Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Presakujúca voda v podjazde: Musíme si na ňu zvyknúť, bude tam asi stále

Slovenská správa ciest v najbližšom období opravu či rekonštrukciu dopravného diela v Prievidzi neplánuje. Podľa nej nie je na to dôvod.

Cestný podjazd je v dobrom technickom stave, aj keď v ňom presakuje voda. Cestný podjazd je v dobrom technickom stave, aj keď v ňom presakuje voda. (Zdroj: Marián Kucman)

PRIEVIDZA. Cestný podjazd v Prievidzi, v ktorom nedávno došlo k vážnej dopravnej nehode, je v dobrom technickom stave. Tvrdí to Slovenská správa ciest, ktorá sa o túto štátnu vozovku stará. Priesaky vody, ktoré sa v podjazde objavujú, podľa správcu cesty nemajú vplyv na bezpečnosť premávky.

Myslí si to aj odborník na dopravu, ktorý apeluje hlavne na vodičov, aby prispôsobovali aj v podjazde rýchlosť jazdy podmienkam, ktoré v ňom panujú.

Prečítajte si tiež: Vážna nehoda v podjazde: Nákladiak pritlačil k múru auto (+FOTO) Čítajte 

Po havárii prišla kritika

Pri nedávnej dopravnej nehode v cestnom podjazde v Prievidzi sa snažil vodič nákladného vozidla, keď videl pred sebou kolónu áut, pribrzdiť. Dostal však šmyk, prešiel do protismeru, kde narazil do osobného auta, ktoré pritlačil o múr podjazdu. Šofér osobného auta utrpel viaceré poranenia, predovšetkým nôh.

Skryť Vypnúť reklamu

Po havárií sa hlavne na sociálnych sieťach objavili názory ľudí, podľa ktorých nie je podjazd v dobrom technickom stave, pretože po daždi je v ňom údajne blato a voda v ňom presakuje aj vtedy, keď neprší.

Nemohli narušiť vodný režim

Presakujúcu vodu potvrdzuje aj Slovenská správa ciest, ktorá už pri výstavbe podjazdu musela rešpektovať okrem iného aj zachovanie hydrologických pomerov v jeho okolí.

„Keby sa výrazne narušil vodný režim v tomto území, mohla by byť ohrozená statika okolitých stavieb,“ upozornila hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová.

Doplnila, že „z dôvodu zachovania vodného režimu sú steny podjazdu vystavené neustálemu tlaku podzemných vôd. Zatekanie okolo pilótových stien bolo zmiernené dodatočnou injektážou a od spustenia podjazdu do prevádzky sa vyskytujú iba drobné priesaky, ktoré nemožno vzhľadom na enormne zložité podmienky výstavby vylúčiť.“

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Hromcovej sú priesaky z hľadiska bezpečnosti premávky a ohrozenia statickej funkcie samotného podjazdu, ako aj okolitej zástavby zanedbateľné a sú v akceptovateľnej miere.

Slovenská práva ciest pravidelne prievidzský podjazd kontroluje.

„Zatiaľ nenastala v množstve priesakov výrazná zmena od spustenia podjazdu do prevádzky, takže v súčasnosti nepripravujeme jeho rekonštrukciu či opravu,“ dodala Hromcová.  

Šoféri by mali predvídať

Podjazd je po technickej stránke v dobrom stave aj podľa odborníka na dopravu Miloša Součka. Myslí si to aj napriek občasným priesakom spodných vôd, či nutnej rekonštrukcii stien, keď z nej v roku 2008 spadol protihlukový obklad.

„Na bezpečnú premávku môže mať vplyv napríklad napadaný sneh, hlavne na začiatku a konci podjazdu, pretože jeho odhrnutie vytvára prekážku na okrajoch vozovky,“ povedal Souček.

Skryť Vypnúť reklamu

V súvislosti s občasným zatekaním vody do podjazdu spomenul, že „pri jeho výstavbe bolo zrejme opomenuté, že v tejto lokalite bola v minulosti studňa, takzvaná harajka, v ktorej bola stále voda.“

Dopravný expert pripomína vodičom, že aj keď je v podjazde povolená päťdesiatka, tak to neznamená, že by sa v ňom malo takouto rýchlosťou stále jazdiť. Podľa neho má šofér prispôsobiť rýchlosť jazdy svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla, nákladu, poveternostným podmienkam a iným okolnostiam, ktoré môže predvídať.

„Teda ak prší alebo sneží a mám plne naložené vozidlo, tak by som mal predvídať, že vozovka bude mať zmenenú priľnavosť, najmä pri vjazde alebo výjazde z podjazdu. A tomu by som mal prispôsobiť rýchlosť jazdy,“ zdôraznil Souček.

Vodiči by podľa neho tiež nemali zabúdať, že v podjazde nie je kam uhnúť, koridor je vymedzený stenami a stačí na bezpečné prejdenie vozidiel.

„Nie je v ňom priestor takmer na žiadne manévrovanie, preto je práve v podjazde mimoriadne nutné dodržiavať bezpečnú pozdĺžnu vzdialenosť medzi vozidlami,“ apeluje odborník na dopravu.

Rozhľad majú vodiči dostatočný

Pri spomínanej nehode išiel vodič s nákladným autom do podjazdu od sídliska Žabník. Pri výjazde z podjazdu reagoval na tvoriacu sa kolónu. Majú vodiči na tomto mieste dostatok času na pribrzdenie?

Souček hovorí, že „rozhľadové pomery pri výjazde vozidla z malej okružnej križovatky sú dostatočné, aby vodič včas zbadal a reagoval na tvoriacu sa kolónu, samozrejme, ak jazdí primeranou rýchlosťou. Kruhové objazdy sú spravidla konštruované na tridsať kilometrov za hodinu, čo je rýchlosť, pri ktorej sa dá zabrzdiť do zastavenia s reakčnou dobou a dobou nábehu za bežných podmienok na dráhe maximálne šestnásť metrov.“

Je teda na vodičoch, aby pri prechádzaní podjazdom brali do úvahy jeho špecifiká a jazdili v ňom radšej pomalšie.

 

Prečítajte si tiež: Takto vyzeral podjazd potom, ako sa z jeho stien zrútil obklad
Prečítajte si tiež: Obklad v podcestí nebol dostatočne zabezpečený

 

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  2. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  3. Investície s fixným ročným výnosom 5,5 % - 8 %
  4. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  5. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  6. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  8. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  9. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  10. Mercedes-Benz EQV je elektrické riešenie všestranného vozidla
  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Get our subscription and support the Online Charity Auction
  3. Ako overiť či máte aktívny druhý pilier?
  4. Kurzarbeit – then, now and tomorrow
  5. Fanshop HC Košice prichádza s novinkami
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  8. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  9. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 29 500
  2. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 10 401
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 292
  4. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 9 702
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 443
  6. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 9 283
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 9 213
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 927
  9. Ako nahradiť fosílne palivá geotermálnou energiou? 8 780
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 8 464
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Rudnianska Lehota na jeseň nestratila ani bod. Dočkáme sa jej návratu medzi oblastnú elitu?

Kým mohli hrať, tak ani raz neprehrali. Hráčom Rudnianskej Lehoty sa v súčasnej sezóne opätovne darí. V tabuľke druhej triedy im po prerušenej jesennej časti patrí priebežné prvé miesto.

Mužstvo Rudnianskej Lehoty vedie tabuľku II. triedy.

Na viacerých miestach pribudli smerové nálepky k defibrilátoru

Najbližšiu cestu k defibrilátoru v Handlovej po novom ukazujú smerovníky.

FOTO: Náhradná cesta do Čavoja dostala asfalt, zásobovanie cez zimu bude zabezpečené

Obyvatelia Čavoja sa donedávna obávali, ako bude počas zimy fungovať zásobovanie obce. Problém vyriešilo vyasfaltovanie náhradnej cesty. Na opravu poškodeného hlavného prístupu si musia aj naďalej počkať.

Platí výstraha pred poľadovicou

Meteorológovia SHMÚ upozorňujú nad možnou tvorbou poľadovice.

Ilustračné foto

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia vyšetruje masívne podozrenia z tunelovania Agrokomplexu

Rezort hovorí o závažných zisteniach v štátnom podniku. V minulosti ho riadili nominanti SNS.

Rušeň tlačil auto desiatky metrov

Matka s dvoma synmi skončili po zrážke v nemocnici.

Z nádrže Ružiná vyťahujú obrovské ryby, záchranný odlov prebieha v sparťanských podmienkach

Pre ryby sú pripravené aj nákladné autá so špeciálnymi bedňami, v ktorých je k dispozícii tekutý kyslík.

Časť nákladov na testovanie mestu Nitra neuznali

Radnica zabezpečila na každé z odberných miest až troch administratívnych pracovníkov. Štát jej preplatí dvoch.

Už ste čítali?