Predvolebnému vareniu gulášov nepraje zimný termín hlasovania

Prievidza mala počas kampane nahlásených dvanásť mítingov politických strán, v Handlovej sa konali štyri.

V kampani oficiálne plochy v centre Prievidze využilo len trinásť strán. V kampani oficiálne plochy v centre Prievidze využilo len trinásť strán. (Zdroj: Marián Kucman )

HORNÁ NITRA. Po roku 1989 sa na Slovensku konalo osem volieb do Národnej rady, tohtoročné boli deviate. Väčšinou sa konali v júnovom termíne, prípadne v septembri. Mítingy pod holým nebom s rozdávaním rôznych darčekov či ponúkaním gulášu boli veľmi časté.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 2012 a aj tentoraz boli voľby v marci, takže kampaň prebiehala v zimných mesiacoch. Mítingov na námestiach je preto menej, politické strany sa s potenciálnymi voličmi stretávajú skôr vo vnútri.

Prečítajte si tiež: Všetci kandidáti z hornej Nitry získali preferenčné hlasy. Pozrite sa, koľko Čítajte 

Zhromaždenia boli aj vonku

Mestský úrad v Prievidzi mal hlásených dvanásť predvolebných zhromaždení.

SkryťVypnúť reklamu

„Niektoré z nich sa konali v centre na Námestí slobody, politické strany využili aj priestranstvo pred hotelom Magura. Pre zlé poveternostné podmienky však boli mítingy zväčša v interiéroch,“ informoval hovorca Prievidze Michal Ďureje.

V druhom najväčšom meste okresu, Handlovej, zaevidovali na magistráte v predvolebnom období štyri mítingy politických strán.

„Všetky štyri sa konali na Námestí baníkov,“ informovala hovorkyňa Handlovej Viktória Moravčíková Timurová.

Mnohé plochy zostali prázdne

Kandidujúce strany a hnutia mohli využiť na svoju propagáciu aj plochy, ktoré im vyčlenili obce a mestá. Na hornej Nitre však príliš zaplnené neboli. Napríklad v centre Prievidze sa v posledný deň oficiálnej kampane prezentovalo z dvadsiatich troch strán len trinásť. Zväčša išlo o väčšie politické subjekty, ktoré mali aj reálnu šancu dostať sa do parlamentu. Menšie strany vyčlenenú plochu zväčša nevyužili.

SkryťVypnúť reklamu

„Stranám, ktoré nemajú veľa peňazí, sa neopláca tlačiť plagáty, jazdiť po dedinách a vylepovať ich,“ povedal jeden z hornonitrianskych starostov, ktorý chce zostať v anonymite. Práve v obciach regiónu boli výlepné plochy určené na kampaň ešte prázdnejšie ako napríklad v okresnom meste. 

„Nie je to však problém. Myslím si, že pri parlamentných voľbách sa ľudia nerozhodujú na základe nejakých letákov. Väčšinou sú už skôr rozhodnutí, či pôjdu a voliť a komu odovzdajú hlas,“ poznamenal starosta.

Do popredia ide internet

Tlačené predvolebné materiály si obyvatelia regiónu nachádzali aj vo svojich schránkach, bolo ich však oproti minulosti o niečo menej.

Politici však čoraz častejšie využívajú na svoju propagáciu internet a sociálne siete. 

Prečítajte si tiež: Voľby plné prekvapení: Ako sme hlasovali v Prievidzskom okrese Čítajte 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  2. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  3. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  4. Ľuboš Fellner otvorene
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  7. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  8. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  1. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou
  2. Hodnotenie profesionála: Aké sú rezorty na exotickom Mauríciu?
  3. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  4. Toto bude cestovateľský hit roka 2026
  5. Ľuboš Fellner otvorene
  6. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  7. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  8. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 23 463
  2. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 18 428
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 290
  4. Ľuboš Fellner otvorene 6 798
  5. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 290
  6. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 5 947
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 894
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 252
  1. Martin Klein: Nemci budú mať 19. novembra sviatok POSTEĽ A CECKY (Bet- und Busen / Buß- und Bettag). Slováci si to zajtra rozdajú so Sedembolestnou pannou Máriou!
  2. Jakub Cipko: Zachraňuje Bittó Cigániková liberálnu pravicu na Slovensku?
  3. Radoslav Medzihradský: KST a výber chatárov
  4. Miroslav Daniš: Beránka vlku se zachtělo
  5. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  6. Dávid Polák: Izrael, Západný breh a medzinárodné právo. Časť 3.
  7. Štefan Šturdzík: Pán prezident čo takto trocha sebareflexie, nielen kritizovať iných.
  8. Adriana Boysová: Čiary medzi nami
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 877
  2. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 62 961
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 14 881
  4. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 9 377
  5. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 200
  6. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 573
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 460
  8. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 398
  1. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  2. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  3. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
  4. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  5. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  6. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  7. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  8. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu