V petícii žiadajú vládu o okamžité budovanie obchvatu Prievidze

Absolútnou prioritou pre mesto je podľa primátorky Macháčkovej vybudovanie prvej etapy obchvatu, ktorá rieši napojenie priemyselného parku na cestu prvej triedy do Novák.

Primátorka a časť poslancov mesta na tlačovom brífingu pri frekventovanej križovatke. Primátorka a časť poslancov mesta na tlačovom brífingu pri frekventovanej križovatke. (Zdroj: Silver Jurtinus)

PRIEVIDZA. Samospráva Prievidze spúšťa petíciu za okamžité začatie budovania obchvatu mesta. Plánuje sa s ňou obrátiť na vládu, ktorá k budovaniu obchvatu zaviazala vtedajšieho ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) na svojom výjazdovom rokovaní v Handlovej pred štyrmi rokmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Informovala o tom dnes na brífingu v Prievidzi primátorka mesta a nezaradená poslankyňa národnej rady Katarína Macháčková.

Prečítajte si tiež: Bojnice s výhradami k trase obchvatu Prievidze na Najvyššom súde nepochodili Čítajte 

„Vedú nás k tomu predovšetkým nesplnené sľuby tejto vlády, keďže už samotné budovanie prvej etapy sa malo začať do 31. decembra 2015 a druhej do 31. decembra 2016. Dnes sme už takmer na konci roka 2017 a nič sa v tejto veci neurobilo," zdôvodnila aktivitu samosprávy primátorka.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s nevybudovaným obchvatom podotkla, že bežný život je touto situáciou značne poznačený, mesto je preplnené, zvlášť v popoludňajších hodinách, ľudia čakajú v zápchach, katastrofálna situácia je, aj čo sa týka kamiónov, ktoré musia prechádzať cez mesto aj cez Opatovce nad Nitrou.

„Často sa stretávam s tým, že ľudia sa ma pýtajú, prečo s tým nič nerobíme. A práve preto sme sa rozhodli petíciou znovu upozorniť na tento problém a žiadať, aby to vláda riešila," ozrejmila.

Podpisy budú zbierať do konca roka

Podľa primátorky sa už dá s istotou predpokladať, že kým vznikne štúdia realizovateľnosti, ktorej spracovanie je podmienkou získania peňazí z fondov Európskej únie, európske prostriedky budú už vyčerpané.

„Dá sa predpokladať, že ešte aj to, čo zaplatíme za štúdiu realizovateľnosti, budú neúčelne vynaložené prostriedky. Práve preto žiadame, aby sa stavba realizovala zo štátneho rozpočtu," vysvetlila s tým, že ale určite nesúhlasí s odblokovaním dlhovej brzdy. Absolútnou prioritou pre mesto, ako zdôraznila Macháčková, je prvá etapa, keďže rieši napojenie priemyselného parku na cestu prvej triedy do Novák. „Tento úsek by stál zhruba dvadsať miliónov eur a žiadame, aby ho vláda riešila prioritne, pretože je pripravený a mohol by sa hneď začať budovať," objasnila.

SkryťVypnúť reklamu

Podpisy pod petíciu, do ktorej chce samospráva zapojiť aj okolité obce, plánuje zbierať približne do konca tohto roka. Jej zámerom je, aby bol počet podpisov čo najvyšší. S petíciou a požiadavkami v nej sa potom obráti na predsedu vlády Roberta Fica (Smer-SD), ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) a ministra financií Petra Kažimíra (Smer-SD). Macháčková nevylúčila možnosť, že využijú aj protestné blokády, ak ich hlas zostane nevypočutý.

Bojnice na súde nepochodili

Obchvatu, konkrétne jeho trasovania, sa dotýkal i súdny spor medzi Bojnicami a odborom výstavby a bytovej politiky Okresného úradu v Trenčíne, ktorý skončil až na Najvyššom súde a Bojnice ho prehrali. Pripomienky pritom vznáša bojnická samospráva niekoľko rokov, upozorňuje na zlé riešenie v podobe vybudovania kruhového objazdu pri šľachtiteľskej stanici či trasovanie obchvatu cez Opatovskú cestu, ktorú Bojnice využívajú ako účelovú komunikáciu a niektoré jej časti nie sú uspôsobené na veľkú nákladnú dopravu. Prvý úsek stavby I/64 - obchvat Prievidza začala SSC - Investičná výstavba a správa ciest Žilina stavať v roku 2008. Zrealizovaný je však zatiaľ len od priemyselného parku v Prievidzi po kruhový objazd pri Bojniciach. Náklady na stavbu sa v minulosti odhadovali na približne 100 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo: prvá etapa pripravená nie je

„Obchvat Prievidze považujeme za dôležitý pre zlepšenie dopravnej situácie v meste a takisto v tomto regióne. Ministerstvo má záujem na stavbe obchvatu, preto sa uskutočnila aj súťaž na dodávateľa štúdie realizovateľnosti, ktorá je vo finálnej fáze verejného obstarávania," reagovala pre TASR hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.

Vypracovanie štúdie realizovateľnosti je podľa nej dôležitá súčasť prípravy každej stavby, pretože má navrhnúť technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšie riešenie trasy. "Termíny realizácie stavby závisia okrem iného aj od spomínanej štúdie, ďalšej prípravy, získania príslušných povolení a zabezpečenia financovania realizácie," ozrejmila s tým, že prvá etapa obchvatu nie je ešte pripravená na výstavbu a nie je na ňu vydané ani stavebné povolenie.

„Keďže zdroje z eurofondov sú prakticky vyčerpané a finančné prostriedky zo štátneho rozpočtu obmedzené, dôležité je predovšetkým zabezpečenie financovania tohto obchvatu," skonštatovala Ducká.

Prečítajte si tiež: Žiadali rýchlostnú cestu na hornej Nitre. Podľa ministra dopravy Érseka vyhovuje súčasná Čítajte 

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 233
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 548
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 13 487
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 010
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 648
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 508
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 025
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 320
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 815
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 474
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 145
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

V Handlovskej doline si uctili prácu učiteľov slávnostným galaprogramom a udelením mikroregionálnych cien Vynikajúci pedagóg a Top pedagóg.

Mesto Prievidza a obce handlovskej doliny pedagógom za ich prácu a aktivity nad rámec bežného vyučovania každoročne udeľujú uznania.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


V stredu 20. marca 2024 sa uskutočnil ďalší zo sérií kontrolných dní primátorky.


Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 815
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 669
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 474
  4. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 392
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 376
  6. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 244
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 145
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 7 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu