PRIEVIDZA. Vodičmi, ale neraz už aj chodcami kritizované priecestie na Bojnickej ceste v Prievidzi železnice zrekonštruovali.
Pre frekventovaný prejazd vozidiel už bolo poškodené natoľko, že oprava by nebola dostatočná.
Sťažovali sa aj chodci
Vodiči v posledných týždňoch opakovane upozorňovali, že prejazd cez frekventované priecestie na Bojnickej ceste v Prievidzi nie je dobrý. S autami sa museli vyhýbať priehlbinám a jamám najskôr na ceste v smere z centra mesta do Bojníc, neskôr už aj v druhom jazdnom pruhu.
Sťažovali sa už dokonca aj chodci, ktorí sa cítili ohrození, pretože niektorí šoféri obchádzali jamy po chodníkoch.
Problémy mali autá napriek tomu, že železnice vlani v decembri zabezpečili výmenu deformovaných spojovacích tyčí priecestných dielcov, ktoré boli poškodené prejazdom nadmerne zaťažených vozidiel.
Tentoraz už železnice pristúpili nie k oprave, ale rekonštrukcii priecestia.
„Technický stav konštrukcie priecestia a koľajový rošt vykazovali známky opotrebovania takého rozsahu, že riešenie opravou by bolo len dočasné a neefektívne,“ informovala hovorkyňa Železníc SR Martina Pavlíková s tým, že tentoraz sa už rozhodli pre rekonštrukciu s dodaním novej priecestnej konštrukcie a koľajového roštu.
Životnosť je otázna
Práce trvali niekoľko dní a boli náročnejšie, ako pri oprave priecestia. Tentoraz napríklad vybúrali a nanovo vybudovali asfaltové napojenie z cesty na priecestie.
„Oproti minulosti je nová priecestná celopryžová konštrukcia masívnejšia,“ zdôraznila Pavlíková.
Podľa nej sa nedá presne povedať, koľko by malo zrekonštruované priecestie bez výraznejšieho poškodenia vydržať.
„Záleží to od viacerých faktorov, ale najpodstatnejším je frekvencia a záťaž osobnej dopravy. Od toho sa bude odvíjať životnosť a opotrebovanie priecestnej konštrukcie,“ vysvetlila hovorkyňa železníc.
Tvorili sa kolóny
Priecestie na mimoriadne frekventovanej vozovke opravovali necelý týždeň. Oproti plánom ho dokonca otvorili o deň skôr, teda už vo štvrtok 29. septembra.
Vlaky počas rekonštrukcie jazdili bez obmedzení, niekedy však museli pár minút čakať pred priecestím pri vstupe do stanice.
Oveľa viac bola uzatvorením priecestia ovplyvnená automobilová doprava v Prievidzi. Obchádzkové trasy boli vytýčené pre osobné a nákladné autá.
Zvlášť v dopravných špičkách sa tvorili kolóny na viacerých cestách, napríklad v blízkosti Handlovky pod železničnými mostmi. Zaplnené však hlavne ráno a popoludní boli aj vozovky, ktoré sú od Bojnickej cesty výrazne vzdialené.