Utorok, 17. júl, 2018 | Meniny má Bohuslav

Presakujúca voda v podjazde: Musíme si na ňu zvyknúť, bude tam asi stále

Slovenská správa ciest v najbližšom období opravu či rekonštrukciu dopravného diela v Prievidzi neplánuje. Podľa nej nie je na to dôvod.

Cestný podjazd je v dobrom technickom stave, aj keď v ňom presakuje voda. (Zdroj: Marián Kucman)

PRIEVIDZA. Cestný podjazd v Prievidzi, v ktorom nedávno došlo k vážnej dopravnej nehode, je v dobrom technickom stave. Tvrdí to Slovenská správa ciest, ktorá sa o túto štátnu vozovku stará. Priesaky vody, ktoré sa v podjazde objavujú, podľa správcu cesty nemajú vplyv na bezpečnosť premávky.

Myslí si to aj odborník na dopravu, ktorý apeluje hlavne na vodičov, aby prispôsobovali aj v podjazde rýchlosť jazdy podmienkam, ktoré v ňom panujú.

Prečítajte si tiež: Vážna nehoda v podjazde: Nákladiak pritlačil k múru auto (+FOTO)

Po havárii prišla kritika

Pri nedávnej dopravnej nehode v cestnom podjazde v Prievidzi sa snažil vodič nákladného vozidla, keď videl pred sebou kolónu áut, pribrzdiť. Dostal však šmyk, prešiel do protismeru, kde narazil do osobného auta, ktoré pritlačil o múr podjazdu. Šofér osobného auta utrpel viaceré poranenia, predovšetkým nôh.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po havárií sa hlavne na sociálnych sieťach objavili názory ľudí, podľa ktorých nie je podjazd v dobrom technickom stave, pretože po daždi je v ňom údajne blato a voda v ňom presakuje aj vtedy, keď neprší.

Nemohli narušiť vodný režim

Presakujúcu vodu potvrdzuje aj Slovenská správa ciest, ktorá už pri výstavbe podjazdu musela rešpektovať okrem iného aj zachovanie hydrologických pomerov v jeho okolí.

„Keby sa výrazne narušil vodný režim v tomto území, mohla by byť ohrozená statika okolitých stavieb,“ upozornila hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová.

Doplnila, že „z dôvodu zachovania vodného režimu sú steny podjazdu vystavené neustálemu tlaku podzemných vôd. Zatekanie okolo pilótových stien bolo zmiernené dodatočnou injektážou a od spustenia podjazdu do prevádzky sa vyskytujú iba drobné priesaky, ktoré nemožno vzhľadom na enormne zložité podmienky výstavby vylúčiť.“

Podľa Hromcovej sú priesaky z hľadiska bezpečnosti premávky a ohrozenia statickej funkcie samotného podjazdu, ako aj okolitej zástavby zanedbateľné a sú v akceptovateľnej miere.

Slovenská práva ciest pravidelne prievidzský podjazd kontroluje.

„Zatiaľ nenastala v množstve priesakov výrazná zmena od spustenia podjazdu do prevádzky, takže v súčasnosti nepripravujeme jeho rekonštrukciu či opravu,“ dodala Hromcová.  

Šoféri by mali predvídať

Podjazd je po technickej stránke v dobrom stave aj podľa odborníka na dopravu Miloša Součka. Myslí si to aj napriek občasným priesakom spodných vôd, či nutnej rekonštrukcii stien, keď z nej v roku 2008 spadol protihlukový obklad.

„Na bezpečnú premávku môže mať vplyv napríklad napadaný sneh, hlavne na začiatku a konci podjazdu, pretože jeho odhrnutie vytvára prekážku na okrajoch vozovky,“ povedal Souček.

V súvislosti s občasným zatekaním vody do podjazdu spomenul, že „pri jeho výstavbe bolo zrejme opomenuté, že v tejto lokalite bola v minulosti studňa, takzvaná harajka, v ktorej bola stále voda.“

Dopravný expert pripomína vodičom, že aj keď je v podjazde povolená päťdesiatka, tak to neznamená, že by sa v ňom malo takouto rýchlosťou stále jazdiť. Podľa neho má šofér prispôsobiť rýchlosť jazdy svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla, nákladu, poveternostným podmienkam a iným okolnostiam, ktoré môže predvídať.

