Koľko vydrží nové priecestie? Záležať bude na frekvencii áut

Počas rekonštrukcie na Bojnickej ceste sa na prievidzských cestách tvorili kolóny. Vlaky jazdili bez obmedzení.

Priecestie otvorili skôr, ako bolo plánované. Priecestie otvorili skôr, ako bolo plánované. (Zdroj: Marián Kucman)

PRIEVIDZA. Vodičmi, ale neraz už aj chodcami kritizované priecestie na Bojnickej ceste v Prievidzi železnice zrekonštruovali.

Pre frekventovaný prejazd vozidiel už bolo poškodené natoľko, že oprava by nebola dostatočná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sťažovali sa aj chodci

Vodiči v posledných týždňoch opakovane upozorňovali, že prejazd cez frekventované priecestie na Bojnickej ceste v Prievidzi nie je dobrý. S autami sa museli  vyhýbať priehlbinám a jamám najskôr na ceste v smere z centra mesta do Bojníc, neskôr už aj v druhom jazdnom pruhu.

SkryťVypnúť reklamu

Sťažovali sa už dokonca aj chodci, ktorí sa cítili ohrození, pretože niektorí šoféri obchádzali jamy po chodníkoch.

Problémy mali autá napriek tomu, že železnice vlani v decembri zabezpečili výmenu deformovaných spojovacích tyčí priecestných dielcov, ktoré boli poškodené prejazdom nadmerne zaťažených vozidiel.

Tentoraz už železnice pristúpili nie k oprave, ale rekonštrukcii priecestia.

„Technický stav konštrukcie priecestia a koľajový rošt vykazovali známky opotrebovania takého rozsahu, že riešenie opravou by bolo len dočasné a neefektívne,“ informovala hovorkyňa Železníc SR Martina Pavlíková s tým, že tentoraz sa už rozhodli pre rekonštrukciu s dodaním novej priecestnej konštrukcie a koľajového roštu.

Životnosť je otázna

Práce trvali niekoľko dní a boli náročnejšie, ako pri oprave priecestia. Tentoraz napríklad vybúrali a nanovo vybudovali asfaltové napojenie z cesty na priecestie.

SkryťVypnúť reklamu

„Oproti minulosti je nová priecestná celopryžová konštrukcia masívnejšia,“ zdôraznila Pavlíková.

Podľa nej sa nedá presne povedať, koľko by malo zrekonštruované priecestie bez výraznejšieho poškodenia vydržať.

„Záleží to od viacerých faktorov, ale najpodstatnejším je frekvencia a záťaž osobnej dopravy. Od toho sa bude odvíjať životnosť a opotrebovanie priecestnej konštrukcie,“ vysvetlila hovorkyňa železníc.

Tvorili sa kolóny

Priecestie na mimoriadne frekventovanej vozovke opravovali necelý týždeň. Oproti plánom ho dokonca otvorili o deň skôr, teda už vo štvrtok 29. septembra.

Vlaky počas rekonštrukcie jazdili bez obmedzení, niekedy však museli pár minút čakať pred priecestím pri vstupe do stanice.

Oveľa viac bola uzatvorením priecestia ovplyvnená automobilová doprava v Prievidzi. Obchádzkové trasy boli vytýčené pre osobné a nákladné autá.

SkryťVypnúť reklamu

Zvlášť v dopravných špičkách sa tvorili kolóny na viacerých cestách, napríklad v blízkosti Handlovky pod železničnými mostmi. Zaplnené však hlavne ráno a popoludní boli aj  vozovky, ktoré sú od Bojnickej cesty výrazne vzdialené.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 492
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 4 805
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 053
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 3 493
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 105
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 356
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 338
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 093
  1. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Vatikán a Jozef Tiso. Druhá časť.
  2. Rado Surovka: Vám už naozaj hrabe....
  3. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný.
  4. Ernest Klotton: Moja ústavná väčšina, váš holý figel
  5. Martin Turčan: O polarizácii, úpadku a porážke zla
  6. Peter Hroško: Čo všetko ti berie energiu – a ako ju získať späť
  7. Soňa Kallová: Ako si kúpiť lístok na zubačku a tatranskú električku (OŽ+TEŽ)
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 442
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 776
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 634
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 734
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 404
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 091
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 7 839
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 813
  1. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  2. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  3. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  4. Tupou Ceruzou: Iný
  5. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  6. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  7. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  8. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Tržby za prvých osem mesiacov tohto roka sú najsilnejšie v 33-ročnej histórii AAA AUTO. Sú vyššie ako za celý rok 2017.


Lucia Racíková sa rozhodla podporiť synovu iniciatívu. Podpisy zbierajú už dva týždne.

Obavy rodičov rastú s každou nehodou.


4
Erika Jurinová, Richard Staškovan, Juraj Oravec

Integrácia dopravy prináša celý rad výhod, no pre cestujúcich je podstatné, že cestovanie je jednoduchšie a lacnejšie.


Johnson Kalu Nsumoh v červeno-bielom drese Trenčína.

Nigérijský krídelník hrával v Trnave, ViOne i Trenčíne.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu