Sanácia brala pod Strečnom môže ovplyvniť dopravu na hornej Nitre

Nie je vylúčené, že v najbližších mesiacoch bude cez Prievidzský okres prechádzať viac kamiónov a nákladných áut.

Uzatváranie cesty pod Strečnom pravdepodobne ovplyvní dopravu až na hornej Nitre.
Uzatváranie cesty pod Strečnom pravdepodobne ovplyvní dopravu až na hornej Nitre. (Zdroj: PETIT PRESS)

HORNÁ NITRA. Napriek tomu, že bralo pod Strečnom je medzi Žilinou a Martinom, jeho plánovaná sanácia môže mať výrazný vplyv aj na región hornej Nitry. Práce, ktoré zastabilizujú skalný masív, si totiž vyžiadajú uzatváranie tunajšej frekventovanej cesty, pričom je predpoklad, že obchádzková trasa, hlavne pre nákladnú dopravu, povedie cez okres Prievidza.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte nič nie je isté, no samosprávy na hornej Nitre sa už teraz obávajú prehustenej premávky a zhoršenej dopravnej situácie.

Plánujú dve etapy

Ministerstvo životného prostredia, ktoré bude zabezpečovať sanáciu brala pod Strečnom, avizuje, že protihavarijné opatrenia na skalnom masíve si vyžiadajú úplné uzavretie cesty počas jedenástich víkendov. Uzávierka začne vždy v sobotu ráno o ôsmej a potrvá do nedeľnej 18. hodiny.

SkryťVypnúť reklamu

„V druhej etape prídu na rad samotné sanačné práce, ktoré potrvajú štyri mesiace. Doprava bude v tom čase obmedzená do jedného jazdného pruhu. Prvá etapa by mohla začať ešte koncom leta,“ predpokladá hovorkyňa ministerstva životného prostredia Petra Stano Maťašovská.

Pripomenula, že sanačné práce musia byť hotové najneskôr do konca mája budúceho roka.

„Harmonogram, presný dátum a doba vylúčenia dopravy a jej obmedzenia budú spresnené po podpise zmluvy s dodávateľom prác,“ zdôraznila Stano Maťašovská.

Upozornila, že otázky súvisiace s obchádzkovými trasami nespadajú do kompetencie ministerstva životného prostredia.

Nič nie je zatiaľ isté

O uzavretie vozovky pod bralom, ktorá je významnou spojnicou medzi východom a západom Slovenska, požiada firma, ktorá bude robiť sanačné práce.

SkryťVypnúť reklamu

„Doposiaľ žiadnu takúto žiadosť nemáme,“ informoval vedúci odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií na Okresnom úrade v Žiline Marián Vranka a doplnil: „Pokiaľ to bude aktuálne, určite budeme o uzatvorení cesty včas informovať verejnosť cez médiá.“

K obchádzkovým trasám sa zatiaľ bližšie vyjadrovať nechcel, no potvrdil, že jednou z možných alternatív je aj odkláňanie dopravy z diaľnice na Trenčín, Prievidzu a ďalej do Martina.

„Tých možností nie je veľa na výber,“ poznamenal Vranka.

Podľa medializovaných informácií by osobné autá mohli obchádzať Strečno cez Terchovú. Táto trasa však nie je vhodná pre kamiónovú dopravu. Preto by práve ťažké nákladné vozidlá mali prechádzať cez hornú Nitru.

Obce a mestá nejasajú

Pre prehustenú dopravu v Prievidzskom okrese to nie sú dobré správy.

SkryťVypnúť reklamu

Prievidzský magistrát zatiaľ oficiálne informácie o obchádzkovej trase, ktorá by viedla aj cez okresné mesto, zatiaľ nemá. O obmedzeniach, ktoré nastanú na vozovke pod Strečnom, však vie.

„Prievidza sa zrejme bude musieť pripraviť na zvýšený nápor kamiónovej dopravy,“ pripustil hovorca mesta Michal Ďureje.

Pripomenul, že pokiaľ by kamiónová doprava prechádzala cez Prievidzu, išlo by o cestu prvej triedy, ktorá patrí Slovenskej správe ciest. Podľa Ďurejeho preto mesto nemá možnosti ovplyvniť rozhodnutie kompetentných o obchádzkových trasách.

Prípadný zvýšený počet nákladnej dopravy by negatívne zasiahol aj do dopravnej situácie v Nitrianskom Pravne.  

„Dôležitým bodom by bol u nás pravdepodobne prejazd z Mlynskej ulice na Turčiansku, teda zo Žiliny do Martina. Negatívne by to ovplyvnilo plynulosť už aj tak dosť prehustenej premávky,“ povedal starosta Nitrianskeho Pravna Jozef Balčirák.

Obec podľa neho v spomínanom úseku v súčasnosti pre väčšiu bezpečnosť chodcov pripravuje dva nové priechody.

„Budeme sa musieť poponáhľať, aby sme v prípade zvýšenej dopravy aspoň trochu zvýšili bezpečnosť chodcov,“ dodal starosta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 492
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 4 959
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 053
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 3 571
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 081
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 367
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 325
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 091
  1. Rado Surovka: Vám už naozaj hrabe....
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný.
  3. Ernest Klotton: Moja ústavná väčšina, váš holý figel
  4. Martin Turčan: O polarizácii, úpadku a porážke zla
  5. Peter Hroško: Čo všetko ti berie energiu – a ako ju získať späť
  6. Soňa Kallová: Ako si kúpiť lístok na zubačku a tatranskú električku (OŽ+TEŽ)
  7. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  8. Jozef Huljak: Jedna tichá kávička s čínskou delegáciou na ministerstve
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 416
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 774
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 628
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 732
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 403
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 078
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 7 780
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 805
  1. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  2. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  3. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  4. Tupou Ceruzou: Iný
  5. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  6. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  7. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  8. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Tržby za prvých osem mesiacov tohto roka sú najsilnejšie v 33-ročnej histórii AAA AUTO. Sú vyššie ako za celý rok 2017.


Lucia Racíková sa rozhodla podporiť synovu iniciatívu. Podpisy zbierajú už dva týždne.

Obavy rodičov rastú s každou nehodou.


4
Erika Jurinová, Richard Staškovan, Juraj Oravec

Integrácia dopravy prináša celý rad výhod, no pre cestujúcich je podstatné, že cestovanie je jednoduchšie a lacnejšie.


Johnson Kalu Nsumoh v červeno-bielom drese Trenčína.

Nigérijský krídelník hrával v Trnave, ViOne i Trenčíne.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu