ojnice, Tužiny a Kľačna - rozhodli konať. „Keď v roku 2003 došlo k zrušeniu vlakového spojenia do Nitrianskeho Pravna, prievidzská SAD sľubovala, že vlaky nahradí. No nestalo sa tak, situácia je dokonca stále horšia. V čase najväčšej špičky sú autobusy preplnené, niektoré spoje boli dokonca zrušené,“ konštatoval starosta Nitrianskeho Pravna Jozef Balčirák.
Spolu s ďalšími starostami preto vyšli s iniciatívou obnovenia vlakového spojenia medzi Prievidzou a Nitrianskym Pravnom. Svoje úsilie dokonca podporili petičnou akciou, ktorú podporilo svojimi podpismi 2541 ľudí. Neboli len zo spomínaných desiatich dedín. Svoju podporu tejto iniciatíve vyjadrilo aj viacero Prievidžanov, ktorí na tento smer denno-denne cestujú za prácou. J. Balčirák nevedel, či ich snaženie prinesie želaný výsledok. „Oslovili sme predstaviteľov Trenčianskeho samosprávneho kraja, odovzdali im petičné hárky a vyzvali ich, aby urobili všetko pre obnovenie spojov na trati Prievidza – Nitrianske Pravno. Chceme, aby vlaky odľahčili dopravu, hlavne keď idú žiaci do škôl a robotníci do práce, a keď sa popoludní vracajú domov. Samosprávy pri všetkých výdavkoch, ktoré majú, môžu len veľmi ťažko finančne podporovať vlakové spoje. Napríklad naša obec podporuje 70 tisícami niektoré autobusové linky, ktoré jazdia do Vyšehradného.“
Výsledok celej tejto iniciatívy sa dá len veľmi ťažko predpokladať, najdôležitejšia bude otázka peňazí. „Bolo by dobré, keby železnica prehodnotila stav, ktorý bol na tejto trati doteraz. Možno by stálo za úvahu zriadiť na nej ešte nejaké zaujímavé zastávky. Napríklad v blízkosti Poluvsia, ešte jednu v Nedožeroch-Brezanoch a snáď aj v Prievidzi v blízkosti sídlisk Necpaly a Zapotôčky. Ak by sa vybudovali, určite by bol o vlakové spojenie na tento smer ešte väčší záujem ako doteraz,“ dodal J. Balčirák.