Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

MHD v Prievidzi a Bojniciach zabezpečí na ďalších desať rokov staronový dopravca

Spoločnosť uspela vo verejnej súťaži.

Ilustračná fotka.Ilustračná fotka. (Zdroj: Ilustračné foto: Archív MY HN N)

PRIEVIDZA/ BOJNICE. Mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Prievidzi a Bojniciach bude na nasledujúcich desať rokov zabezpečovať staronový dopravca. Spoločnosť SAD Prievidza uspela vo verejnej súťaži, ktorú hornonitrianske samosprávy vyhlásili prostredníctvom advokátskej kancelárie ešte vlani.

Prečítajte si tiež: Prievidza predĺžila prevádzku klziska Čítajte 

"Súťaž bola úspešne ukončená, môžem všetkých obyvateľov Prievidze, Bojníc a celého regiónu ubezpečiť, že v službách mestskej hromadnej dopravy medzi mestami Prievidza a Bojnice pokračuje doterajší dopravca," skonštatoval viceprimátor Prievidze Ľuboš Maxina.

SkryťVypnúť reklamu

Do súťaže sa pôvodne prihlásili dvaja uchádzači, v oboch prípadoch išlo o slovenských dopravcov. "Celá súťaž prebehla podľa limitu zákazky až v európskom vestníku verejného obstarávania," podotkol viceprimátor.

Jedného účastníka zo súťaže však vylúčili. "Ponuka druhého uchádzača bola vylúčená po predložení súťažných podkladov, ktoré nespĺňali súťažné podmienky. Nevieme sa vyjadriť, či druhá ponuka bola lacnejšia, drahšia alebo lepšia, čiže v závere sa v podstate otvorila len obálka, kde uchádzač spĺňal všetky podmienky súťaže vyhlásenej v európskom vestníku verejného obstarávania," spresnil Maxina.

Prečítajte si tiež: Nešťastná noc na hornej Nitre. Horelo v dvoch rodinných domoch Čítajte 

Kritériom pre výber víťaza súťaže bola nákladová cena, teda ekonomicky oprávnené náklady a primeraný zisk za prvý kalendárny rok účinnosti zmluvy. Vysúťažený dopravca sa pri zabezpečovaní MHD bude pridržiavať plánu dopravnej obslužnosti, ktorý dali mestá vypracovať Žilinskej univerzite v Žiline.

SkryťVypnúť reklamu

"Cestujúci v podstate nepocítia žiadne zmeny, tým nechcem povedať, že zmeny nenastali, ale celý systém mestskej hromadnej dopravy je živý. Snáď tá najpodstatnejšia zmena je zrušenie linky 90, ktorá je nahradená linkou 15. Tento podnet vzišiel od cestujúcich, zamestnancov bojnickej nemocnice a hygieny už v minulosti, len sme ho nemohli počas súťaže premietnuť do cestovných poriadkov," priblížil Maxina s tým, že so zmenou sa stotožnila aj SAD Prievidza.

Ďalšie zmeny podľa neho prídu, no nedotknú sa tarifných kilometrov, ich rozsah na ročnej báze totiž zostáva nezmenený.

"No očakávame, že najvýraznejšiu zmenu by sme mohli pocítiť pri budovaní obchvatu mesta Prievidza, kde je jeho súčasťou aj prepojenie sídliska Píly v časti takzvaného Kolotoča k priemyselnému parku," ozrejmil viceprimátor s tým, že by to malo priniesť zefektívnenie dopravy, ako i odhľačenie dopravy na Bojnickej ceste. To by malo do budúcna zabezpečiť aj vybudovanie prepojenia medzi ulicou Olympionikov a Nábrežná.

SkryťVypnúť reklamu

Výkon vo verejnom záujme bude dopravca realizovať nasledujúcich desať rokov, od 1. januára tohto roka do 31. decembra 2028. MHD zabezpečí v plánovanom objeme, pre Prievidzu je to 13.903.616 tarifných kilometrov a pre Bojnice 720.994 tarifných kilometrov. Obe samosprávy majú možnosť zmluvu predĺžiť o ďalších päť rokov, rovnako znížiť, respektíve zvýšiť rozsah tarifných kilometrov o 15 %.

Prievidzská radnica sa bude na financovaní výkonu vo verejnom záujme podieľať sumou vo výške viac ako 95 %, zvyšnú sumu uhradia Bojnice. Mesačne by mali samosprávy platiť dokopy spoločnosti 183.692,56 eura.

Cena cestovného sa tento rok podľa viceprimátora meniť nebude. "Celkové náklady a cena cestovného sa odvíja od toho, ako je ustanovené mestským zastupiteľstvom. Princíp je jednoduchý, keď narastá počet cestujúcich, doplatok samosprávy je menší," dodal.

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  4. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  5. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 820
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 252
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 565
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 322
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 547
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 729
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 493
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 2 017

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  2. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  4. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  5. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  6. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 100 144
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 708
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 640
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 531
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 367
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 234
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 184
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 223
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Prievidzské Námestie slobody.

Polovica augusta v Prievidzi bude opäť patriť tradičnému hodovaniu.


TASR 32m

Poznáme výhercov veľkej záhradkárskej súťaže.


56m
Ornitológ Vladimír Šrank (vľavo) a zoológ zo ŠOP SR Stanislav Harvančík poukázali na prínos Košských mokradí.

Mokrade mali podľa zákona zasypať Hornonitrianske bane.


4 h

Spolupráca štátu s UNIPHARMOU sa osvedčila a počas pandémie ukázala ako spoľahlivá. Napriek tomu zákonodarcovia uvažujú o zmene, nad ktorou visí množstvo otáznikov, vládnu pochybnosti.


8 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na konkurz do Markízy ju dotlačili rodičia.


2. aug

Takmer 90 km dlhá cyklotrasa vedie horským prostredím s výhľadmi na Kráľovu hoľu.


19 h

Neexistuje zlý pes, iba nezodpovedný majiteľ.


6. aug

Vieme, (minimálne) koľko státisícov FC Nitra dlhuje bývalým hráčom.


7. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  2. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  4. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  5. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  6. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 100 144
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 708
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 640
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 531
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 367
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 234
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 184
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 223
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu