Sobota, 17. apríl, 2021 | Meniny má RudolfKrížovkyKrížovky

Autobusy majú smolu. Cestovný ruch na Remate trpí pre nízky tunel

Železničný tunel, cez ktorý vedie prístupová cesta do rekreačného strediska, je nízky. Neprejdú ním nové autobusy ani niektoré nákladné autá.

Tunelom prejdú len vozidlá nižšie než 2,8 metrov.Tunelom prejdú len vozidlá nižšie než 2,8 metrov. (Zdroj: Igor Roško)

RÁZTOČNO. Turistické centrum Remata už od jeho počiatku brzdí nízky železničný tunel, cez ktorý vedie prístupová cesta do doliny. Prejdú ním len vozidlá nižšie než dva metre a osemdesiat centimetrov. Moderné autobusy ani väčšie nákladné autá tunelom neprejdú.

Prečítajte si tiež: Nákupný košík aj plno plastov. Okolie Handlovky je znečistené odpadkami (+FOTO) Čítajte 

V tejto lokalite sa stretávajú dvaja správcovia infraštruktúry. Cestnú komunikáciu, ktorá vedie popod most, spravuje Trenčiansky samosprávny kraj (TSK). Železničnú trať, ktorá sa nachádza nad cestou spravujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

Skryť Vypnúť reklamu

V čase, keď sa most budoval, pod ním viedla lesná cesta, ktorá bola určená pre konské povozy. V súčasnosti ide o cestu tretej triedy, ktorú v problematickej oblasti riadia dopravné značky s určením prednosti v jazde.

O probléme vedia

Kraj problematiku eviduje, momentálne ale rieši iné priority ako zdravotníctvo, súvislé opravy ciest druhej a tretej triedy a nákup novej techniky pre Správu ciest TSK.

„V minulosti riešila Slovenská správa ciest – investorský útvar Banská Bystrica, ktorá bola v tom čase správcom komunikácie, novú prístupovú komunikáciu do oblasti Remata,“ uviedol predseda Komisie dopravy TSK Jozef Stopka. Tá mala byť trasovaná ako odbočka z cesty prvej triedy I/9 ponad jestvujúci tunel cez poľnohospodárske pozemky.

„Postupnou transformáciou cestnej infraštruktúry, kedy cesty druhých a tretích tried prešli do majetku vyšších územných celkov, sa proces stavebného konania a následne investícií zastavil,“ vysvetlil Stopka.

Skryť Vypnúť reklamu

V predchádzajúcom období kraj cestu na Rematu rekonštruoval. „Pri rekonštrukcii tejto komunikácie sme dali sfrézovať povrch vozovky vedúcej popod tunel, čím sa mierne zvýšila jeho výška. Technicky nebolo možné ísť veľmi do hĺbky popod tunel,“ ozrejmil Stopka.

Prestavbu mosta neplánujú uskutočniť ani železnice. „Z pohľadu správcu železničnej infraštruktúry na to nie je dôvod,“ informovala hovorkyňa železníc Martina Pavliková. Most vybudovali v roku 1930 a železničiari ho pravidelne kontrolujú. „Pri poslednej revízii v roku 2015 odborníci konštatovali, že jeho stav je vyhovujúci a plne zodpovedá prísnym legislatívnym podmienkam pre bezpečnosť a plynulosť železničnej dopravy,“ ozrejmila Pavliková. Revízie sa musia uskutočňovať každé tri roky, najbližšia bude tento rok.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Vyhlásili najlepších športovcov okresu. Krištáľového páva si odniesol Martin Nemček (+FOTO) Čítajte 

Problémy riešia denne

S problematikou železničného mostu sa zaoberalo aj vedenie Ráztočna, pretože do jeho katastra časť Remata spadá. „Keď chceme rozvíjať cestovný ruch a doviesť na Rematu turistov, tak sa tam musíme dostať,“ načrtol problém starosta Ráztočna Ivan Škrteľ. Podľa jeho slov, podnikatelia z Rematy využívajú aj vedľajšiu účelovú cestu, ktorá je vlastníctvom Slovenského pozemkového fondu. Tá je však veľmi strmá a najmä v zime často neprejazdná.

