PRIEVIDZA. Železničné priecestie tesne pred prievidzskou stanicou vodiči opäť kritizujú. Napriek tomu, že v posledných rokoch ho viackrát opravovali, opäť sú na ňom priehlbiny, ktoré musia autá obchádzať, neraz aj po chodníku. Hnevajú sa preto aj chodci, lebo sa cítia ohrození.
O nedostatkoch železnice vedia. Prisľúbili, že sa ich pokúsia odstrániť čo najskôr.
Vyhýbajú sa jamám
Železničné stanice sú v mestách, ale i obciach, zväčša v okrajových častiach. V Prievidzi je však súčasťou širšieho centra mesta. Aj preto je tunajšie predstaničné priecestie mimoriadne frekventované. Denne ním prejdú tisícky vozidiel, čo sa prejavuje na jeho kvalite.
Vodiči už dlhšie upozorňujú, že sa musia vyhýbať priehlbinám, keď idú z centra Prievidze smerom na Bojnice. Musia spomaliť a zväčša idú bližšie k chodníku pre peších.
Práve jeden z chodcov sa posťažoval, že prechádzanie cez priecestie nie je bezpečné.
„Autá vychádzajú až na chodník, čím ohrozujú ľudí. Sám som vodič, viem, prečo tak robia. Vyhýbajú sa jamám, ktoré sú medzi koľajami,“ upozornil Prievidžan.
Pripomenul, že podobná situácia už bola v minulosti na tomto priecestí, teraz sa podľa neho opakuje.
Robili viaceré opravy
Železnice Slovenskej republiky obnovovali priecestie v októbri 2002, keď doň zabudovali špeciálnu konštrukciu. Čiastočne opravovali priecestie aj v máji 2013.
„Zabezpečili sme odfrézovanie nerovností asfaltu a položenie nového živičného povrchu,“ informovala Daniela Detersová z odboru komunikácie železníc.
Podľa nej v súčasnom stave konštrukcia vozovky umožňuje prejazd áut v režime mierne zníženého štandardu.
„Nerovnosť na priecestí je spôsobená deformáciou spojovacích tyčí priecestných dielov prejazdom nadmerne zaťaženého presnejšie nezisteného cestného vozidla,“ vysvetlila Detersová.
Prisľúbila, že železnice budú tento stav riešiť. Stane sa tak po dodaní poškodených komponentov dodávateľom a po odsúhlasení uzávierky priecestia Okresným úradom v Prievidzi a dopravným inšpektorátom.