Sedia na kvetináčoch a schodoch. Na handlovskej vlakovej stanici chýbajú lavičky

Ako k podnetu pristúpili železnice?

Ľudia pri čakaní na vlak postávajú alebo sedia na betónových kvetináčoch. Ľudia pri čakaní na vlak postávajú alebo sedia na betónových kvetináčoch. (Zdroj: Igor Roško)

HANDLOVÁ. Cestujúci využívajúci vlakovú dopravu v Handlovej si nemajú kde sadnúť. Na tamojšej železničnej stanici chýbajú lavičky na sedenie. Tie sa nachádzajú len v staničnej budove. Ľudia preto posedávajú na betónových kvetináčoch, schodoch alebo stoja.

Na problém upozornila prostredníctvom Odkazu pre starostu Zuzana. „Nemohlo by mesto v spolupráci so železnicou poriešiť lavičky na stanici? V čakárni síce niekoľko málo je, ale čakáreň je hnusná, nevetraná, bez akýchkoľvek služieb. A tak cestujúci stoja vonku, prípadne sedia na kamenných kvetináčoch či obrubníkoch,“ uviedla problém.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na podnet zareagovalo mesto. „Železničná stanica nie je majetkom mesta, je v správe Železníc Slovenskej republiky. Mesto komunikuje s majiteľom tejto nehnuteľnosti a komunikácia je korektná,“ ozrejmila hovorkyňa Handlovej Jana Paulínyová.

Prečítajte si tiež: Riskoval zrážku s vlakom. Ďalšie video z ciest nášho regiónu (+VIDEO) Čítajte 

Problém vyriešia

Problém sa dostal aj k samotnému vlastníkovi a správcovi priestorov, Železniciam Slovenskej republiky (ŽSR).

„V súvislosti s absenciou lavičiek v exteriéri objektu železničnej stanice Handlová bola v októbri 2018 vznesená požiadavka od jedného občana. Nezávisle od tejto požiadavky ŽSR dodajú dva kusy celokovových sektorových lavičiek, ktoré budú situované v exteriéri objektu železničnej stanice Handlová,“ informovala hovorkyňa železníc Martina Pavliková.

Podotkla, že stanica v Handlovej by mala prejsť výraznejšou rekonštrukciou. Vyplýva to zo zmluvy o prevádzkovaní železničnej infraštruktúry na roky 2017 – 2021. Tú uzatvorilo Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky a ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa nej je handlovská vlaková stanica zaradená v roku 2019 do zoznamu staníc a zastávok, kde budú musieť byť plnené určité štandardy. Tie sú vyšpecifikované v danej zmluve. „V stanici Handlová bude z dôvodu nevyhnutných dispozičných úprav potrebné uskutočniť komplexnú rekonštrukciu budovy. Rozsah komplexnej rekonštrukcie bude stanovený s ohľadom na prevádzkové potreby ŽSR,“ na-črtla Pavliková.

Ako ďalej uviedla, závisieť to bude od potreby technologického vybavenia budovy, aktuálnych trendov vo vybavovaní objektov, v ktorých sa realizuje železničná doprava (cyklo-stojiská, parkovacie miesta, bezbariérové trasy...).

Do úvahy bude pripadať aj ďalšie výhľadové využitie objektu stanice, ako komerčné priestory, reklamné zariadenia a podobne.

Komplexnú rekonštrukciu zaradia železnice do svojho investičného plánu.
Časový horizont jej uskutočnenia však bude závisieť od investičných možností a priorít ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Slovenský unikát: Vodiči nechcene porušujú zákon Čítajte 

Stanicu obnovujú podľa potreby

Súčasná železničná stanica v Handlovej funguje od roku 1985.
„Z pohľadu cestujúcich je v pôvodnom stave bez prestavby, respektíve rekonštrukcie väčšieho rozsahu. Na objekte priebežne uskutočňujeme prevádzkovú údržbu, spočívajúcu v odstraňovaní porúch a nedostatkov brániacich bezpečnému užívaniu budovy,“ reagovala zástupkyňa železníc na otázku, či v minulosti prešla handlovská vlaková stanica nejakou obnovou.

Pod prevádzkovou údržbou myslela maľovanie interiérových priestorov, náter stavebných konštrukcií budovy, opravu sociálnych zariadení budovy a výmenu poškodených stavebných prvkov.

Pokiaľ chce samospráva nejakým spôsobom zveľaďovať okolie stanice, musí si na to pýtať povolenie železníc, ktoré sú vlastníkom daných priestorov.

„V roku 2012 mesto v rámci dobrovoľníckych dní natrelo priečelie a steny stanice zo sponzorských príspevkov po dohovore so správcom. Na náklady mesta a s povolením ŽSR boli na stanici osadené dve pamätné tabule pri príležitosti jubileí súvisiacich s oslavami spustenia železničnej trate Handlová – Horná Štubňa a výročia trate v smere do Prievidze,“ dodala Jana Paulínyová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 627
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 679
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 315
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 069
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 531
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 829
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 583
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 322
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 820
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 565
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 692
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 488
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 967
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 872
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 15 080
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 214
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 820
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 565
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 692
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 488
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 967
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 872
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 15 080
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 214
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu