Sobota, 21. júl, 2018 | Meniny má Daniel

Riaditeľ nemocnice chce viac komunikovať s ľuďmi

Hlavný predstaviteľ bojnickej nemocnice pripravil dve novinky. Chce tak byť otvorený komunikácii s pacientom a návštevníkom nemocnice.

Schránka je umiestnená pri vstupe do nemocnice.(Zdroj: Igor Roško)

BOJNICE. Riaditeľ Nemocnice s poliklinikou (NsP) Prievidza so sídlom v Bojniciach v polovici júna pripravil dve novinky, ktorými chce zlepšiť povedomie o zariadení.

Prečítajte si tiež: Nový riaditeľ chce zmeniť povedomie o nemocnici
Článok pokračuje pod video reklamou

Schránka pre podnety

Prvou novinkou je zavedenie schránky na podnety pre riaditeľa NsP.
„Od zamestnancov sa dozvedám o problémoch, ale chcem vedieť, ako nemocnicu vnímajú i pacienti. Ako riaditeľ nemocnice chcem byť otvorený komunikácii s pacientom a návštevníkom nemocnice, a preto som urobil rozhodnutie zriadiť schránku pre podnety,“ informoval riaditeľ NsP Prievidza Martin Hudec.

Od schránky si sľubuje, že od pacientov sa dozvie, čo ich trápi, čo by privítali a čo by vedenie nemocnice mohlo spraviť pre ich spokojnosť.

Schránka sa nachádza pri vchode do zariadenia oproti vrátnici, vedľa bankomatu. Funguje od 18. júna.

Prečítajte si tiež: Po Bojnickej nemocnici liezli superhrdinovia. Potešili tak choré deti (+FOTO)

Zastaraná novinka

Niektorí ľudia si myslia, že ide o zastaraný systém. Riaditeľ nemocnice s týmto tvrdením nesúhlasí. „Funguje to v mestách, na okresných úradoch, prečo by to nemohlo fungovať v našej nemocnici, ktorú navštevujú rôzne vekové kategórie a nie každý používa internet. Vychádzam v ústrety všetkým, ktorí majú snahu pomôcť nemocnici,“ vysvetlil Hudec.

Zastaranosť vyvracia aj analytik Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) Dušan Zachar. „Pýtanie sa pacientov a ostatnej verejnosti na ich názor a spokojnosť s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou a službami nemocnice, vrátane ostatného diania okolo nej nie je určite zastaranou metódou. Práve naopak, vo svete je názor verejnosti braný vážne a patrí štandardne medzi rešpektované indikátory kvality poskytovateľov,“ vysvetlil Zachar.

Prečítajte si tiež: Pomáha ťažko chorým. Najkrajší pocit mám, keď pacient odíde po svojich, tvrdí sestra Jana Hanusová (+FOTO)

Schránka pre podnety je podľa neho veľmi vhodný spôsob, pri ktorom za málo peňazí získavajú manažmenty nemocníc spätnú väzbu od verejnosti, ktorá ich môže inšpirovať a poukázať na oblasti, kde treba najviac tlačiť do zlepšenia.

Analytik taktiež podotkol, že podobné aktivity sú štandardom mnohých slovenských nemocní. Patria k ním aj dotazníky spokojnosti pacientov, horúce linky a rozvíjajú sa kiosky, kde budú môcť pacienti online vyjadrovať svoje názory.

Okrem schránky je riaditeľ nemocnice otvorený komunikácii aj prostredníctvom elektronickej formy.

Odpovedať chce na všetky relevantné podnety, na ktoré sa bude môcť odpovedať. „Pokiaľ pôjde napríklad o anonym, na ten nie je možné dať spätnú väzbu,“ ozrejmil Hudec.

Nemocnica v poslednom období zaktivizovala aj aktivitu na jej účte na sociálnej sieti facebook.

Otvorí dvere

Už počas nástupu do funkcie Martin Hudec avizoval, že plánuje pravidelné dni otvorených dverí na svojej kancelárii. Prvý takýto deň bude už tento pondelok.

„Som otvorený názorom, nápadom, a preto som sa rozhodol mať deň otvorených dverí. Zamestnancom som k dispozícii vždy, keď som v práci, avšak často som pracovne zaneprázdnený a vyťažený, preto budú mať pacienti možnosť vždy v prvý pondelok v mesiaci od štrnástej do šestnástej hodiny prísť za mnou,“ povedal riaditeľ Hudec.

Prečítajte si tiež: Ortopédiu v bojnickej nemocnici prebudujú na OAIM

Netreba zaspať na vavrínoch

Analytik INEKO kroky nového riaditeľa považuje za príspevok k väčšej otvorenosti nemocnice voči verejnosti. Pripomenul však, že v nich treba pokračovať aj ďalej.

„Tieto kroky nemôžu zostať osamotené a izolované od iných. Majú tvoriť doplnok a prepojenie k ďalším potrebným ozdravným opatreniam. Ak to tak nebude, efekt bude len čisto marketingový, formalistický a zanedbateľný,“ dodal Dušan Zachar.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 660
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 688
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 390
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 407
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 778
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 412
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 727
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 793
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 247

Hlavné správy z MY Horná Nitra

Baníci pod ťarchou Veľkej vojny

Významným prevádzkam prideľovali na prácu vojnových zajatcov. Prví ruskí zajatci v regióne šli už od júla 1915 do baní.

V Čereňanoch otvorili dve ihriská. Kto prišiel na otváračku?

Deťom pribudlo detské ihrisko so šmykľavkami a hojdačkami. Priaznivci športu môžu využívať nové multifunkčné ihrisko.

Za drogovú činnosť dostali niekoľkoročné tresty

Vlani koncom januára urobili kukláči aj v našom regióne protidrogovú akciu. Zadržali pri nej sedem ľudí. Traja z nich už trest poznajú.

V sobotu pokračuje púť na Skalke

Na Skalke pri Trenčíne sa bude tento víkend konať púť k svätým Andrejovi-Svoradovi a Beňadikovi, ktorí sú patrónmi nitrianskeho biskupstva.

Odstávka vody je v Prievidzi aj dnes. Vieme, o ktorú časť mesta ide

Pre haváriu je odstavená dodávka pitnej vody v časti Prievidze. Ide už o štvrtú odstávku v tomto týždni.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ o 10.40

V bazéne v Nitre našli mŕtvolu muža, hygienici prikázali vymeniť vodu

Mladík zrejme preliezol plot.

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Dievčatá „nakupovali“ bez platenia

Polícia pátra po viacerých tínedžerkách.

Vybrali SME

Už ste čítali?