Bojnice s výhradami k trase obchvatu Prievidze na Najvyššom súde nepochodili

Radnica okresného mesta sa snaží, aby štát čím skôr vybudoval napojenie priemyselného parku na hlavný cestný ťah.

Z obchvatu je hotový od roku 2008 len jeden úsek. Z obchvatu je hotový od roku 2008 len jeden úsek. (Zdroj: Marián Kucman )

PRIEVIDZA. Výhrady bojnickej samosprávy k niektorým častiam trasy plánovaného obchvatu Prievidze po Krajskom súde v Trenčíne zamietol aj Najvyšší súd Slovenskej republiky. Potvrdil to hovorca Krajského súdu v Trenčíne Roman Tarabus s tým, že „súd v týchto dňoch doručuje rozsudok Najvyššieho súdu účastníkom konania.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slovenská správa ciest potvrdila, že budovanie obchvatu by mohlo po tomto rozsudku pokračovať. Presné termíny však známe nie sú, no už aj samotný proces prípravy budovania bude ešte zdĺhavý.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhodnutie ešte nedostali

Z plánovaného obchvatu Prievidze je doteraz vybudovaný len krátky úsek od priemyselného parku po kruhový objazd v Bojniciach. Práve samospráva kúpeľného mesta však má výhrady k ďalšiemu úseku na Opatovskej ceste. Navrhla napríklad presunutie kruhového objazdu k Slovdekre, požaduje vybudovanie hlukovej bariéry či mimoúrovňovej križovatky alebo podjazdu na Bojnickej ceste pri niekdajšej šľachtiteľskej stanici.

Oficiálne podali Bojnice odvolanie voči niektorým častiam trasy obchvatu preto, že sa nezhoduje s ich územnoplánovacou dokumentáciou z roku 2006. Prievidza, ako príslušný stavebný úrad postúpila odvolanie na odbor výstavby a bytovej politiky Okresného úradu v Trenčíne. Ten vo februári 2013 odvolanie zamietol s tým, že Bojnice môžu proti tomuto rozhodnutie podať mimoriadny opravný prostriedok. Radnica to využila a obrátila sa na Krajský súd v Trenčíne. V septembri 2014 rozhodol v neprospech Bojníc, opravný prostriedok zamietol.

SkryťVypnúť reklamu

Magistrát mesta sa odvolal na Najvyšší súd, ktorý však rozhodnutie krajského súdu potvrdil. Podľa Tarabusa „je vec skončená.“

Vedenie Bojníc zatiaľ rozhodnutie Najvyššieho súdu nedostalo, preto sa k tejto téme vyjadrovať nechcelo. Urobí tak až po obdržaní rozhodnutia.

Pripravia novú štúdiu

K detailom rozhodnutia sa nechcela vyjadrovať ani prievidzská radnica, pretože sa zatiaľ neoboznámila s jeho znením. Alojz Vlčko z Mestského úradu v Prievidzi však pripomenul, že primátorka Katarína Macháčková už v marci 2013 vyzvala vedenie Bojníc, aby akceptovalo rozhodnutie o ich odvolaní k územnému rozhodnutiu.

„Namiesto toho si vybrali cestu súdneho sporu. Zbytočne sme stratili dva roky a skomplikovali prípravu celého projektu budovania obchvatu. Je to obrovská škoda,“ povedal Vlčko.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenská správa ciest potvrdila, že príprava výstavby obchvatu by po rozhodnutí Najvyššieho súdu mohla pokročiť.

„Vypracovať musíme štúdiu realizovateľnosti, ktorá preukáže opodstatnenosť výstavby obchvatu, stanoví termíny a časovú postupnosť budovania stavieb,“ povedala hovorkyňa cestárov Zuzana Hromcová.

Doplnila, že takýto postup vychádza z pravidiel operačného programu Integrovaná infraštruktúra pre roky 2014 až 2020, pretože peniaze na budovanie obchvatu pôjdu práve z tohto programu.

Myslia hlavne na investora

Pokiaľ bude výstavba obchvatu pokračovať, pravdepodobne pôjde o úsek od vstupu do Prievidze od Novák, cez polia, ponad rieku Handlovku a nákladnú železničnú stanicu až po priemyselný park. Tohto úseku sa výhrady Bojníc netýkajú a je strategicky dôležitý v súvislosti s budovaním výrobného závodu nemeckej firmy Brose v priemyselnom parku.

„Vláda v uznesení z výjazdového zasadnutia v Handlovej v októbri 2013 stanovila ako cieľ začatia výstavby tejto časti obchvatu do konca roka 2015. Žiaľ, nestalo sa tak,“ spomenul Vlčko s tým, že naposledy sa k tomuto úseku obchvatu vyjadril minister dopravy Ján Počiatek vlani v októbri.

„V liste, ktorý od neho máme, píše, že v prípade zabezpečenia zdrojov na ďalšiu prípravu a výstavbu zo štátneho rozpočtu je najskorším možným termínom budovania časti obchvatu od vstupu do Prievidze po priemyselný park marec 2017. Práce by trvali do októbra 2019,“ priblížil Vlčko.

Štát má podľa neho prioritne záujem stavať obchvat Prievidze z peňazí z fondov Európskej únie. V prípade spomínaného úseku, ktorý by napojil priemyselný park na cestu pri vstupe do Prievidze od Novák, žiadajú Prievidza, ale aj Bojnice a Trenčiansky kraj jeho urýchlené budovanie z peňazí zo štátneho rozpočtu. Argumentujú veľkou investíciou firmy Brose, ktorá už začína stavať výrobnú halu.

Pribudne viac vozidiel

Prievidzská radnica v súvislosti s obchvatom mesta neustále komunikuje s ministrom dopravy.

„V súčasnosti zdôrazňujeme, že v Prievidzi odštartovali dve veľké investičné akcie, ktoré budú mať značné dopady na dopravnú zaťaženosť mesta i celého regiónu. Ide o výstavbu prvej výrobnej haly spoločnosti Brose, ale aj projekt zmeny organizácie dopravy v priemyselnej zóne. Plne si uvedomujeme, že terajšia infraštruktúra má svoje limity a spomínané investičné akcie budú pre život mesta ďalšou záťažou,“ dodal Vlčko.  

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Prvý mobil: míľnik dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  2. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  3. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  6. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  7. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  8. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  1. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 6 802
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 229
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 872
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 4 991
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 861
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 500
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 3 486
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 998
  1. Vladimír Hatara: 1+1=3
  2. Ján Šeďo: Stalina nahnali do vojny židia, Putina kapitalisti zo "Západu".
  3. Ján Valchár: Kauza slovenských sviatkov a nezmyselnosť ľavice a pravice
  4. Martin Balajty: Cherry picking v článku na portály Closer.
  5. Simona Šramová: Hodnoty v AI: Technológia s dušou svojich tvorcov
  6. Štefan Šturdzík: Vtip roka - štát na sebe ušetrí 1,3 miliardy eur. Pre socialistov fikcia.
  7. Ján Valchár: Cui bono Kirk? Cui bono poľské drony?
  8. Marek Tocimák: Zrkadlo Stáda
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 65 417
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 301
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 527
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 8 500
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 248
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 5 961
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 5 027
  8. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával 4 376
  1. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  2. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  3. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  4. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  5. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
  6. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  7. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  8. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Rebríčku dominujú zahraniční hráči.

Najúspešnejšia spoločnosť má tržby vyše 724 miliónov eur.


Prievidza a Bojnice môžu prísť o elektrobusy za milióny. Katarína Macháčková a Ladislav Smatana (druhý zľava) vyzývajú ministra Migaľa, aby konal.

Na podpis zmluvy čakajú mesiace.


4
LinkedIn konferencia sa bude konať 18. septembra 2025.

Od LinkedIn špičiek sa dozviete ako predávať a budovať svoju značku.


Investícia presahuje štyri milióny eur.


TASR

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu