Odklonenie dopravy z Prievidze je nevyhnutné. Riešilo by viac problémov

V okresnom meste sa často tvoria kolóny, pre množstvo áut na Nedožerskej ceste praskajú múry na domoch.

Doprava v Prievidzi je prehustená, odľahčil by ju obchvat mesta. Doprava v Prievidzi je prehustená, odľahčil by ju obchvat mesta. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: Marián Kucman )

PRIEVIDZA. Dopravná situácia v Prievidzi je zlá. V posledných mesiacoch na to čoraz viac upozorňujú vodiči, ktorí prechádzajú cez Prievidzu hlavne popoludní počas pracovného týždňa. Kolóny, zápchy a dlhé zdržania sú na dennom poriadku.  

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prehustená doprava a hlavne ťažké nákladné vozidlá ničia domy na Nedožerskej ceste v Prievidzi. Ľudia, ktorí v nich bývajú, sa sťažujú nielen na hluk, ale aj na popraskané múry.

Kritickú situáciu v doprave v okresnom meste a aj vylúčenie nákladnej dopravy z jej ulíc vyrieši len obchvat.

SkryťVypnúť reklamu

K niektorým jeho plánovaným častiam má výhrady bojnická samospráva. Po Krajskom súde v Trenčíne ich však zamietol aj Najvyšší súd Slovenskej republiky.

Slovenská správa ciest potvrdila, že budovanie obchvatu by mohlo po tomto rozsudku pokračovať. Presné termíny však známe nie sú, no už aj samotný proces prípravy budovania bude ešte zdĺhavý.  

Prečítajte si tiež: Bojnice s výhradami k trase obchvatu Prievidze na Najvyššom súde nepochodili Čítajte 

Enormný nárast počtu áut

Téme kolabujúcej dopravy v Prievidzi sme sa venovali už vlani v októbri.

„Hlavným problémom je prehustenie tranzitnej dopravy v smere od Novák na Nedožery-Brezany a späť cez centrum mesta,“ povedal  vtedy hovorca Prievidze Michal Ďureje s tým, že samospráva registruje enormný nárast vozidiel v meste za posledné desaťročie.

Zhoršenie dopravnej situácie zaznamenal vlani aj Okresný dopravný inšpektorát v Prievidzi, pričom to pripisoval aj rekonštrukcii ciest v smere na Nováky a Handlovú. No ani po ukončení prác z Prievidze kolóny a zápchy nezmizli. Naopak, doslova kritická bola situácia pred vlaňajšími vianočnými sviatkami. Zaplnené boli nielen hlavné ťahy, ale aj mnohé vedľajšie vozovky.

SkryťVypnúť reklamu

Kritickým bodom v prievidzskej doprave je už roky Bojnická cesta. Keď sa uzavrú rampy na železničnom priecestí pred stanicou, hlavne v popoludňajšej špičke, zaplnia autá nielen Bojnickú cestu, ale aj ďalšie ulice. Kolóny sa vtedy tvoria napríklad aj na Košovskej ceste.

„Prekládka železničnej trate, aby nedochádzalo k zastavovaniu dopravy, je neuskutočniteľná. Riešením je odklonenie značnej časti dopravy z Bojnickej cesty, čo by zabezpečil obchvat mesta,“ upozornil Ďureje.

Magistrát a polícia sa zhodujú, že dopravnú situáciu v Prievidzi zlepší len obchvat, teda odklonenie vozidiel mimo mesta.

Zlý vplyv dopravy na domy

Po prievidzských cestách jazdí aj množstvo ťažkých nákladných vozidiel. Práve tie sú podľa ľudí, ktorí bývajú na Nedožerskej ceste, zodpovedné za popraskané múry na ich domoch. Na problém upozornili ešte v roku 2014.

SkryťVypnúť reklamu

„Doprava na ceste je mimoriadne hustá. Najhoršie sú veľké autá, dokážu rozhýbať veci v dome,“ povedala vtedy Petronela Šimková.

Jej manžel Miroslav ju doplnil: „Okno, ktoré sme pred časom ešte normálne otvorili, je už dlhšie nefunkčné. Jedny dvere som musel zbrúsiť, aby sa dali zatvoriť.“

O probléme s popraskanými múrmi domov bola informovaná radnica, ale aj Slovenská správa ciest, ktorej vozovka patrí.

Hovorkyňa cestárov Zuzana Hromcová pred takmer rokom a pol pripomínala, že hlavná cesta, ktorá prechádza cez Prievidzu plní  funkciu nielen pre regionálnu dopravu, ale aj tranzitnú.

„Vzhľadom na priestorové možnosti nie je možné situáciu riešiť iba rekonštrukciou cesty, ale je potrebné pokračovať v budovaní obchvatu,“ zdôraznila vtedy Hromcová.

Prečítajte si tiež: Kolóny, zápchy a dlhé zdržania. Dopravná situácia v Prievidzi je zlá Čítajte 

 

Prečítajte si tiež: Prievidžanom na Nedožerskej ničia domy nákladné vozidlá Čítajte 

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú, čo ľudia budú chcieť
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 12 579
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 165
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 5 863
  4. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 2 778
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 758
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 2 295
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 213
  8. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 1 441
  1. Matúš Grznár: Každé 4 roky zaplatíte viac ako 50 tisíc eur štátu. Čo sa s nimi deje?
  2. Jozef Drahovský: Zneužívanie špeciálne upraveného dopravného značenia na páchanie trestnej činnosti
  3. Irena Šimuneková: Múzeum slovenskej dediny v Martine
  4. Ján Karas: Demokracia, ktorú si musíme chrániť
  5. Elena Antalová: Za všetkým nemusíš hľadať ženu, ale...
  6. Daniel Bíro: Lukáš Ilavský ako riaditeľ SOŠE Trnava má plány do budúcnosti. V škole sú tiež žiadané viaceré technické odbory
  7. Štefan Šturdzík: Futbal je krásny , no dokáže byť neskutočne krutý.
  8. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 11
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 19 026
  2. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 17 468
  3. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 817
  4. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 723
  5. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 12 375
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 848
  7. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 5 197
  8. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 4 917
  1. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  2. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  3. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  4. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  5. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  6. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  7. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  8. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Čelo tabuľky je poriadne našľapané.


Šarkanšou 2025

Šarkanšou otvorila jeseň vo veľkom štýle.


Ilustračné foto

Polevka nepremenil penaltu, no vzápätí to napravil.


Ilustračné foto.

Riešenie je testované v praxi.


TASR

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu