Plány mladých podnikateľov vyhodnocovali dve poroty. Štyroch členov, podnikateľov - manažérov z prievidzského okresu, mala odborná a štyroch členov študentská porota. Prezentované projekty sa týkali sektoru služieb, najmä podnikateľské plány pre reštaurácie, bary, stravovacie zariadenia, ale nechýbala ani cestovná kancelária a hudobno-tanečný klub. Výrobný sektor nebol vôbec zastúpený. Odborná porota vyhodnotila ako najlepší podnikateľský zámer „Mliečny bar“, ktorý skončil u študentskej poroty ako druhý. „Všetky práce vypočuli, prihliadali sme hlavne na prezentáciu a na možnosť reálneho uskutočnenie projektu,“ povedal predseda študentskej poroty Juraj Huba. Rovnaké hodnoty zapôsobili aj na porotu podnikateľov. Víťazky Daniela Rendeková a Barbora Školkayová by chceli mať v budúcnosti mliečny bar s názvom „Milk heaven“: „Náš bar, situovaný v centre Prievidze sa špecializuje na predaj širokého sortimentu mliečnych výrobkov a zákuskov.“ Úspešné dievčatá však rovnako odpovedali, že v súčasnosti je pre ne dôležitejšia vysoká škola ako podnikanie. „Je výborné, ako nielen víťazky, ale všetci súťažiaci zvládli celú štruktúru podnikateľského plánu vrátane analýz konkurencie, rôznych rozborov a polaritných profilov,“ zhodnotila na záver úroveň študentských prác R. Úradníčková. Celý tím obchodnej akadémie dúfa, že táto súťaž bude výzvou aj pre ostatné školy a na budúci rok zorganizujú celoslovenské kolo.