PRIEVIDZA. Cestujúcich vo vlakoch na trati Prievidza – Nové Zámky už niekoľko rokov vozia moderné dieselmotorové jednotky (DMJ) radu 861.
Tie by mali zabezpečiť všetky regionálne spojenia na tejto trati. V poslednej dobe sa to však nedarí.

DMJ 861 z depa Nové Zámky jazdia v regionálnej doprave v Nitrianskom, Trnavskom a Trenčianskom kraji.
Prvé kusy zaradili do prevádzky pred siedmimi rokmi.
„Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dodala do depa Nové Zámky celkom 16 kusov dieselmotorových jednotiek série 861 (DMJ 861 prvej aj druhej série). V Nových Zámkoch je potrebných pre zabezpečenie plnenia grafikonu vlakovej dopravy 11 kusov DMJ,“ informoval hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Poruchy, nehody aj údržba
Napriek rezerve päť kusov sa v apríli, máji a júni nepodarilo zaistiť, aby premávku v regio-nálnej doprave v Nitrianskom, Trnavskom a Trenčianskom kraji zabezpečovali výhradne DMJ 861.

Medzi ľuďmi sa spustila diskusia, že za tento problém môže ich častá poruchovosť. To však nie je jedinou príčinou nasadzovania starších vlakových súprav.
Napríklad koncom júna jazdilo sedem DMJ 861 z celkového počtu 16.
Zvyšných deväť nemohlo premávať pre nedostatky, ktoré sa riešia s dodávateľom, pravidelnú údržbu a neplánované opravy. Rovnaký stav bol aj v pondelok 2. júla. O týždeň neskôr jazdilo osem vlakov DMJ radu 861.
Niekedy viac, niekedy menej
Ako často značná časť vlakov DMJ radu 861 nejazdí, sa podľa Kováča nedá jednoznačne špecifikovať.