Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Bojnice s výhradami k trase obchvatu Prievidze na Najvyššom súde nepochodili

Radnica okresného mesta sa snaží, aby štát čím skôr vybudoval napojenie priemyselného parku na hlavný cestný ťah.

Z obchvatu je hotový od roku 2008 len jeden úsek. Z obchvatu je hotový od roku 2008 len jeden úsek. (Zdroj: Marián Kucman )

PRIEVIDZA. Výhrady bojnickej samosprávy k niektorým častiam trasy plánovaného obchvatu Prievidze po Krajskom súde v Trenčíne zamietol aj Najvyšší súd Slovenskej republiky. Potvrdil to hovorca Krajského súdu v Trenčíne Roman Tarabus s tým, že „súd v týchto dňoch doručuje rozsudok Najvyššieho súdu účastníkom konania.“

Slovenská správa ciest potvrdila, že budovanie obchvatu by mohlo po tomto rozsudku pokračovať. Presné termíny však známe nie sú, no už aj samotný proces prípravy budovania bude ešte zdĺhavý.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozhodnutie ešte nedostali

Z plánovaného obchvatu Prievidze je doteraz vybudovaný len krátky úsek od priemyselného parku po kruhový objazd v Bojniciach. Práve samospráva kúpeľného mesta však má výhrady k ďalšiemu úseku na Opatovskej ceste. Navrhla napríklad presunutie kruhového objazdu k Slovdekre, požaduje vybudovanie hlukovej bariéry či mimoúrovňovej križovatky alebo podjazdu na Bojnickej ceste pri niekdajšej šľachtiteľskej stanici.

Oficiálne podali Bojnice odvolanie voči niektorým častiam trasy obchvatu preto, že sa nezhoduje s ich územnoplánovacou dokumentáciou z roku 2006. Prievidza, ako príslušný stavebný úrad postúpila odvolanie na odbor výstavby a bytovej politiky Okresného úradu v Trenčíne. Ten vo februári 2013 odvolanie zamietol s tým, že Bojnice môžu proti tomuto rozhodnutie podať mimoriadny opravný prostriedok. Radnica to využila a obrátila sa na Krajský súd v Trenčíne. V septembri 2014 rozhodol v neprospech Bojníc, opravný prostriedok zamietol.

Skryť Vypnúť reklamu

Magistrát mesta sa odvolal na Najvyšší súd, ktorý však rozhodnutie krajského súdu potvrdil. Podľa Tarabusa „je vec skončená.“

Vedenie Bojníc zatiaľ rozhodnutie Najvyššieho súdu nedostalo, preto sa k tejto téme vyjadrovať nechcelo. Urobí tak až po obdržaní rozhodnutia.

Pripravia novú štúdiu

K detailom rozhodnutia sa nechcela vyjadrovať ani prievidzská radnica, pretože sa zatiaľ neoboznámila s jeho znením. Alojz Vlčko z Mestského úradu v Prievidzi však pripomenul, že primátorka Katarína Macháčková už v marci 2013 vyzvala vedenie Bojníc, aby akceptovalo rozhodnutie o ich odvolaní k územnému rozhodnutiu.

„Namiesto toho si vybrali cestu súdneho sporu. Zbytočne sme stratili dva roky a skomplikovali prípravu celého projektu budovania obchvatu. Je to obrovská škoda,“ povedal Vlčko.

Skryť Vypnúť reklamu

Slovenská správa ciest potvrdila, že príprava výstavby obchvatu by po rozhodnutí Najvyššieho súdu mohla pokročiť.

„Vypracovať musíme štúdiu realizovateľnosti, ktorá preukáže opodstatnenosť výstavby obchvatu, stanoví termíny a časovú postupnosť budovania stavieb,“ povedala hovorkyňa cestárov Zuzana Hromcová.

Doplnila, že takýto postup vychádza z pravidiel operačného programu Integrovaná infraštruktúra pre roky 2014 až 2020, pretože peniaze na budovanie obchvatu pôjdu práve z tohto programu.

Myslia hlavne na investora

Pokiaľ bude výstavba obchvatu pokračovať, pravdepodobne pôjde o úsek od vstupu do Prievidze od Novák, cez polia, ponad rieku Handlovku a nákladnú železničnú stanicu až po priemyselný park. Tohto úseku sa výhrady Bojníc netýkajú a je strategicky dôležitý v súvislosti s budovaním výrobného závodu nemeckej firmy Brose v priemyselnom parku.

„Vláda v uznesení z výjazdového zasadnutia v Handlovej v októbri 2013 stanovila ako cieľ začatia výstavby tejto časti obchvatu do konca roka 2015. Žiaľ, nestalo sa tak,“ spomenul Vlčko s tým, že naposledy sa k tomuto úseku obchvatu vyjadril minister dopravy Ján Počiatek vlani v októbri.

„V liste, ktorý od neho máme, píše, že v prípade zabezpečenia zdrojov na ďalšiu prípravu a výstavbu zo štátneho rozpočtu je najskorším možným termínom budovania časti obchvatu od vstupu do Prievidze po priemyselný park marec 2017. Práce by trvali do októbra 2019,“ priblížil Vlčko.

Štát má podľa neho prioritne záujem stavať obchvat Prievidze z peňazí z fondov Európskej únie. V prípade spomínaného úseku, ktorý by napojil priemyselný park na cestu pri vstupe do Prievidze od Novák, žiadajú Prievidza, ale aj Bojnice a Trenčiansky kraj jeho urýchlené budovanie z peňazí zo štátneho rozpočtu. Argumentujú veľkou investíciou firmy Brose, ktorá už začína stavať výrobnú halu.

Pribudne viac vozidiel

Prievidzská radnica v súvislosti s obchvatom mesta neustále komunikuje s ministrom dopravy.

„V súčasnosti zdôrazňujeme, že v Prievidzi odštartovali dve veľké investičné akcie, ktoré budú mať značné dopady na dopravnú zaťaženosť mesta i celého regiónu. Ide o výstavbu prvej výrobnej haly spoločnosti Brose, ale aj projekt zmeny organizácie dopravy v priemyselnej zóne. Plne si uvedomujeme, že terajšia infraštruktúra má svoje limity a spomínané investičné akcie budú pre život mesta ďalšou záťažou,“ dodal Vlčko.  

 

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  2. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  3. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  4. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Budovanie zelenej značky
  9. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  10. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 143
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 032
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 535
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 731
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 336
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 075
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 483
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 373
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 293
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 215
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Obchvat Prievidze

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Rieka Handlovka a niektoré jej prítoky v Handlovej sa v utorok sfarbili do oranžova. Situáciou sa už zaoberá mesto.

4 h
ilustračné foto

Pozitívnych bolo 30 556 ľudí.

6 h
Ilustračné foto

V súvislosti s pandémiou nového koronavírusu vykonali hasiči v Trenčianskom kraji v roku 2020 celkovo 581 výjazdov.

10 h
Ilustračná foto.

Príspevok samospráva vyplácala od roku 2008 počas dvoch rokov, zrušila ho pre vtedajšiu hospodársku krízu.

10 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Po páchateľoch polícia intenzívne pátra.

9 h

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

25. jan

Ide zatiaľ iba o čiastkové výsledky.

25. jan

Podľa aktuálne nastavených parametrov a údajov len z MOM, zriadených rezortom zdravotníctva, by si v Banskobystrickom kraji zopakovali testovanie v šiestich okresoch.

25. jan

Už ste čítali?