Študenti si mohli vybrať z úrovní A a B. „Áčková“ maturita však škandalózne narušila doterajší pokojný priebeh skúšok. Prekvapením boli vyplnené testy, centrálne zaslané Štátnym pedagogickým ústavom. „Rozbalili sme balíky a zistili sme, že niektoré testy z matematiky úroveň A sú vyplnené,“ povedala pre Prieboj Viera Beňová, zástupkyňa riaditeľky Gymnázia V.B.N. v Prievidzi. Vtedy ešte nevedeli, či je podobný problém aj na iných školách. „Najskôr sme telefonovali do Štátneho pedagogického ústavu, garantovi nových maturít. Tam sme sa ale nemohli dovolať. Zrejme boli preplnené linky. Okamžite sme sa museli rozhodnúť. A tak sme nepopísané testy namnožili v potrebnom počte. Žiaci o ničom nevedeli. Neskôr nám volali z pedagogického ústavu a schválili naše rozhodnutie. Na ich návrh sme posilnili dozor v triedach. Pri maturantoch nebol jeden pedagóg, ale dvaja. Môžem povedať, že maturity u nás prebehli regulérne,“ dodala Beňová.
Popísané testy zarazili aj skúšajúcich v Novákoch. „Hneď, ako sme ich otvorili, videli sme, že je do nich písané rukou. To sa nám nepozdávalo, veď je to oficiálny dokument. Po následnej kontrole sme zistili, že niektoré testy sú vyplnené. Zároveň nám volali kolegyne, ktoré robili predsedníčky komisií na prievidzskom gymnáziu a informovali nás o probléme. Na našej škole nevznikol nijaký závažnejší problém, keďže len päť testov sme mali pokazených. Tie sme nahradili prekopírovanými a žiaci začali písať v riadnom termíne,“ komentovala situáciu Katarína Machová, riaditeľka Gymnázia Nováky.
Roman: „Beletrizovaný životopis, bol pre mňa z tých tém najjednoduchší. Napísal som ho v plnom rozsahu, aký bol potrebný.
Veronika: „Zo slovenčiny som písala úvahu, táto písomka bola určite ľahšia ako angličtina. Najťažšie z angličtiny sa mi zdalo počúvanie, nebolo to dobre rozumieť.“
Monika : „Úvaha na slovenčine na dva citáty: „Lepšie byť ako sa zdať“ a „Potrebujem druhého, aby som lepšie pochopil sám seba“ bola pre mňa celkom v pohode, ale angličtina bola o dosť ťažšia, hlavne gramatika a dopĺňanie slov.
Štefan: „Potešilo ma, že na slovenčine som si mohol vybrať poviedku a písať o sci-fi. Mňa také veci zaujímajú, tak to bolo bez problémov. Angličtina tiež bola v pohode, pretože bežne na internete komunikujem po anglicky. Matiky som sa trochu bál, dal som si úroveň B a tam boli príklady veľmi ľahké.“
Róbert: „Zo slovenčiny som si vybral tému „Svoj spôsob revitalizácie Tatier po katastrofe“. Angličtina sa mi zdala trochu ťažšia, čo sa týka gramatiky. Z matematiky som písal úroveň B a bolo to v pohode.