V Prievidzi sa začalo s realizáciou druhej fázy závodu

Asi päťdesiat miliónov eur investuje prievidzský subdodávateľ pre automobilový priemysel, spoločnosť Brose, do ďalšej fázy svojho strategického závodu v Prievidzi.

(Zdroj: TASR)

PRIEVIDZA. Prácu by si malo v ďalšej fáze projektu spoločnosti Brose nájsť asi päťsto ľudí. Realizáciu investície odštartovali slávnostným výkopom v prievidzskom priemyselnom parku.

V rámci druhej fázy firma postaví rovnako ako pri tej prvej výrobnú halu s administratívnou časťou, vzniknú tam i priestory pre duálne vzdelávanie a pre vývoj, a to o celkovej ploche približne 24 000 štvorcových metrov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Investor je zárukou práce

„Budeme tiež vyrábať prototypy, už teraz plánujeme predvýrobu, to znamená lisy, ktoré budú vyrábať plastikové diely pre motory a iné,“ informoval generálny riaditeľ Brose Prievidza Axel Mallener.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosť podľa neho aktuálne zamestnáva štyristo ľudí, 380 je fyzicky v Prievidzi, pričom v rámci prvej fázy Brose plánuje zamestnať päťsto ľudí a rovnako ich má byť aj v druhej fáze.

Dodávateľom stavby je firma Strabag, s.r.o., od ktorej podľa slov Mallenera závisí i dokončenie druhej fázy závodu.

„Chceme, aby bola dokončená v júli, auguste budúceho roka, to znamená, že v auguste 2018 chceme oficiálne otvárať prvú a druhú fázu,“ avizoval.

Prvú fázu investície podporil štát investičnou pomocou vo výške 12,5 milióna eur, tú teraz firma, ako ozrejmil jej riaditeľ, zatiaľ nežiadala, dohodla sa na daňových prázdninách.

„Príchod nového investora pri výstavbe prvej haly bol veľkou nádejou pre tento región, ktorý ukázal jeho potenciál. To znamená, že Prievidza, okres Prievidza a horná Nitra je schopná ísť ďalej, je schopná sa transformovať, je schopná ponúknuť príležitosti pre prácu mladých ľudí, preto, aby ľudia nemuseli odchádzať z mesta,“ zhodnotila primátorka mesta Katarína Macháčková.

SkryťVypnúť reklamu

Stále chýba obchvat

Tá podľa svojich slov vidí veľký problém v dopravnej infraštruktúre, ktorý je veľkou prekážkou, konkrétne ide o obchvat Prievidze a cestu R2.

„Neustále riešime obchvat, ktorý by mal byť realizovaný zo štrukturálnych európskych prostriedkov. Lenže normy, ktoré určujú možnosti výstavby, hovoria, že musí byť vyhotovená štúdia realizovateľnosti. Sú tam zložité procesy obstarávania, ktoré neumožňujú, aby sa začalo s výstavbou hneď. Keby bola vôľa, obchvat je možné postaviť aj iným spôsobom, priamo zo štátneho rozpočtu. V tej situácii by sme nepotrebovali tieto procesy a výstavba by sa mohla realizovať,“ poznamenala.

Na výstavbu rýchlostnej cesty z Trenčína a obchvatu mesta tlačí podľa Mallenera i Brose.

„Ja dúfam, že sa cez obchvat budeme voziť v roku 2019,“ podotkol.

SkryťVypnúť reklamu

Od položenia základného kameňa prvej časti svojho závodu v októbri 2015 investoval automobilový subdodávateľ v Prievidzi zatiaľ 50 miliónov eur. Výrobná hala s administratívnou časťou budovy majú celkovú plochu takmer 22 000 štvorcových metrov. So sériovou výrobou zdvíhačov okien pre Volkswagen začal špecialista v polovici apríla tohto roka.

Spoločnosť Brose Prievidza, spol. s r. o., vznikla v marci 2015 a jej jediným spoločníkom je nemecká skupina Brose International GmbH Coburg. Skupina Brose má zastúpenie v Európe, Ázii, Amerike a Afrike. Jej produkcia sa zameriava na výrobu mechatronických komponentov a systémov pre automobilový priemysel. Svoju produkciu dodáva približne 80 značkám automobilov, viac než 40 dodávateľom elektrických motorov a mechatronických systémov pre dvere automobilov, zadné výklopné dvere a sedadlá. Zamestnáva takmer 25 000 pracovníkov.

Priemerná evidovaná miera nezamestnanosti v okrese Prievidza dosiahla podľa posledných dostupných údajov z júna 5,63 percent. Je dlhodobo najvyššou spomedzi všetkých okresov v Trenčianskom kraji.

Prečítajte si tiež: Európska komisia ponúka peniaze meniacim sa regiónom Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 627
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 679
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 315
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 069
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 531
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 829
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 583
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 322
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 820
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 565
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 692
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 488
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 967
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 872
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 15 080
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 214
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 820
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 565
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 692
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 488
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 967
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 872
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 15 080
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 214
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu