Utorok, 5. júl, 2022 | Meniny má Cyril, Metod

V Prievidzi sa začalo s realizáciou druhej fázy závodu

Asi päťdesiat miliónov eur investuje prievidzský subdodávateľ pre automobilový priemysel, spoločnosť Brose, do ďalšej fázy svojho strategického závodu v Prievidzi.

(Zdroj: TASR)

PRIEVIDZA. Prácu by si malo v ďalšej fáze projektu spoločnosti Brose nájsť asi päťsto ľudí. Realizáciu investície odštartovali slávnostným výkopom v prievidzskom priemyselnom parku.

V rámci druhej fázy firma postaví rovnako ako pri tej prvej výrobnú halu s administratívnou časťou, vzniknú tam i priestory pre duálne vzdelávanie a pre vývoj, a to o celkovej ploche približne 24 000 štvorcových metrov.

Investor je zárukou práce

„Budeme tiež vyrábať prototypy, už teraz plánujeme predvýrobu, to znamená lisy, ktoré budú vyrábať plastikové diely pre motory a iné,“ informoval generálny riaditeľ Brose Prievidza Axel Mallener.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť podľa neho aktuálne zamestnáva štyristo ľudí, 380 je fyzicky v Prievidzi, pričom v rámci prvej fázy Brose plánuje zamestnať päťsto ľudí a rovnako ich má byť aj v druhej fáze.

Dodávateľom stavby je firma Strabag, s.r.o., od ktorej podľa slov Mallenera závisí i dokončenie druhej fázy závodu.

„Chceme, aby bola dokončená v júli, auguste budúceho roka, to znamená, že v auguste 2018 chceme oficiálne otvárať prvú a druhú fázu,“ avizoval.

Prvú fázu investície podporil štát investičnou pomocou vo výške 12,5 milióna eur, tú teraz firma, ako ozrejmil jej riaditeľ, zatiaľ nežiadala, dohodla sa na daňových prázdninách.

„Príchod nového investora pri výstavbe prvej haly bol veľkou nádejou pre tento región, ktorý ukázal jeho potenciál. To znamená, že Prievidza, okres Prievidza a horná Nitra je schopná ísť ďalej, je schopná sa transformovať, je schopná ponúknuť príležitosti pre prácu mladých ľudí, preto, aby ľudia nemuseli odchádzať z mesta,“ zhodnotila primátorka mesta Katarína Macháčková.

SkryťVypnúť reklamu

Stále chýba obchvat

Tá podľa svojich slov vidí veľký problém v dopravnej infraštruktúre, ktorý je veľkou prekážkou, konkrétne ide o obchvat Prievidze a cestu R2.

„Neustále riešime obchvat, ktorý by mal byť realizovaný zo štrukturálnych európskych prostriedkov. Lenže normy, ktoré určujú možnosti výstavby, hovoria, že musí byť vyhotovená štúdia realizovateľnosti. Sú tam zložité procesy obstarávania, ktoré neumožňujú, aby sa začalo s výstavbou hneď. Keby bola vôľa, obchvat je možné postaviť aj iným spôsobom, priamo zo štátneho rozpočtu. V tej situácii by sme nepotrebovali tieto procesy a výstavba by sa mohla realizovať,“ poznamenala.

Na výstavbu rýchlostnej cesty z Trenčína a obchvatu mesta tlačí podľa Mallenera i Brose.

„Ja dúfam, že sa cez obchvat budeme voziť v roku 2019,“ podotkol.

SkryťVypnúť reklamu

Od položenia základného kameňa prvej časti svojho závodu v októbri 2015 investoval automobilový subdodávateľ v Prievidzi zatiaľ 50 miliónov eur. Výrobná hala s administratívnou časťou budovy majú celkovú plochu takmer 22 000 štvorcových metrov. So sériovou výrobou zdvíhačov okien pre Volkswagen začal špecialista v polovici apríla tohto roka.

Spoločnosť Brose Prievidza, spol. s r. o., vznikla v marci 2015 a jej jediným spoločníkom je nemecká skupina Brose International GmbH Coburg. Skupina Brose má zastúpenie v Európe, Ázii, Amerike a Afrike. Jej produkcia sa zameriava na výrobu mechatronických komponentov a systémov pre automobilový priemysel. Svoju produkciu dodáva približne 80 značkám automobilov, viac než 40 dodávateľom elektrických motorov a mechatronických systémov pre dvere automobilov, zadné výklopné dvere a sedadlá. Zamestnáva takmer 25 000 pracovníkov.

Priemerná evidovaná miera nezamestnanosti v okrese Prievidza dosiahla podľa posledných dostupných údajov z júna 5,63 percent. Je dlhodobo najvyššou spomedzi všetkých okresov v Trenčianskom kraji.

Prečítajte si tiež: Európska komisia ponúka peniaze meniacim sa regiónom Čítajte 

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  3. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  4. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  6. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  7. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  8. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 070
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 853
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 12 228
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 435
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 425
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 5 125
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 900
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 264

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Niektorí fajčiari sa správajú ako holuby, len otravnejšie.
  2. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  3. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  4. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  5. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 10 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  6. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  7. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  8. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 470
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 313
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 202
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 079
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 816
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 051
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 932
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 919
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Karol Mikuláš na slávnostnom baníckom šachtágu v Novákoch.

Napriek vysokému veku je stále vášnivým turistom.


17 h

Dvadsaťstranový časopis pre všetkých milovníkov krížoviek, logických hier a lúštenia nájdete vložený v regionálnych novinách MY v týždni od 4. júla.


4. júl
Ilustračné foto.

Dôvodom je plánovaná oprava, údržba a revízia tepelného napájača.


TASR 3. júl
Súťaž v šúpaní zemiakov.

Už po siedmy raz sa stretli dediny hornonitria aby si na spojenom podujatí zmerali sily vo varení guľášov a hraní futbaly. Nechýbali ani zaujímavé súťaže.


2. júl

Blogy SME

  1. Kristína Jakubičková: Niektorí fajčiari sa správajú ako holuby, len otravnejšie.
  2. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  3. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  4. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  5. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 10 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  6. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  7. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  8. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 470
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 313
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 202
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 079
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 816
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 051
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 932
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 919
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu