Pondelok, 19. apríl, 2021 | Meniny má JelaKrížovkyKrížovky

V prievidzskej mestskej doprave jazdil prvý elektrobus. Zatiaľ len skúšobne

Ekologický autobus nebolo v uliciach okresného mesta príliš počuť. Aj cestujúcich, ktorý doň nastúpili, prekvapila tichá jazda.

Elektrobus ulicami Prievidze jazdil dva týždne. 
Elektrobus ulicami Prievidze jazdil dva týždne. (Zdroj: Marián Kucman )

PRIEVIDZA. Na štyroch linkách mestskej hromadnej dopravy v Prievidzi jazdil dva týždne autobus poháňaný elektrickou energiou. Išlo o skúšobné jazdy, ktoré si pochvaľoval nielen šofér, ale aj cestujúci.

Slovenská autobusová doprava Prievidza zatiaľ nad nákupom elektrobusov neuvažuje, pretože ich cena je zatiaľ oproti bežným autobusom výrazne vyššia.

Prečítajte si tiež: Novinka v MHD: Cestujúci na zastávke sledujú reálny čas do príchodu autobusu Čítajte 

Pomáhali aj kamery

„Som nadšený,“ povedal o elektrobuse Milan Kupči, ktorý na ňom jazdil dva týždne v rámci mestskej dopravy.

Pochvaľoval si jeho jazdné vlastnosti, akceleráciu pri rozbiehaní, lepšie pérovanie oproti klasickým autobusom, kamery, ktoré snímali priestor za vozidlom či zadné dvere.

Skryť Vypnúť reklamu

„Obrovskou prednosťou je tiež tichá jazda. V autobuse počuť len jemne hučiace kúrenie. Cestujúci si takýto komfort nevedeli vynachváliť. Na elektrobus som mal len pozitívne ohlasy,“ neskrýval nadšenie vodič.

Jazdil len na vybraných trasách, pretože kapacita elektrobusu nebola veľká. Počas pracovných dní to bola hlavne linka číslo 40, ktorá smeruje cez sídlisko Píly, stanicu, centrum mesta, Kopanice až na koniec Dlhej ulice.

Výber trás ovplyvnil aj dojazd elektrobusu na jedno dobytie, teda na stopäťdesiat kilometrov.

Ekológia niečo stojí

Vedenie autobusového dopravcu sledovalo nielen reakcie cestujúcich v elektrobuse, ale hlavne jeho jazdné vlastnosti. Podobné sú napríklad trolejbusom.

„Cena elektrobusov je v súčasnosti výrazne vyššia ako bežných autobusov na naftu,“ povedal generálny riaditeľ SAD Prievidza Michal Danko a doplnil: „Ekológia aj v tomto prípade niečo stojí.“

Skryť Vypnúť reklamu

Kým nákupná cena elektrobusu je vyššia ako u autobusu na naftu, opačne je to v prípade nákladov na prevádzku.

„Zistili sme, že cena elektriny je približne tretinová oproti autobusu, ktorý jazdí na naftu. Za dva týždne sme však nemohli posúdiť, aké by boli po čase náklady na údržbu elektrobusu,“ vysvetlil prevádzkový riaditeľ SAD Prievidza Pavel Pařízek.

Prievidzskému autobusovému dopravcovi požičal elektrobus na skúšku jeden z výrobcov autobusov.

„Ide o nový trend v doprave. Hlavne veľké mestá v západnej Európe začínajú preferovať ekologickú dopravu, ktorú pre nich predstavujú elektrobusy. Preto výrobcovia autobusov prichádzajú s elektrobusmi, aby týmto požiadavkám vyhoveli,“ zdôraznil Danko.

Dodal, že s nákupom takýchto autobusov v najbližšom období neuvažujú. Uvedomuje si však, že ide o nový trend ekologického cestovania, ktorý určite dorazí raz aj do nášho regiónu.

Skryť Vypnúť reklamu

V súčasnosti elektrobusy jazdia na Slovensku napríklad v Košiciach či vo Vysokých tatrách. 

 

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Zase pozeráte do obrazovky? Radí fyzioterapeut aj očný lekár
  3. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  4. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  5. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  6. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  7. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  8. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  9. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  10. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  1. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  2. DPDgroup zanalyzovala správanie zákazníkov počas pandémie
  3. Čo bude v 2021 inak pri stavebnom povolení pre domy
  4. Konečne! PLANEO Elektro opäť otvára predajne
  5. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  6. Obnoviteľné zdroje energie na FVT
  7. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  8. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  9. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  10. Firmy požadujú väčšiu flexibilitu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 27 135
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 21 978
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 436
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 591
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 8 422
  6. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 8 009
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 966
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 816
  9. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 661
  10. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 7 555
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Ilustračné foto.

Približne polovica obcí nezaznamenala ani jedného pozitívneho človeka. V ostatných pozitivita nepresiahla 0,5 percenta.

5 h
Robert Šuník je deväť rokov šéfom futbalu v Prievidzi.

Iniciatíva Za návrat športu pomohla k obnoveniu organizovaného športovania.

7 h

Vakcínu proti ochoreniu COVID-19 dostalo vo veľkokapacitnom očkovacom centre (VKOC) v Prievidzi počas jeho prvých dní fungovania uplynulý víkend 1920 záujemcov.

9 h
Ilustračné foto.

Prievidzská samospráva pripravuje výstavbu ďalších desiatok parkovacích miest na sídlisku Nové Mesto. Odstavné plochy za bytovými domami plánuje budovať postupne.

11 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Martin Spano, rodák z Čaky.

16. apr

Martinčanka úprimne o tom, aké tienisté stránky prináša život s peknou tvárou.

18. apr

Staré železničné teleso medzi Považskou Bystricou a Púchovom prerábajú na cestu. Nosice sa bránia, narastie im počet áut. Projekt je však už rozbehnutý.

15 h

Futbalovú rodinu opustil mladý perspektívny hráč.

12 h

Už ste čítali?