V petícii žiadajú vládu o okamžité budovanie obchvatu Prievidze

Absolútnou prioritou pre mesto je podľa primátorky Macháčkovej vybudovanie prvej etapy obchvatu, ktorá rieši napojenie priemyselného parku na cestu prvej triedy do Novák.

Primátorka a časť poslancov mesta na tlačovom brífingu pri frekventovanej križovatke. Primátorka a časť poslancov mesta na tlačovom brífingu pri frekventovanej križovatke. (Zdroj: Silver Jurtinus)

PRIEVIDZA. Samospráva Prievidze spúšťa petíciu za okamžité začatie budovania obchvatu mesta. Plánuje sa s ňou obrátiť na vládu, ktorá k budovaniu obchvatu zaviazala vtedajšieho ministra dopravy Jána Počiatka (Smer-SD) na svojom výjazdovom rokovaní v Handlovej pred štyrmi rokmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Informovala o tom dnes na brífingu v Prievidzi primátorka mesta a nezaradená poslankyňa národnej rady Katarína Macháčková.

Prečítajte si tiež: Bojnice s výhradami k trase obchvatu Prievidze na Najvyššom súde nepochodili Čítajte 

„Vedú nás k tomu predovšetkým nesplnené sľuby tejto vlády, keďže už samotné budovanie prvej etapy sa malo začať do 31. decembra 2015 a druhej do 31. decembra 2016. Dnes sme už takmer na konci roka 2017 a nič sa v tejto veci neurobilo," zdôvodnila aktivitu samosprávy primátorka.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s nevybudovaným obchvatom podotkla, že bežný život je touto situáciou značne poznačený, mesto je preplnené, zvlášť v popoludňajších hodinách, ľudia čakajú v zápchach, katastrofálna situácia je, aj čo sa týka kamiónov, ktoré musia prechádzať cez mesto aj cez Opatovce nad Nitrou.

„Často sa stretávam s tým, že ľudia sa ma pýtajú, prečo s tým nič nerobíme. A práve preto sme sa rozhodli petíciou znovu upozorniť na tento problém a žiadať, aby to vláda riešila," ozrejmila.

Podpisy budú zbierať do konca roka

Podľa primátorky sa už dá s istotou predpokladať, že kým vznikne štúdia realizovateľnosti, ktorej spracovanie je podmienkou získania peňazí z fondov Európskej únie, európske prostriedky budú už vyčerpané.

„Dá sa predpokladať, že ešte aj to, čo zaplatíme za štúdiu realizovateľnosti, budú neúčelne vynaložené prostriedky. Práve preto žiadame, aby sa stavba realizovala zo štátneho rozpočtu," vysvetlila s tým, že ale určite nesúhlasí s odblokovaním dlhovej brzdy. Absolútnou prioritou pre mesto, ako zdôraznila Macháčková, je prvá etapa, keďže rieši napojenie priemyselného parku na cestu prvej triedy do Novák. „Tento úsek by stál zhruba dvadsať miliónov eur a žiadame, aby ho vláda riešila prioritne, pretože je pripravený a mohol by sa hneď začať budovať," objasnila.

SkryťVypnúť reklamu

Podpisy pod petíciu, do ktorej chce samospráva zapojiť aj okolité obce, plánuje zbierať približne do konca tohto roka. Jej zámerom je, aby bol počet podpisov čo najvyšší. S petíciou a požiadavkami v nej sa potom obráti na predsedu vlády Roberta Fica (Smer-SD), ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) a ministra financií Petra Kažimíra (Smer-SD). Macháčková nevylúčila možnosť, že využijú aj protestné blokády, ak ich hlas zostane nevypočutý.

Bojnice na súde nepochodili

Obchvatu, konkrétne jeho trasovania, sa dotýkal i súdny spor medzi Bojnicami a odborom výstavby a bytovej politiky Okresného úradu v Trenčíne, ktorý skončil až na Najvyššom súde a Bojnice ho prehrali. Pripomienky pritom vznáša bojnická samospráva niekoľko rokov, upozorňuje na zlé riešenie v podobe vybudovania kruhového objazdu pri šľachtiteľskej stanici či trasovanie obchvatu cez Opatovskú cestu, ktorú Bojnice využívajú ako účelovú komunikáciu a niektoré jej časti nie sú uspôsobené na veľkú nákladnú dopravu. Prvý úsek stavby I/64 - obchvat Prievidza začala SSC - Investičná výstavba a správa ciest Žilina stavať v roku 2008. Zrealizovaný je však zatiaľ len od priemyselného parku v Prievidzi po kruhový objazd pri Bojniciach. Náklady na stavbu sa v minulosti odhadovali na približne 100 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo: prvá etapa pripravená nie je

„Obchvat Prievidze považujeme za dôležitý pre zlepšenie dopravnej situácie v meste a takisto v tomto regióne. Ministerstvo má záujem na stavbe obchvatu, preto sa uskutočnila aj súťaž na dodávateľa štúdie realizovateľnosti, ktorá je vo finálnej fáze verejného obstarávania," reagovala pre TASR hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.

Vypracovanie štúdie realizovateľnosti je podľa nej dôležitá súčasť prípravy každej stavby, pretože má navrhnúť technicky, ekonomicky a environmentálne najvhodnejšie riešenie trasy. "Termíny realizácie stavby závisia okrem iného aj od spomínanej štúdie, ďalšej prípravy, získania príslušných povolení a zabezpečenia financovania realizácie," ozrejmila s tým, že prvá etapa obchvatu nie je ešte pripravená na výstavbu a nie je na ňu vydané ani stavebné povolenie.

„Keďže zdroje z eurofondov sú prakticky vyčerpané a finančné prostriedky zo štátneho rozpočtu obmedzené, dôležité je predovšetkým zabezpečenie financovania tohto obchvatu," skonštatovala Ducká.

Prečítajte si tiež: Žiadali rýchlostnú cestu na hornej Nitre. Podľa ministra dopravy Érseka vyhovuje súčasná Čítajte 

Robert Fico

Peter Schutz

Podliezanie diktátorom na otvorenej scéne neprinesie Slovensku nič.


9
Premiér Fico počas príchodu do Pekingu.

Sen zapojiť Slovensko do boja proti čínskemu komunizmu je odtrhnutý od reality.


2
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Praskajúca stena nie je len estetický problém. Čo je za tým?
  3. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  1. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  2. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  3. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  6. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 850
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 011
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 606
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 756
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 717
  6. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 4 607
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 856
  8. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 3 386
  1. Jozef Černek: Hotel Riviéra: viac než muzikál
  2. Jozef Sitko: Bez roku 1968 by nebol ani rok 1989 a naša samostatnosť
  3. Ján Komrska: West Spanish Peak, Colorado
  4. Ernest Klotton: Politika dnes: Služba verejnosti alebo boj o moc?
  5. Martin Klein: Sedembolestná NUDA? - Radšej rozkoš zo sedemhrčatého kyjaka!
  6. Jozef Drahovský: Predné brzdové svetlo zelenej farby - analýza
  7. Vladimír Bojničan: Kto tu skutočne zabíja demokraciu?
  8. Dušan Piršel: Nespolupráca negatívne vplýva na reformu školstva
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 12 905
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 593
  3. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 8 766
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 8 068
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 442
  6. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 5 123
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 641
  8. Matej Galo: List Robertovi Ficovi: Režim, ktorý obdivujete, za korupciu popravuje! 3 742
  1. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  2. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  3. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  4. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  5. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  6. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  7. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  8. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Richard Slezák (vľavo) a Marek Grolmus

Rozhovor s generálnym manažérom nováčika II. ligy k trénerskej rošáde.


Dopravná nehoda na banskej ceste.

K zrážke áut došlo na Banskej ceste.


Zo zápasov Opatovce nad Nitrou – Pravenec (vľavo) a Diviacka Nová Ves – Bystričany

Komentáre a výsledkový servis 7., 8. a 9. ligy.


Očkovanie vakcínami Pfizer.

V súčasnosti sa na hornej Nitre proti covidu neočkuje.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu