Nedeľa, 28. máj, 2023 | Meniny má Viliam

Presakujúca voda v podjazde: Musíme si na ňu zvyknúť, bude tam asi stále

Slovenská správa ciest v najbližšom období opravu či rekonštrukciu dopravného diela v Prievidzi neplánuje. Podľa nej nie je na to dôvod.

Cestný podjazd je v dobrom technickom stave, aj keď v ňom presakuje voda. Cestný podjazd je v dobrom technickom stave, aj keď v ňom presakuje voda. (Zdroj: Marián Kucman)

PRIEVIDZA. Cestný podjazd v Prievidzi, v ktorom nedávno došlo k vážnej dopravnej nehode, je v dobrom technickom stave. Tvrdí to Slovenská správa ciest, ktorá sa o túto štátnu vozovku stará. Priesaky vody, ktoré sa v podjazde objavujú, podľa správcu cesty nemajú vplyv na bezpečnosť premávky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslí si to aj odborník na dopravu, ktorý apeluje hlavne na vodičov, aby prispôsobovali aj v podjazde rýchlosť jazdy podmienkam, ktoré v ňom panujú.

Prečítajte si tiež: Vážna nehoda v podjazde: Nákladiak pritlačil k múru auto (+FOTO) Čítajte 

Po havárii prišla kritika

Pri nedávnej dopravnej nehode v cestnom podjazde v Prievidzi sa snažil vodič nákladného vozidla, keď videl pred sebou kolónu áut, pribrzdiť. Dostal však šmyk, prešiel do protismeru, kde narazil do osobného auta, ktoré pritlačil o múr podjazdu. Šofér osobného auta utrpel viaceré poranenia, predovšetkým nôh.

SkryťVypnúť reklamu

Po havárií sa hlavne na sociálnych sieťach objavili názory ľudí, podľa ktorých nie je podjazd v dobrom technickom stave, pretože po daždi je v ňom údajne blato a voda v ňom presakuje aj vtedy, keď neprší.

Nemohli narušiť vodný režim

Presakujúcu vodu potvrdzuje aj Slovenská správa ciest, ktorá už pri výstavbe podjazdu musela rešpektovať okrem iného aj zachovanie hydrologických pomerov v jeho okolí.

„Keby sa výrazne narušil vodný režim v tomto území, mohla by byť ohrozená statika okolitých stavieb,“ upozornila hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová.

Doplnila, že „z dôvodu zachovania vodného režimu sú steny podjazdu vystavené neustálemu tlaku podzemných vôd. Zatekanie okolo pilótových stien bolo zmiernené dodatočnou injektážou a od spustenia podjazdu do prevádzky sa vyskytujú iba drobné priesaky, ktoré nemožno vzhľadom na enormne zložité podmienky výstavby vylúčiť.“

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Hromcovej sú priesaky z hľadiska bezpečnosti premávky a ohrozenia statickej funkcie samotného podjazdu, ako aj okolitej zástavby zanedbateľné a sú v akceptovateľnej miere.

Slovenská práva ciest pravidelne prievidzský podjazd kontroluje.

„Zatiaľ nenastala v množstve priesakov výrazná zmena od spustenia podjazdu do prevádzky, takže v súčasnosti nepripravujeme jeho rekonštrukciu či opravu,“ dodala Hromcová.  

Šoféri by mali predvídať

Podjazd je po technickej stránke v dobrom stave aj podľa odborníka na dopravu Miloša Součka. Myslí si to aj napriek občasným priesakom spodných vôd, či nutnej rekonštrukcii stien, keď z nej v roku 2008 spadol protihlukový obklad.

„Na bezpečnú premávku môže mať vplyv napríklad napadaný sneh, hlavne na začiatku a konci podjazdu, pretože jeho odhrnutie vytvára prekážku na okrajoch vozovky,“ povedal Souček.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s občasným zatekaním vody do podjazdu spomenul, že „pri jeho výstavbe bolo zrejme opomenuté, že v tejto lokalite bola v minulosti studňa, takzvaná harajka, v ktorej bola stále voda.“

Dopravný expert pripomína vodičom, že aj keď je v podjazde povolená päťdesiatka, tak to neznamená, že by sa v ňom malo takouto rýchlosťou stále jazdiť. Podľa neho má šofér prispôsobiť rýchlosť jazdy svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla, nákladu, poveternostným podmienkam a iným okolnostiam, ktoré môže predvídať.

„Teda ak prší alebo sneží a mám plne naložené vozidlo, tak by som mal predvídať, že vozovka bude mať zmenenú priľnavosť, najmä pri vjazde alebo výjazde z podjazdu. A tomu by som mal prispôsobiť rýchlosť jazdy,“ zdôraznil Souček.

Vodiči by podľa neho tiež nemali zabúdať, že v podjazde nie je kam uhnúť, koridor je vymedzený stenami a stačí na bezpečné prejdenie vozidiel.

„Nie je v ňom priestor takmer na žiadne manévrovanie, preto je práve v podjazde mimoriadne nutné dodržiavať bezpečnú pozdĺžnu vzdialenosť medzi vozidlami,“ apeluje odborník na dopravu.

Rozhľad majú vodiči dostatočný

Pri spomínanej nehode išiel vodič s nákladným autom do podjazdu od sídliska Žabník. Pri výjazde z podjazdu reagoval na tvoriacu sa kolónu. Majú vodiči na tomto mieste dostatok času na pribrzdenie?