„Teda ak prší alebo sneží a mám plne naložené vozidlo, tak by som mal predvídať, že vozovka bude mať zmenenú priľnavosť, najmä pri vjazde alebo výjazde z podjazdu. A tomu by som mal prispôsobiť rýchlosť jazdy,“ zdôraznil Souček.

Vodiči by podľa neho tiež nemali zabúdať, že v podjazde nie je kam uhnúť, koridor je vymedzený stenami a stačí na bezpečné prejdenie vozidiel.

„Nie je v ňom priestor takmer na žiadne manévrovanie, preto je práve v podjazde mimoriadne nutné dodržiavať bezpečnú pozdĺžnu vzdialenosť medzi vozidlami,“ apeluje odborník na dopravu.

Rozhľad majú vodiči dostatočný

Pri spomínanej nehode išiel vodič s nákladným autom do podjazdu od sídliska Žabník. Pri výjazde z podjazdu reagoval na tvoriacu sa kolónu. Majú vodiči na tomto mieste dostatok času na pribrzdenie?

Souček hovorí, že „rozhľadové pomery pri výjazde vozidla z malej okružnej križovatky sú dostatočné, aby vodič včas zbadal a reagoval na tvoriacu sa kolónu, samozrejme, ak jazdí primeranou rýchlosťou. Kruhové objazdy sú spravidla konštruované na tridsať kilometrov za hodinu, čo je rýchlosť, pri ktorej sa dá zabrzdiť do zastavenia s reakčnou dobou a dobou nábehu za bežných podmienok na dráhe maximálne šestnásť metrov.“

Je teda na vodičoch, aby pri prechádzaní podjazdom brali do úvahy jeho špecifiká a jazdili v ňom radšej pomalšie.

 

Prečítajte si tiež: Takto vyzeral podjazd potom, ako sa z jeho stien zrútil obklad
Prečítajte si tiež: Obklad v podcestí nebol dostatočne zabezpečený

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 16 715
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 561
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 961
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 140
  5. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 7 258
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 658
  7. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 4 371
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 200
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 917
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 458

Hlavné správy z MY Horná Nitra

Prievidza buduje kompostáreň. Aké zariadenia pomôžu zhodnocovať bioodpad?

V okresnom meste pribudne nová kompostáreň. Peniaze využijú aj na nové technológie a zariadenia, ktoré pomôžu zlepšiť zhodnocovanie bioodpadu.

Ďalšia odstávka vody v Prievidzi. Ktorej lokality sa týka?

Pre haváriu nešla voda v časti okresného mesta aj včera.

Pozor na rozsiahlu odstávku pitnej vody v Handlovej. Zasiahne desať ulíc

Dodávka vody je prerušená od ôsmej hodiny. Dokedy potrvá?

Obchod s drevom zažíva turbulentné obdobie

Po rokoch, keď časť drevárskych firiem poukazovala na nedostatok dreva od štátnych lesov pre svoje prevádzky, sa v poslednom čase situácia obrátila.

Novácka päťstovka za účasti Mládkovej, Myšáka a Česka (+FOTO)

Usporiadateľom bol Klub rýchlostnej kanoistiky Nováky.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Investor musí zbúrať celý Orbis, skelet nie je bezpečný

Statik neodporučil stáť pod stropom ani minútu. Má obavy, že spadne.

Motorkár narazil na obrubník, zraneniam podľahol

Motorkár utrpel veľmi ťažký úraz hlavy, bol v bezvedomí. Po prevoze do nemocnice zraneniam podľahol.

Návrat do Fortuna ligy nevyšiel. Slovenský talent nevie, čo bude

Denis Baumgartner naplno trénuje so Samdoriou na sústredení.

Zomrel známy horský záchranár Rudolf Chalupek

Rodák z Nemiec pri Banskej Bystrici pomohol na horách mnohým ľuďom v ťažkých situáciách. Odišiel do večnosti vo veku nedožitých 35 rokov.

Vybrali SME

Už ste čítali?