Petíciu za urýchlené vybudovanie obchvatu podpísalo vyše osemtisíc ľudí

Primátorka Prievidze tvrdí, že vláda pred každými voľbami obchvat sľúbila, no stavať ho nikdy nezačala.

Katarína Macháčková s vedúcim svojej kancelárie Alojzom Vlčkom pred Úradom vlády.Katarína Macháčková s vedúcim svojej kancelárie Alojzom Vlčkom pred Úradom vlády. (Zdroj: MsÚ Prievidza)

BRATISLAVA. Primátorka Prievidze dnes na úrade vlády odovzdala petíciu za okamžité budovanie obchvatu Prievidze, ktorú podpísalo 8100 ľudí z hornej Nitry. Chce tak upozorniť na nesplnené sľuby vlády, podľa ktorých mala začať výstavba do konca roka 2015.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Politici sľúbili vybudovanie ciest Čítajte 

Pri štarte zberu podpisov vlani v októbri Katarína Macháčková upozornila, že ani po vyše štyroch rokoch od výjazdového zasadnutia vlády v Handlovej sa nenaplnilo uznesenie, podľa ktorého mal minister dopravy zabezpečiť začatie výstavby obchvatu Prievidze do konca roku 2015. Na tento nesplnený sľub vlády upozornila aj dnes.

SkryťVypnúť reklamu

Obchvat okresného mesta je podľa nej jeden z najdôležitejších infraštruktúrnych projektov aj v súvislosti s očakávanou transformáciou hospodárstva hornej Nitry. „Do priemyselného parku v Prievidzi prišiel v roku 2015 významný investor, ktorý má veľké rozvojové plány. Bolo by veľmi zlé, keby narazil na to, že vláda obchvat iba sľúbila, no nezrealizovala,“ povedala Macháčková.

Najnovší termín je 2019

Na minulotýždňovom stretnutí o budúcnosti regiónu hornej Nitry v sídle Trenčianskeho samosprávneho kraja, podpredseda vlády Peter Pellegrini oznámil, že obchvat Prievidze sa začne stavať budúci rok. Podľa jeho ďalších slov končí vyvlastňovanie pozemkov pod obchvat a v roku 2019 by sa po úspešnej súťaži mohlo začať stavať. Peniaze sú na to údajne vyčlenené.

SkryťVypnúť reklamu

Informácie potvrdil komunikačný odbor ministerstva dopravy. Definitívne rozhodnutie o obchvate však padne až po vypracovaní štúdie realizovateľnosti na úsek cesty I/64 Žilina – Topoľčany. „Na základe výsledkov tejto štúdie bude možné potvrdiť opodstatnenosť výstavby obchvatu, ktorý by sa mohol reálne začať stavať už v budúcom roku,“ potvrdil komunikačný odbor. Zákazka na štúdiu sa momentálne nachádza na kontrole na Úrade pre verejné obstarávanie. Po jej kontrole ministerstvo podpíše zmluvu s dodávateľom štúdie.

„Ak štúdia potvrdí opodstatnenosť tejto stavby, sme pripravení stihnúť ďalšie potrebné procesy tak, aby sa s výstavbou obchvatu začalo v budúcom roku,“ odpísali z ministerstva dopravy. Predpokladaný odhad stavebných nákladov na I. etapu druhej stavby je 25 miliónov eur, predpokladaný náklad na stavebné práce pre II. etapu je 30 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Kataríny Macháčkovej sú to však len ďalšie sľuby. „Obchvat nám vláda sľúbila už v roku 2013. Stále ho nestavajú. Všetkých na hornej Nitre poteší, ak sa vláda rozhýbe. To, čo hovorí podpredseda vlády sú zatiaľ opäť len sľuby. Ja im uverím, keď sa s výstavbou reálne začne. Dá sa povedať, že obchvat nám vláda pred voľbami vždy sľúbi, ale nepostaví,“ upozorňuje Macháčková.

Peniaze prensunú

„Ministerstvo potvrdilo, že ak by sa presunuli peniaze z iných operačných programov do eurofondov určených na dopravu, je pripravené tieto peniaze využiť aj na výstavbu prievidzského obchvatu,“ povedala Katarína Macháčková s tým, že z pozície poslankyne Národnej rady je pripravená takéto riešenie podporiť.

„Rezort dopravy nám potvrdil aj to, že ak štúdia potvrdí opodstatnenosť tejto stavby, sú kompetentní pripravení stihnúť ďalšie potrebné procesy tak, aby sa s výstavbou obchvatu začalo v budúcom roku. Teším sa, že naša petícia, ktorá mala obrovskú verejnú podporu, kompetentných trochu rozhýbala a priniesla konkrétne návrhy riešení,“ dodala.

Primátorka ale upozornila, že bude potrebné zvládnuť mnohé pomerne zložité procesy. Štúdia sa totiž obstaráva na celý ťah cesty prvej triedy od Žiliny až po Topoľčany. „Môže tam byť pri jej zhotovení množstvo komplikácií. Dúfam, že bude možné urýchliť dodanie tej časti štúdie, ktorá sa priamo týka Prievidze, aby sme na tomto zbytočne nestáli,“ uzavrela primátorka Prievidze.

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 763
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 600
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 455
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 463
  5. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 455
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 123
  7. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 028
  8. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 982
  1. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  2. Peter Franek: Facka od ľudí.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  4. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  5. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  6. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  7. Peto Jurco: Bezpečnosť nad zlato
  8. Igor Borišek: Koniec sveta 2/4
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 405
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 943
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 565
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 191
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 195
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 663
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 689
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 527
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Ilustračné foto.

V štatistike dominovali technické zásahy, ktorých bolo 87.


SITA

Suverénne najlepšie si viedol domáci pretekár Erik Fekete z gymnastického klubu CŠG Prievidza.


Ľuboš Kotlář

Trenčianska univerzita je mladá univerzita v obľúbenom študentskom meste s jedinečnou atmosférou a za posledné roky prešla obrovskými pozitívnymi zmenami a rozvojom vedecko-technickej infraštruktúry.


Taktické cvičenie OR HaZZ v Novom Meste nad Váhom -12.03.2024

Najčastejšie ich zamestnali technické zásahy.


TASR
  1. Zuzana Valachovičová: Koniec príspevkov na zubné ošetrenie
  2. Peter Franek: Facka od ľudí.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  4. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  5. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  6. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  7. Peto Jurco: Bezpečnosť nad zlato
  8. Igor Borišek: Koniec sveta 2/4
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 405
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 943
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 565
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 191
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 195
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 663
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 689
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 527
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu