Prievidza má potenciál rozvíjať cestovný ruch s odkazom na baníctvo

Prievidza sa môže stať edukačným a zábavno-náučným centrom spojeným s baníctvom a históriou.

(Zdroj: ilustr. foto: SME)

PRIEVIDZA. Prievidza má potenciál rozvíjať turizmus aj s odkazom na tamojšiu dlhoročnú tradíciu baníctva. Pri realizácii produktov cestovného ruchu má byť jej prirodzeným partnerom susediace mesto Bojnice. Odznelo to na štvrtkovej Medzinárodnej konferencii Prievidza na križovatke histórie a súčasných trendov cestovného ruchu v Prievidzi.

Prečítajte si tiež: K únikom tepla dochádza. Kto ich zaplatí? Čítajte 

"Prievidza musí využiť to, že chodí veľa návštevníkov do Bojníc, musí teraz hľadať možnosti vytvoriť takú ponuku, aby ľudí z Bojníc dostala sem a ďalej mať väčšiu ambíciu, ako ľudí dostať cez tie nešťastné cesty sem, aby tu niečo zažili a videli," ozrejmila prezidentka Asociácie informačných centier Slovenska (AICES) Ivona Fraňová, ktorá sa podieľala i na zostavovaní koncepcie rozvoja turizmu v Prievidzi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavnou produktovou líniou Prievidze a v rámci konkurencie najviac rezonantnou je podľa nej baníctvo a banícke tradície.

"Majú tu na to všetky predpoklady. Od rušňového depa, železničnej stanice, trate, ktorá ide k bani, kde sa robia prehliadky, je tu sídlisko z 50. rokov, ktoré nie je nikde na Slovensku. Pre zahraničných je to niečo výnimočné, iné, miestne, lokálne, čo vie zaujať. Pokiaľ sa to dokáže prepojiť, keď dokážeme pochopiť, že cestovný ruch je o biznise a budeme ho robiť preto, že chceme, aby mestu prinášal peniaze a podnikatelia mali nové príležitosti, tak myslím, že Prievidza môže zastaviť krivku vysťahovávania mladých ľudí a vymieranie mesta," skonštatovala.

Prečítajte si tiež: Banská činnosť vytvorila na hornej Nitre mokrade pre vtáctvo Čítajte 

Na produktovú líniu nadväzuje i projekt, v rámci ktorého sa môže metropola hornej Nitry stať edukačným, zábavno-náučným centrom spojeným s baníctvom a históriou.

SkryťVypnúť reklamu

"Negatívom sú nízke ubytovacie kapacity. Robiť cestovný ruch bez ubytovacích kapacít je rizikom. Je potrebné i investovať do profesionálneho destinačného manažmentu, ktorý nebude len vydávať letáky, ale bude robiť aj marketing, produkty a tie sa bude snažiť i predávať," dodala riaditeľka AICES.

"Prievidza je doposiaľ vnímaná ako banícke mesto, možno mesto, v ktorom sú úspešní športovci, ale to, že by bola turistickým lákadlom, povedať nemôžeme. Práve o to tu ide, chceme zmeniť a ukázať, že aj Prievidza má svoj potenciál, ako osloviť ľudí a práve v spolupráci s Bojnicami a rôznymi doplnkovými aktivitami má predpokladať stať sa atraktívnym miestom aj pre pobyt turistov," skonštatovala primátorka mesta Katarína Macháčková.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom je podľa nej naštartovať spoluprácu a dobré vzťahy, aby sa obe mestá spojili i s okolitými obcami, ktoré majú čo ponúknuť.

"Aj zorganizovanie konferencie, ale aj iné aktivity, ktoré sme urobili v priebehu minulých rokov, ukazujú, že o túto tému máme naozaj veľký záujem. Prievidza ponúka podmienky pre dobrý život, už tu máme vybudované základné veci, športoviská, kultúru, ale treba región posúvať ďalej a toto je, myslím, jeden zo spôsobov, ako to urobiť," dodala.

Sprievodnými aktivitami konferencie boli výstava fotografií, prezentácia elektromobilov a občianskeho združenia Zelený bicykel.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  4. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  5. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  6. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  7. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  8. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  1. Sovy chránia lesy: LESY SR hlásia úspech s vtáčími búdkami
  2. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  5. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  6. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  7. Nové Planeo v Košiciach
  8. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 9 623
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 6 127
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 538
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 4 603
  5. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 4 011
  6. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 651
  7. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd 3 455
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 334
  1. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 7, kapitola 8
  2. Tadeáš Ďurica: Matrix 2025 - Dobrovoľná ilúzia
  3. Vladimír Čuchran: ...si robia srandu, adepti na liečenie a izoláciu. Ani nie tak fejtón, ako skutočnosť. (nemocničná téma týchto dní)
  4. František Kukura: Najhoršie koleso hrkoce najviac
  5. Katka Želinská: Pod kožou
  6. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride
  7. Štefan Šturdzík: Ulice.
  8. Jaroslav Marcin: Problém zvaný Fico
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 41 756
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 097
  3. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 035
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 349
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 600
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 4 484
  7. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 341
  8. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto? 4 152
  1. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  2. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  3. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  5. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  6. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  7. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  8. Tupou Ceruzou: Žiačik
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 7, kapitola 8
  2. Tadeáš Ďurica: Matrix 2025 - Dobrovoľná ilúzia
  3. Vladimír Čuchran: ...si robia srandu, adepti na liečenie a izoláciu. Ani nie tak fejtón, ako skutočnosť. (nemocničná téma týchto dní)
  4. František Kukura: Najhoršie koleso hrkoce najviac
  5. Katka Želinská: Pod kožou
  6. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride
  7. Štefan Šturdzík: Ulice.
  8. Jaroslav Marcin: Problém zvaný Fico
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 41 756
  2. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 097
  3. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 8 035
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 349
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 600
  6. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 4 484
  7. Otilia Horrocks: Demokrati pod paľbou... trestné oznámenia a fyzická inzultácia 4 341
  8. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto? 4 152
  1. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  2. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  3. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  4. Věra Tepličková: Šok v Levoči
  5. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  6. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  7. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  8. Tupou Ceruzou: Žiačik

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu