V Prievidzi otvorili zmodernizované letisko za viac ako tri milióny eur

Už na ňom pristáli lietadlá z Nemecka.

Na zmodernizovanom prievidzskom letisku v utorok pristáli dve lietadlá z Nemecka.Na zmodernizovanom prievidzskom letisku v utorok pristáli dve lietadlá z Nemecka. (Zdroj: Igor Roško)

PRIEVIDZA. Letisko v Prievidzi prešlo veľkou modernizáciou. Tento krok má napomôcť rozvoju hornej Nitry a prilákať turistov aj nových investorov. Celý projekt stál 3,1 milióna eur.

Letisko po obnove otvorili v utorok, ceremóniu spojili s pristátím prvých dvoch lietadiel z Nemecka.

Výstavbu asfaltovej dráhy začali vlani 15. augusta. „Od toho dňa nám prialo počasie. Stavba pokračovala neprerušovane pomerne vysokým tempom. Zmodernizovaná vzletová a pristávacia dráha je vybudovaná na pozemkoch aeroklubu,“ informoval riaditeľ letiska v Prievidzi Ľuboš Jánošík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dráha má celkovú dĺžku 1081 metrov a široká je 23 metrov. „Letisko je certifikované na prevádzku za viditeľnosti počas dňa aj noci, to znamená, že má dráhové osvetlenie. Tým, že sme postavili spevnenú dráhu, letisko je možné prevádzkovať celoročne a za nižšej únosnosti trávnatých plôch,“ pokračoval Jánošík.

Prácam na obnove letiska bolo nápomocné aj počasie. „Priebeh prác bol relatívne jednoduchý, nakoľko nám prialo počasie. Zima nám pomohla, stavebné práce mohli bežať korektne, tým pádom sme vedeli splniť časový plán a cieľ, ktorý sme mali,“ opísal Zoltán Farkaš, obchodný riaditeľ spoločnosti Strabag, ktorá vykonávala práce.

Možnosť pre väčšie lietadlá

Prečítajte si tiež: Vodiči pozor, začala sa jarná migrácia žiab. Pri cestách pribudli zábrany (+FOTO) Čítajte 

Veľkou zmenou oproti minulosti je to, že v Prievidzi budú môcť pristávať lietadlá vyššej hmotnostnej kategórie.

SkryťVypnúť reklamu

„Kritický typ lietadla je Cessna Citation CJ4, čo je prúdové obchodné lietadlo, do ktorého sa zmestí desať pasažierov,“ uviedol riaditeľ letiska.

Práve lietadlo uvedeného typu v Prievidzi pristalo počas otvárania letiska.

Vedenie letiska sa podľa Jánošíka nesústreďuje na to, aby vybudovalo letisko na obchodnú leteckú dopravu. „Takýchto letísk máme na Slovensku dosť. My sa sústreďujeme na to, aby sme tu vybudovali a prevádzkovali letisko pre privátnu dopravu a biznis lety,“ zdôraznil Jánošík.

Modernizáciu prievidzského letiska zabezpečil Aeroklub Prievidza. „Pre región je to pomyselná brána. V tomto období sa Prievidza dostáva na úplne inú úroveň. Do Prievidze a z Prievidze sa bude môcť teraz lietať kamkoľvek vo svete," skonštatoval prezident Aeroklubu Prievidza František Zlocha.

SkryťVypnúť reklamu

Prostriedky na investíciu Aeroklubu poskytla spoločnosť Brose Prievidza, ktorá je dodávateľom pre automobilový priemysel. „Je to veľmi veľký úspech pre región, pre nás, uľahčí sa nám život. Dá to veľa aj našej infraštruktúre,“ povedal generálny riaditeľ Brose Prievidza Axel Mallener.

Obrovský prínos pre región

Prečítajte si tiež: FOTO: Prievidzou prešiel fašiangový sprievod Čítajte 

Ľuďom z ich spoločnosti zmodernizované letisko najmä ušetrí čas. „Keď sem cestuje desať ľudí z Nemecka, autom je to päť hodín. Lietadlom cez Viedeň je to päť hodín. Keď letíme vlastným lietadlom, je to 45 minút. Ušetríme tak jeden pracovný deň,“ uviedol príklad Mallener, ktorý zároveň zdôraznil veľký prínos pre región.

„Aeroklub získa veľa, región tiež. Otvorili sme dvere do sveta, v Prievidzi máme medzinárodné letisko, a na to môžeme byť všetci veľmi hrdí,“ poukázal.

Podľa trenčianskeho župana Jaroslava Bašku išlo o investíciu do infraštruktúry, ktorá tu ostane a pomôže regiónu. „Je veľká príležitosť pre tento región. Zatraktívni ho, prinesie sem nových hostí. Aj nové zahraničné firmy, ktoré takýmto spôsobom budú mať k regiónu oveľa bližšie,“ očakáva Baška.

Rozvoj hornej Nitry od zmodernizovaného letiska očakáva aj prievidzská primátorka Katarína Macháčková. „Je to vzácny a výnimočný príklad toho, že prichádza investor alebo akýkoľvek súkromný podnikateľ a investuje do regiónu. Bude to síce využívať aj on a bude mu to prinášať isté benefity, ale bude to slúžiť aj širšej verejnosti a okoliu,“ načrtla.

Cesty zaostávajú

Prečítajte si tiež: Triediť odpad na cintorínoch v minulosti skúšali. Stroskotalo to na návštevníkoch Čítajte 

Napriek tomu sa vedenie Prievidze stále snaží riešiť najmä cestnú infraštruktúru.

„Budeme radi, keď sa budú riešiť problémy tradičného napojenia, ktoré stále využíva najviac ľudí. A to je prepojenie medzi Prievidzou, Trenčínom a Bratislavou. Stále sa venujeme téme obchvatu.

Druhá stavba prvej etapy by sa mala začať na budúci rok. Čo sa týka R2, tak situácia je naozaj zložitá,“ povedala primátorka.

Poukázala na to, že Slovensko sa v tomto pohybuje v začarovanom kruhu. „Na jednej strane tvrdíme, že nemáme peniaze na uskutočnenie. Na druhej strane nemáme pripravené projektové veci a povolenia. Takže v podstate realizácia, aj keby peniaze boli, nie je možná. Ako určitú príležitosť a výzvu cítime obdobie útlmu baníctva. A v rámci akčného plánu sa snažíme tieto požiadavky presadzovať,“ uviedla Macháčková.

Na otázku, prečo išla obnova letiskovej dráhy tak rýchlo a budovanie ciest trvá roky odpovedala, že v tomto prípade išlo o súkromnú investíciu. „Procesy sú oveľa zložitejšie a byrokratickejšie, pokiaľ to robí štát alebo samospráva,“ zdôraznila Macháčková.

Prievidzské letisko má štatút medzinárodného letiska s nepravidelnou prevádzkou. Na slávnostnom otvorení po modernizácii pristáli aj dve lietadlá z Nemecka.

„Pristátie v Prievidzi bolo veľmi príjemné, za pekného počasia. Ja môžem Prievidzi k takémuto krásnemu letisku len gratulovať,“ uzavrel hlavný pilot spoločnosti Brose Christian Vohl.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu?
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  2. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  3. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  7. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 19 098
  2. Steny neklamú. Čo vám praskliny hovoria o stave domu? 7 334
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 980
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 679
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 4 107
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 458
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 2 730
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 2 242
  1. Miro Jankes: Oneskorený augustový výber 2025
  2. Radoslav Medzihradský: Kamaráti a cudzí politici
  3. Štefan Šturdzík: Weiss ml. - miesto trestu odmena . Takto sa nikdy nepoučí.
  4. Ján Valchár: Čerpacia ex-stanica vlastnená mafiou
  5. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Cesta k odchodu
  6. Simona Šramová: Prečo sa žena z humanitných vied púšťa do sveta umelej inteligencie
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zoroslav Kollár ostal ticho, no iní sa prezradili sami. Reakcie bývalých tajných ukázali ich slabosť
  8. Iveta Grootová: Aj moje Tatry
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 677
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 15 899
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 254
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 019
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 283
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 9 111
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 172
  8. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 6 280
  1. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  2. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  3. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  4. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  5. Radko Mačuha: Hory majú oči.
  6. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  7. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  8. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Riaditeľ novej školy pre deti s autizmom Miroslav Čiaky.

V regióne funguje nová škola.


Treba zostať nohami na zemi, hovorí predseda Andrej Šimo.


Ilustračné foto.

V lokalite je už zásahový tím.


1

Diskusia o tom, ako Slovensko pomáha ľuďom v núdzi za hranicami našej krajiny.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu