Pondelok, 23. máj, 2022 | Meniny má Želmíra

V Prievidzi otvorili zmodernizované letisko za viac ako tri milióny eur

Už na ňom pristáli lietadlá z Nemecka.

Na zmodernizovanom prievidzskom letisku v utorok pristáli dve lietadlá z Nemecka.Na zmodernizovanom prievidzskom letisku v utorok pristáli dve lietadlá z Nemecka. (Zdroj: Igor Roško)

PRIEVIDZA. Letisko v Prievidzi prešlo veľkou modernizáciou. Tento krok má napomôcť rozvoju hornej Nitry a prilákať turistov aj nových investorov. Celý projekt stál 3,1 milióna eur.

Letisko po obnove otvorili v utorok, ceremóniu spojili s pristátím prvých dvoch lietadiel z Nemecka.

Výstavbu asfaltovej dráhy začali vlani 15. augusta. „Od toho dňa nám prialo počasie. Stavba pokračovala neprerušovane pomerne vysokým tempom. Zmodernizovaná vzletová a pristávacia dráha je vybudovaná na pozemkoch aeroklubu,“ informoval riaditeľ letiska v Prievidzi Ľuboš Jánošík.

SkryťVypnúť reklamu

Dráha má celkovú dĺžku 1081 metrov a široká je 23 metrov. „Letisko je certifikované na prevádzku za viditeľnosti počas dňa aj noci, to znamená, že má dráhové osvetlenie. Tým, že sme postavili spevnenú dráhu, letisko je možné prevádzkovať celoročne a za nižšej únosnosti trávnatých plôch,“ pokračoval Jánošík.

Prácam na obnove letiska bolo nápomocné aj počasie. „Priebeh prác bol relatívne jednoduchý, nakoľko nám prialo počasie. Zima nám pomohla, stavebné práce mohli bežať korektne, tým pádom sme vedeli splniť časový plán a cieľ, ktorý sme mali,“ opísal Zoltán Farkaš, obchodný riaditeľ spoločnosti Strabag, ktorá vykonávala práce.

Možnosť pre väčšie lietadlá

Prečítajte si tiež: Vodiči pozor, začala sa jarná migrácia žiab. Pri cestách pribudli zábrany (+FOTO) Čítajte 

Veľkou zmenou oproti minulosti je to, že v Prievidzi budú môcť pristávať lietadlá vyššej hmotnostnej kategórie.

SkryťVypnúť reklamu

„Kritický typ lietadla je Cessna Citation CJ4, čo je prúdové obchodné lietadlo, do ktorého sa zmestí desať pasažierov,“ uviedol riaditeľ letiska.

Práve lietadlo uvedeného typu v Prievidzi pristalo počas otvárania letiska.

Vedenie letiska sa podľa Jánošíka nesústreďuje na to, aby vybudovalo letisko na obchodnú leteckú dopravu. „Takýchto letísk máme na Slovensku dosť. My sa sústreďujeme na to, aby sme tu vybudovali a prevádzkovali letisko pre privátnu dopravu a biznis lety,“ zdôraznil Jánošík.

Modernizáciu prievidzského letiska zabezpečil Aeroklub Prievidza. „Pre región je to pomyselná brána. V tomto období sa Prievidza dostáva na úplne inú úroveň. Do Prievidze a z Prievidze sa bude môcť teraz lietať kamkoľvek vo svete," skonštatoval prezident Aeroklubu Prievidza František Zlocha.

SkryťVypnúť reklamu

Prostriedky na investíciu Aeroklubu poskytla spoločnosť Brose Prievidza, ktorá je dodávateľom pre automobilový priemysel. „Je to veľmi veľký úspech pre región, pre nás, uľahčí sa nám život. Dá to veľa aj našej infraštruktúre,“ povedal generálny riaditeľ Brose Prievidza Axel Mallener.

Obrovský prínos pre región

Prečítajte si tiež: FOTO: Prievidzou prešiel fašiangový sprievod Čítajte 

Ľuďom z ich spoločnosti zmodernizované letisko najmä ušetrí čas. „Keď sem cestuje desať ľudí z Nemecka, autom je to päť hodín. Lietadlom cez Viedeň je to päť hodín. Keď letíme vlastným lietadlom, je to 45 minút. Ušetríme tak jeden pracovný deň,“ uviedol príklad Mallener, ktorý zároveň zdôraznil veľký prínos pre región.

„Aeroklub získa veľa, región tiež. Otvorili sme dvere do sveta, v Prievidzi máme medzinárodné letisko, a na to môžeme byť všetci veľmi hrdí,“ poukázal.

Podľa trenčianskeho župana Jaroslava Bašku išlo o investíciu do infraštruktúry, ktorá tu ostane a pomôže regiónu. „Je veľká príležitosť pre tento región. Zatraktívni ho, prinesie sem nových hostí. Aj nové zahraničné firmy, ktoré takýmto spôsobom budú mať k regiónu oveľa bližšie,“ očakáva Baška.

Rozvoj hornej Nitry od zmodernizovaného letiska očakáva aj prievidzská primátorka Katarína Macháčková. „Je to vzácny a výnimočný príklad toho, že prichádza investor alebo akýkoľvek súkromný podnikateľ a investuje do regiónu. Bude to síce využívať aj on a bude mu to prinášať isté benefity, ale bude to slúžiť aj širšej verejnosti a okoliu,“ načrtla.

Cesty zaostávajú

Prečítajte si tiež: Triediť odpad na cintorínoch v minulosti skúšali. Stroskotalo to na návštevníkoch Čítajte 

Napriek tomu sa vedenie Prievidze stále snaží riešiť najmä cestnú infraštruktúru.

„Budeme radi, keď sa budú riešiť problémy tradičného napojenia, ktoré stále využíva najviac ľudí. A to je prepojenie medzi Prievidzou, Trenčínom a Bratislavou. Stále sa venujeme téme obchvatu.

Druhá stavba prvej etapy by sa mala začať na budúci rok. Čo sa týka R2, tak situácia je naozaj zložitá,“ povedala primátorka.

Poukázala na to, že Slovensko sa v tomto pohybuje v začarovanom kruhu. „Na jednej strane tvrdíme, že nemáme peniaze na uskutočnenie. Na druhej strane nemáme pripravené projektové veci a povolenia. Takže v podstate realizácia, aj keby peniaze boli, nie je možná. Ako určitú príležitosť a výzvu cítime obdobie útlmu baníctva. A v rámci akčného plánu sa snažíme tieto požiadavky presadzovať,“ uviedla Macháčková.

Na otázku, prečo išla obnova letiskovej dráhy tak rýchlo a budovanie ciest trvá roky odpovedala, že v tomto prípade išlo o súkromnú investíciu. „Procesy sú oveľa zložitejšie a byrokratickejšie, pokiaľ to robí štát alebo samospráva,“ zdôraznila Macháčková.

Prievidzské letisko má štatút medzinárodného letiska s nepravidelnou prevádzkou. Na slávnostnom otvorení po modernizácii pristáli aj dve lietadlá z Nemecka.

„Pristátie v Prievidzi bolo veľmi príjemné, za pekného počasia. Ja môžem Prievidzi k takémuto krásnemu letisku len gratulovať,“ uzavrel hlavný pilot spoločnosti Brose Christian Vohl.

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  5. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  8. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  1. ZŠ v Moldave nad Bodvou bola súčasťou projektu ENGIE Eco školy
  2. Zelenší dvor pre ZŠ Hviezdoslava vďaka projektu ENGIE Eco školy
  3. Príďte si vychutnať výstavu ilustrácií pre deti
  4. Liptovský Mikuláš: V našom meste pes neskapal
  5. LAMINA PREŠOV pokrýva strechy a fasády už 33 rokov
  6. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  7. Gestačný diabetes mellitus
  8. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  1. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 989
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 3 724
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 3 152
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 259
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 878
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 636
  7. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 016
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely 914

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  2. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  3. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  4. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  5. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  6. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  7. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  8. Richard Rychtarech: Berlin calling
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 369
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 402
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 302
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 553
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 910
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 639
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 486
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 286
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Ilustračné foto.

Policajti 20-ročného a 19-ročného muža obvinili z prečinu nebezpečného vyhrážania.


TASR 10 h

Môj náučný a zábavný zošit 2 je názov časopisu špeciálne určeného pre žiakov prvého stupňa základnej školy, ktorý na 32 stranách prináša množstvo zábavy aj poučenia.


20. máj
Snímka zo zápasu Lehota pod Vtáčnikom B/Podhradie - Žabokreky nad Nitrou.

Súhrn oblastných futbalových líg prievidzského regiónu doplnený hráčmi, ktorí zaujali v jednotlivých zápasoch.


a 1 ďalší 22 h
Kanianka uspela v domácom derby proti Handlovej.

Súhrn regionálnych futbalových líg so zástupcami z prievidzského regiónu.


22 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

KHL nie, vyjde NHL? Ani s AHL by vraj nestratil.


23 h

Namiesto futbalu išli kamarátovi na pohreb.


7 h

Pásový opar pripúta na nemocničné lôžko až 700 pacientov ročne.


14. máj

Stĺpy začali montovať v piatok. Dôvodom je arogancia vodičov.


8 h

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Náš minister Kim ide ako pílka...
  2. Inštitút strategických politík: Podnestersko sa môže stať novým frontom v agresii Ruska proti Ukrajine
  3. Michal Rodziňák: VC Španielska F1: Začína byť horúco
  4. Martina Kotúčová: Americké sebevědomí
  5. Ústav verejnej politiky FSEV UK: (Ne)transparentný regulačný proces počas pandémie?
  6. Irena Šimuneková: Ihráčske kamenné more
  7. Ján Valchár: Zombíci, Skywalkeri a Terminátori na Ukrajine alebo Je máj, dajte nám ryžu!
  8. Richard Rychtarech: Berlin calling
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 369
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 402
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 6 302
  4. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 5 553
  5. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 2 910
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 2 639
  7. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 2 486
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 286
  1. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu