Štvrtok, 26. apríl, 2018 | Meniny má Jaroslava
Pridajte si svoje mesto

Presakujúca voda v podjazde: Musíme si na ňu zvyknúť, bude tam asi stále

Slovenská správa ciest v najbližšom období opravu či rekonštrukciu dopravného diela v Prievidzi neplánuje. Podľa nej nie je na to dôvod.

Cestný podjazd je v dobrom technickom stave, aj keď v ňom presakuje voda. (Zdroj: Marián Kucman)

PRIEVIDZA. Cestný podjazd v Prievidzi, v ktorom nedávno došlo k vážnej dopravnej nehode, je v dobrom technickom stave. Tvrdí to Slovenská správa ciest, ktorá sa o túto štátnu vozovku stará. Priesaky vody, ktoré sa v podjazde objavujú, podľa správcu cesty nemajú vplyv na bezpečnosť premávky.

Myslí si to aj odborník na dopravu, ktorý apeluje hlavne na vodičov, aby prispôsobovali aj v podjazde rýchlosť jazdy podmienkam, ktoré v ňom panujú.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Vážna nehoda v podjazde: Nákladiak pritlačil k múru auto (+FOTO)

Po havárii prišla kritika

Pri nedávnej dopravnej nehode v cestnom podjazde v Prievidzi sa snažil vodič nákladného vozidla, keď videl pred sebou kolónu áut, pribrzdiť. Dostal však šmyk, prešiel do protismeru, kde narazil do osobného auta, ktoré pritlačil o múr podjazdu. Šofér osobného auta utrpel viaceré poranenia, predovšetkým nôh.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po havárií sa hlavne na sociálnych sieťach objavili názory ľudí, podľa ktorých nie je podjazd v dobrom technickom stave, pretože po daždi je v ňom údajne blato a voda v ňom presakuje aj vtedy, keď neprší.

Nemohli narušiť vodný režim

Presakujúcu vodu potvrdzuje aj Slovenská správa ciest, ktorá už pri výstavbe podjazdu musela rešpektovať okrem iného aj zachovanie hydrologických pomerov v jeho okolí.

„Keby sa výrazne narušil vodný režim v tomto území, mohla by byť ohrozená statika okolitých stavieb,“ upozornila hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová.

Doplnila, že „z dôvodu zachovania vodného režimu sú steny podjazdu vystavené neustálemu tlaku podzemných vôd. Zatekanie okolo pilótových stien bolo zmiernené dodatočnou injektážou a od spustenia podjazdu do prevádzky sa vyskytujú iba drobné priesaky, ktoré nemožno vzhľadom na enormne zložité podmienky výstavby vylúčiť.“

Podľa Hromcovej sú priesaky z hľadiska bezpečnosti premávky a ohrozenia statickej funkcie samotného podjazdu, ako aj okolitej zástavby zanedbateľné a sú v akceptovateľnej miere.

Slovenská práva ciest pravidelne prievidzský podjazd kontroluje.

„Zatiaľ nenastala v množstve priesakov výrazná zmena od spustenia podjazdu do prevádzky, takže v súčasnosti nepripravujeme jeho rekonštrukciu či opravu,“ dodala Hromcová.  

Šoféri by mali predvídať

Podjazd je po technickej stránke v dobrom stave aj podľa odborníka na dopravu Miloša Součka. Myslí si to aj napriek občasným priesakom spodných vôd, či nutnej rekonštrukcii stien, keď z nej v roku 2008 spadol protihlukový obklad.

„Na bezpečnú premávku môže mať vplyv napríklad napadaný sneh, hlavne na začiatku a konci podjazdu, pretože jeho odhrnutie vytvára prekážku na okrajoch vozovky,“ povedal Souček.

V súvislosti s občasným zatekaním vody do podjazdu spomenul, že „pri jeho výstavbe bolo zrejme opomenuté, že v tejto lokalite bola v minulosti studňa, takzvaná harajka, v ktorej bola stále voda.“

Dopravný expert pripomína vodičom, že aj keď je v podjazde povolená päťdesiatka, tak to neznamená, že by sa v ňom malo takouto rýchlosťou stále jazdiť. Podľa neho má šofér prispôsobiť rýchlosť jazdy svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla, nákladu, poveternostným podmienkam a iným okolnostiam, ktoré môže predvídať.

„Teda ak prší alebo sneží a mám plne naložené vozidlo, tak by som mal predvídať, že vozovka bude mať zmenenú priľnavosť, najmä pri vjazde alebo výjazde z podjazdu. A tomu by som mal prispôsobiť rýchlosť jazdy,“ zdôraznil Souček.

Vodiči by podľa neho tiež nemali zabúdať, že v podjazde nie je kam uhnúť, koridor je vymedzený stenami a stačí na bezpečné prejdenie vozidiel.

„Nie je v ňom priestor takmer na žiadne manévrovanie, preto je práve v podjazde mimoriadne nutné dodržiavať bezpečnú pozdĺžnu vzdialenosť medzi vozidlami,“ apeluje odborník na dopravu.

Rozhľad majú vodiči dostatočný

Pri spomínanej nehode išiel vodič s nákladným autom do podjazdu od sídliska Žabník. Pri výjazde z podjazdu reagoval na tvoriacu sa kolónu. Majú vodiči na tomto mieste dostatok času na pribrzdenie?

Souček hovorí, že „rozhľadové pomery pri výjazde vozidla z malej okružnej križovatky sú dostatočné, aby vodič včas zbadal a reagoval na tvoriacu sa kolónu, samozrejme, ak jazdí primeranou rýchlosťou. Kruhové objazdy sú spravidla konštruované na tridsať kilometrov za hodinu, čo je rýchlosť, pri ktorej sa dá zabrzdiť do zastavenia s reakčnou dobou a dobou nábehu za bežných podmienok na dráhe maximálne šestnásť metrov.“

Je teda na vodičoch, aby pri prechádzaní podjazdom brali do úvahy jeho špecifiká a jazdili v ňom radšej pomalšie.

 

Prečítajte si tiež: Takto vyzeral podjazd potom, ako sa z jeho stien zrútil obklad
Prečítajte si tiež: Obklad v podcestí nebol dostatočne zabezpečený

 


  1. Mužstvo ako v lige. V malej slovenskej dedinke hrávajú futbalisti zo slávneho veľkoklubu 5 049
  2. Autoumyváreň vypúšťa penivú vodu do rieky (+FOTO a VIDEO) 1 421
  3. Ukázali super telá. Handlovskí kulturisti a fitneska medzi najlepšími (+sexi FOTO) 1 371
  4. Handlová má novú hlavnú kontrolórku 711
  5. Tréner mládeže: Deti nešportujú, pretože veľa rodičov je pohodlných a nechce im obetovať svoj čas 423
  6. Banskí odborári spustili petíciu, žiadajú zachovať ťažbu na hornej Nitre 326
  7. Časť Prievidze je bez pitnej vody 193
  8. Hľadajú nezvestnú 19-ročnú Lýdiu Foto 185
  9. V Prievidzi čistia a opravujú cesty 149
  10. Finále sa vodným pólistom rozplynulo. Zabojujú o bronz 98

Najčítanejšie správy

Prievidza

Mužstvo ako v lige. V malej slovenskej dedinke hrávajú futbalisti zo slávneho veľkoklubu

Účinkujú v siedmej lige, no v ich kádri sa nachádza niekoľko zvučných mien.

Autoumyváreň vypúšťa penivú vodu do rieky (+FOTO a VIDEO)

Ľudí znepokojila nová autoumyváreň pri športovej hale. Voda, ktorú vypúšťala do rieky, mimoriadne penila. Prevádzka je zatiaľ iba skúšobná, vodu vraj pred vypustením prečistia.

Ukázali super telá. Handlovskí kulturisti a fitneska medzi najlepšími (+sexi FOTO)

Handlovčania získali na majstrovstvách Slovenska tretie i druhé miesta.

Handlová má novú hlavnú kontrolórku

Na poslednom rokovaní mestského zastupiteľstva v Handlovej zvolili hlavného kontrolóra mesta.

Tréner mládeže: Deti nešportujú, pretože veľa rodičov je pohodlných a nechce im obetovať svoj čas

Športu na Slovensku sa venuje stále menej detí. Tréner hokejistov Dušan Žember si myslí, že za to môžu aj rodičia.

Blízke regióny

Mužstvo ako v lige. V malej slovenskej dedinke hrávajú futbalisti zo slávneho veľkoklubu

Účinkujú v siedmej lige, no v ich kádri sa nachádza niekoľko zvučných mien.

FOTO: V Dubnici nad Váhom zrekonštruovali väznicu, odsúdeným pridali pol metra

Kapacita väzenského zariadenia stúpla na 704 miest. Práce trvali takmer dva roky, stáli šesť miliónov eur.

Autoumyváreň vypúšťa penivú vodu do rieky (+FOTO a VIDEO)

Ľudí znepokojila nová autoumyváreň pri športovej hale. Voda, ktorú vypúšťala do rieky, mimoriadne penila. Prevádzka je zatiaľ iba skúšobná, vodu vraj pred vypustením prečistia.

Ukázali super telá. Handlovskí kulturisti a fitneska medzi najlepšími (+sexi FOTO)

Handlovčania získali na majstrovstvách Slovenska tretie i druhé miesta.

SÚŤAŽ: Hlasujte a vyberte hráča víkendu

Vyberte hráča, ktorý počas minulého víkendu najviac zaujal. Na víťaza čaká kartón plechovkového piva Urpiner.

Všetky správy

Z armády odchádza na protest skúsený generál

Odchádzajúci generálporučík Macko je jediný Slovák, ktorý riadil základňu NATO.

Kaliňákovi sa z vnútra odísť nechce, stále sa angažuje

Účasť exministrov na oficiálnych prijatiach návštev je ojedinelá. Exminister hovorí, že nešlo o nič zásadné.

Do rekreačného sídla papalášov politici už takmer nechodia

V Častej–Papierničke boli minulý rok ubytovaní len dvaja poslanci, zariadenie viac využívajú zamestnanci Kancelárie NR SR a verejnosť.

Markíza prehrala, Kočnerovi má platiť milióny za čudné zmenky

Sudkyňa odmietla návrh, aby sa preveril vek zmeniek, či boli skutočne podpísané v roku 2000.