„Tá vedľajšia cesta je tam ešte z päťdesiatych – šesťdesiatych rokov. My tú cestu udržiavame, pretože tadiaľ občas chodia naši klienti. Ale aj autobusy, hasiči či smetiari,“ povedal konateľ spoločnosti Tower BC Roman Horinka. Táto spoločnosť prevádzkuje v predmetnej lokalite kameňolom. Aj ich klienti mávajú problém s nízkym tunelom a musia využívať vedľajšiu cestu.

Nespokojní sú aj majitelia ubytovacích a stravovacích zariadení. „Nemôžeme spolupracovať s cestovným kanceláriami alebo agentúrami, ktoré disponujú len modernými poschodovými autobusmi. Tým pádom prichádzame o množstvo potenciálnych klientov,“ priblížil riaditeľ Horského hotela Remata Miroslav Kratka. Ako ďalej uviedol, s problémami sa stretávajú denne aj ich dodávatelia. Ak s autom neprejdú popod tunel ani po vedľajšej ceste, z hotela si musia po tovar prísť k tunelu.

S nízkym podjazdom mali starosti aj majitelia okrasných rybníkov. Počas ich zveľaďovania využívali nákladné auto s mechanickou rukou. „Pokiaľ bolo materiálu viac a auto bolo plne naložené, malo problém vyjsť obchádzkou. Mnohokrát sa nám to nepodarilo a blokovali sme plynulosť cestnej dopravy na hlavnom ťahu. Museli sme premávku úplne odstaviť a nákladiak musel cúvať na hlavný ťah,“ priblížil komplikácie Štefan Hromádka z Okrasných rybníkov Remata.

Problém ostáva otvorený

Bezpečnosť ľudí v lokalite Remata podľa starostu Ráztočna ohrozená nie je. „Rýchla záchranná služba tadiaľ prejde, takže čo sa týka ochrany zdravia ľudí, tak nie je ohrozená,“ ozrejmil Škrteľ.

„Informácie o probléme majú všetky subjekty, obec Ráztočno, TSK aj železnice SR. Samozrejme všetky snahy vždy stroskotali na financiách,“ zúfal Kratka. To, kedy by sa problematika nízkeho tunelu v lokalite Remata mohla vyriešiť, kompetentní spresniť nevedeli. „V prípade akéhokoľvek zámeru správcu cesty bude potrebná súčinnosť so ŽSR, aby nedošlo k ohrozeniu železničnej dopravy,“ uzavrela Pavliková.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  3. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  4. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  5. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  6. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  7. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  8. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  9. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  10. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  3. AURES Holdings sa vydáva na západ
  4. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  5. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  8. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  9. Reverzné inžinierstvo na FVT
  10. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 51 821
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 953
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 14 493
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 11 582
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 10 006
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 712
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 984
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 803
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 6 035
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 309
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Cestovný ruch

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Cestovný ruch, Slovenské tunely

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Festival s názvom Vládca času.

V tomto období sa konával Medzinárodný festival duchov a strašidiel na Bojnickom zámku. Chodievali ste pravidelne? Nájdete sa na niektorej z fotiek?

18 h
Primárka RDG oddelenia Zuzana Šošková.

Lekárka upozornila, že v minulosti množstvo žien z neopodstatneného strachu neabsolvovalo preventívne mamografické vyšetrenie a dôsledky boli častokrát tragické.

18 h

Od pondelka 19. apríla sa nebude zákaz vychádzania uplatňovať na návštevu maloobchodných predajní a prevádzok, ktoré budú po novom otvorené.

16. apr

Bojnický zámok sa v sobotu (17. 4.) dočasne zahalí do farby krvi.

16. apr

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?