Souček hovorí, že „rozhľadové pomery pri výjazde vozidla z malej okružnej križovatky sú dostatočné, aby vodič včas zbadal a reagoval na tvoriacu sa kolónu, samozrejme, ak jazdí primeranou rýchlosťou. Kruhové objazdy sú spravidla konštruované na tridsať kilometrov za hodinu, čo je rýchlosť, pri ktorej sa dá zabrzdiť do zastavenia s reakčnou dobou a dobou nábehu za bežných podmienok na dráhe maximálne šestnásť metrov.“

Je teda na vodičoch, aby pri prechádzaní podjazdom brali do úvahy jeho špecifiká a jazdili v ňom radšej pomalšie.

 

Prečítajte si tiež: Takto vyzeral podjazd potom, ako sa z jeho stien zrútil obklad
Prečítajte si tiež: Obklad v podcestí nebol dostatočne zabezpečený

 

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Miro Šatan: Nechajme deti robiť viacero športov
  3. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  4. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  5. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné
  6. Plánujete si dokonalú rodinnú dovolenku?
  7. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  8. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami
  1. Na trhu jazdeniek pribudli kabriolety
  2. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  3. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné
  4. Päť rád, ako si po vysokej škole nájsť vysnívanú prácu
  5. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  6. Miro Šatan: Nechajme deti robiť viacero športov
  7. 7 dôvodov, že investícia do bezpečnostných dverí sa vypláca
  8. Dualisti o praxi: Sme súčasťou všetkých procesov
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 9 628
  2. Existuje viac spôsobov, ako znížiť mesačnú splátku na hypotéke 8 107
  3. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 6 984
  4. Ďurákovci a ich biznis: Z malého e-shopu k státisícovým tržbám 5 195
  5. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 070
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 621
  7. Čeľustní ortopédi bijú na poplach: Pacienti potrebujú ochranu 4 494
  8. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 455

Blogy SME

  1. Peter Kubica: Kniha o tom, ako odbehnúť maratóny
  2. Ján Škerko: Smero-hlasácko-fašistická Hydra. Herkules, kde si?
  3. Anna Miľanová: V zálive...
  4. Ján Šeďo: "Putin dostal dve facky a povedal, že sa Ukrajine pomstí".
  5. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 28. /
  6. Silvia Smolková: Ako hasia problémy v republike naše „stopäťdesiatky“?
  7. Dušan Király: Kuala Lumpur: tajomstvá Petronas Towers a záhadné zmiznutie Belgičanky
  8. Jozef Varga: Krkavci / 9. /
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 106 631
  2. Ján Šeďo: Mrak skazy úraduje aj na severozápade Slovenska a keby len tam... 46 631
  3. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 37 524
  4. Ján Šeďo: Nové ruské zbrane sú desiatky rokov pred zahraničnou konkurenciou... 31 836
  5. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 222
  6. Ľudmila Križanovská: Zase ste nič nepochopili, pán Fico 14 717
  7. Miroslav Kocúr: Kočner a zahmlievanie okolo skutku, ktorý sa stal 7 329
  8. Ivan Bilohuščin: Igor Matovič: génius anti-intelektuálneho populizmu 7 008
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Mestská polícia Prievidza. Ilustračné foto.

Prinášame prehľad z udalostí, ktoré riešila prievidzská mestská polícia.


MsP Prievidza 27. máj
Most na ostrov Vir.

Slovenskú klasiku aj tento rok využijú tisíce dovolenkárov.


26. máj

Až 35,8% dospelých fajčiarov zahadzuje cigaretové ohorky na zem. Užívatelia nahrievaného tabaku pristupujú k životnému prostrediu a ekológii oveľa zodpovednejšie než fajčiari.


26. máj
Vľavo kapitán prievidzských futbalistov Andrej Koryťák.

Mladý prievidzský tím sa z podpriemerného štvrtoligistu stal suverénnym piatoligistom a kráča v ústrety postupu.


26. máj

Blogy SME

  1. Peter Kubica: Kniha o tom, ako odbehnúť maratóny
  2. Ján Škerko: Smero-hlasácko-fašistická Hydra. Herkules, kde si?
  3. Anna Miľanová: V zálive...
  4. Ján Šeďo: "Putin dostal dve facky a povedal, že sa Ukrajine pomstí".
  5. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 28. /
  6. Silvia Smolková: Ako hasia problémy v republike naše „stopäťdesiatky“?
  7. Dušan Király: Kuala Lumpur: tajomstvá Petronas Towers a záhadné zmiznutie Belgičanky
  8. Jozef Varga: Krkavci / 9. /
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 106 631
  2. Ján Šeďo: Mrak skazy úraduje aj na severozápade Slovenska a keby len tam... 46 631
  3. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 37 524
  4. Ján Šeďo: Nové ruské zbrane sú desiatky rokov pred zahraničnou konkurenciou... 31 836
  5. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 222
  6. Ľudmila Križanovská: Zase ste nič nepochopili, pán Fico 14 717
  7. Miroslav Kocúr: Kočner a zahmlievanie okolo skutku, ktorý sa stal 7 329
  8. Ivan Bilohuščin: Igor Matovič: génius anti-intelektuálneho populizmu 7 008
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu