PRIEVIDZA. Klesajúci trend počtu cestujúcich v prievidzskej mestskej hromadnej doprave sa nezastavil ani v minulom roku.
Najstratovejšie linky sú stále do prímestských častí Hradec, Veľká a Malá Lehôtka. Naopak, ziskové sú spoje, ktoré smerujú do Bojníc k nemocnici.

Vynovili vozový park
Kým ešte v roku 2013 sa autobusmi MHD v Prievidzi a Bojniciach odviezlo 3 608 804 ľudí, o rok neskôr do bolo len 3 449 717 cestujúcich. Vlani počet prepravených pasažierov opäť klesol, a to na 3 331 107.
Najviac, 305 132 ľudí, využilo mestskú dopravu počas vlaňajška v marci. Nasledoval október (299 479) a jún (293 028). Najmenej cestujúcich bolo v autobusoch MHD v auguste (243 949) a júli (247 554).
„Neustály pokles cestujúcich nás trápi, no urobili sme už veľa, aby sme tento trend zastavili,“ povedal generálny riaditeľ SAD Prievidza Michal Danko a pokračoval: „Vynovili sme vozový park, v autobusoch majú cestujúci k dispozícii pripojenie na internet, na niektorých zastávkach môžu ľudia sledovať aktuálny čas do príchodu ich spoja. No ani tieto moderné vymoženosti doby nepomáhajú.“
Najviac cestujúcich bolo aj v roku 2015 na linkách 50 a 51, ktoré jazdia k bojnickej nemocnici. Päťdesiatkou sa odviezlo za dvanásť mesiacov 592 304 ľudí, päťdesiatjednotkou 614 544. Preto obe linky patria k najziskovejším v rámci MHD.
Na opačnom konci sú spoje jazdiace do prímestských častí Hradec, Veľká a Malá Lehôtka.
Musia doplácať
Prievidzská radnica za prevádzku MHD na svojom území zaplatila za minulý rok viac ako 1,2 milióna eur. Doplácať bude ešte ďalších vyše 73-tisíc eur.
Podľa Danka je doplatok nutný pre pokles cestujúcich, ale aj pre vyššie výdavky na opravy autobusov.
„Ide o vozy, ktoré sme cez eurofondy získali ešte v roku 2010. majú už šesť rokov, takže obnova bola nevyhnutná. Náklady sme mali pri vodičoch, ktorí odchádzali do penzie. Na druhej strane priznávame, že ceny pohonných hmôt boli priaznivé. Napriek tomu nedoplatok vznikol,“ vysvetlil Danko.
