Brose bude na inventarizáciu medzi regálmi používať drony (+FOTO)

O prácu v novej prievidzskej fabrike je enormný záujem, eviduje tisíce žiadostí.

Výrobná linka je nainštalovaná v malej časti haly s plochou 18 500 metrov štvorcových.Výrobná linka je nainštalovaná v malej časti haly s plochou 18 500 metrov štvorcových. (Zdroj: Silver Jurtinus)

PRIEVIDZA. Spoločnosť Brose zorganizovala deň otvorených dverí, na ktorom predstavila svoje plány a ukázala stav výstavby fabriky aj výrobu produktov.

Firma je partnerom medzinárodného automobilového priemyslu a dodáva komponenty pre viac ako štyridsať automobilových značiek. Prievidzský závod sa špecializuje na výrobu zdvíhačov okien, elektromotory pre zdvíhače a tiež zdvíhače zadných dverí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé oznámenie o plánovanej investícii v Prievidzi firma vydala minulý rok v máji, v októbri položili základný kameň fabriky a hoci vo výrobnej hale stále prebiehajú stavebné práce, prvé autá s komponentmi „made in Prievidza“ už vyrobili.

SkryťVypnúť reklamu

„Už teraz sme z Prievidze dodali zdvíhače zadných dverí do sedemdesiatichpiatich nových Volkswagenov Passat, vyrobených v predsériovej výrobe,“ povedal konateľ spoločnosti Axel Mallener. Ostrý štart výroby plánujú na začiatok roka 2017, kompletné dobudovanie celej fabriky však predpokladajú až po roku 2020.

Záujem o prácu je veľký

Ako informovala Ľuboslava Müllerová z oddelenia ľudských zdrojov, v súčasnosti firma zamestnáva sto ľudí a počas prvých piatich rokov by ich počet mal narásť na sedemsto.

„Nemáme problém získať ľudí, aktuálne máme tritisícpäťsto žiadostí o prijatie do zamestnania,“ povedala.

K platovým podmienkam sa však konateľ vyjadrovať nechcel. Podľa jeho slov počet záujemcov o prácu vo firme je signál, že výška platov je úplne v poriadku. Po dokončení závodu bude súčasťou areálu aj materská škola a fitness centrum pre zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu

Budúcich pracovníkov budú školiť dve stredné školy v regióne.

„V septembri s predsedom trenčianskeho samosprávneho kraja podpíšeme dohodu o duálnom vzdelávaní, do ktorého budú zapojené dve stredné školy v Handlovej a v Prievidzi. Za tri roky bude z týchto dvoch škôl vychádzať okolo tridsať špecialistov,“ povedal Mallener.

V hale budú lietať drony

Podľa jeho slov závod bude vybavený modernými technológiami. Osvetlenie s nízkou spotrebou energie zabezpečí rovnakú intenzitu svetla po celý deň, materiál budú pracovníkom podávať roboty, v hale budú premávať vlaky a lietať plnoautomatické drony.

„Drony budú celý čas lietať okolo regálov, skenovať kódy na materiáloch a inventarizovovať ich,“ vysvetlil.

Tlačia na ministerstvo

Možný problém však Axel Mallener vidí v zlej cestnej infraštruktúre regiónu.

SkryťVypnúť reklamu

„V prvej fáze bude prichádzať a odchádzať maximálne dvadsaťpäť kamiónov za deň, to skoro nie je cítiť. Keď však budeme vyrábať viac a denne príde sto alebo stopäťdesiat kamiónov, to už bude problém.“

Podľa konateľa sa snažia negatívne dopady dopravy minimalizovať, preto kamióny zo závodu prechádzajú na hlavnú cestu cez Handlovku po starom vojenskom moste a neobývanou časťou obce Koš.

Podľa konateľa región potrebuje lepšiu infraštruktúru a ako významný investor sa Brose snaží tlačiť na ministra dopravy, aby sa urýchlili práce na výstavbe ciest. Nechali si spracovať aj štúdiu, aké náklady by si vyžiadali úpravy prievidzského letiska, aby na ňom mohli pristávať lietadlá, ktoré firma vlastní. 

Podľa konateľa obrat firmy bude na budúci rok okolo stopäťdesiat až dvesto miliónov eur, po spustení výroby v roku 2017 by mal stúpnuť na pol miliardy ročne.

„Som veľmi spokojný, že sme sa rozhodli investovať v Prievidzi,“ uzavrel Axel Mallener. 

Prečítajte si tiež: Nemecký investor už má stavebné povolenie pre budovanie závodu v Prievidzi Čítajte 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 712
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 259
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 5 511
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 217
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 046
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 018
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 797
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 081
  1. Andrea Podešvová: Život, ktorý sme si vysnívali, si predsa zaslúži druhú šancu
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Tomáš Hrubý: 6 stôp pod hladinou
  4. Robert Štepaník: diel 128 - pod čiarou / Drogy na najvyšších poschodiach politiky - fenomén, ktorý nás môže dostať do veľkých problémov
  5. Jakub Cipko: Robert Fico sa topí vo vodách extrému.
  6. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  7. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  8. Ľubomír Maretta: Die Bank
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 802
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 10 823
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 942
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 7 834
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 6 975
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 054
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 975
  8. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 939
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Osloviť chce tých, ktorí chcú jesť zdravšie a podporiť domácu produkciu.


Čiastočná odstávka cesty v Porube

Časť komunikácie zmodernizujú.


Nebezpečenstvo požiarov

Platí zákaz zakladania ohňa v prírode.


Eva a Peter Janíčkovci

Keď Eva a Peter Janíčkovci začali budovať Château Gbeľany, mali jasnú víziu - vytvoriť miesto, kde reštaurácia nebude len súčasťou hotela, ale samostatným dôvodom na návrat.


  1. Andrea Podešvová: Život, ktorý sme si vysnívali, si predsa zaslúži druhú šancu
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Tomáš Hrubý: 6 stôp pod hladinou
  4. Robert Štepaník: diel 128 - pod čiarou / Drogy na najvyšších poschodiach politiky - fenomén, ktorý nás môže dostať do veľkých problémov
  5. Jakub Cipko: Robert Fico sa topí vo vodách extrému.
  6. Ladislav Kucharik: Ospalé poobedie smutného cisára v jeho mauzóleu v Hue
  7. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (3.)
  8. Ľubomír Maretta: Die Bank
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 802
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 10 823
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 942
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 7 834
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 6 975
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 054
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 975
  8. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 939
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu