Nedisciplinovaní vodiči zlikvidovali až päťsto dopravných značiek

Na rekonštrukciu cesty I/50 a problémy s dopravným značením sa sťažujú turisti aj rodáci vracajúci sa na hornú Nitru. 

Značky poškodzujú aj chodci najmä vo večerných hodinách počas víkendov.  Značky poškodzujú aj chodci najmä vo večerných hodinách počas víkendov. (Zdroj: Anna Satrapová)

HORNÁ NITRA. Cestu prvej triedy spájajúcu Handlovú, Prievidzu a Nováky opravujú cestári už takmer pol roka. Dopravu počas pracovných dní riadia robotníci ručne, cez víkendy musia vodiči dodržiavať prenosné dopravné značenie. Na zúžených úsekoch, najmä na mostoch, určuje prednosť v jazde a označuje jazdné pruhy. Vodiči z regiónu jazdiaci po trase každý deň si zvykli a dávajú si pozor. Problém majú najmä návštevníci regiónu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Milan z Liberca prišiel na hornú Nitru s rodinou na výlet do Bojníc. Po opravovanej ceste išli v noci, keď je horšia viditeľnosť. Nevedel, kadiaľ má autom ísť. V niektorých úsekoch mal pocit, že sú vytvorené tri jazdné pruhy. „Ešte šťastie, že šlo pred nami auto s prievidzským evidenčným číslom. Tak som sa ho držal,“ vysvetlil.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravné značenie je podľa slov hovorkyne Slovenskej správy ciest Zuzany Hromcovej osadené v zmysle vypracovanej projektovej dokumentácie, odsúhlasenej Krajským dopravným inšpektorátom a Obvodným úradom Trenčín.

„Zatiaľ sme sa nestretli so situáciou, že by vodiči nerešpektovali dopravné značenie a prešli by do protismeru, hoci takáto situácia môže pre ich nepozornosť nastať,“ priznala.

Vodiči ničia značky

Dopravné značenie naprojektovala prievidzská spoločnosť AD značenie. Konateľ Miloš Souček zdôraznil, že nedodržiavanie dopravných značiek ovplyvniť nevedia. Vodiči sú podľa jeho slov nedisciplinovaní a cez dopravné značky konkrétne cez smerovacie dosky často prechádzajú. Najmä kamióny alebo poľnohospodárske stroje značky kolesami ničia.

„Od začiatku prác našej firme poškodili a odcudzili okolo päťsto dopravných smerovacích dosiek, mnohokrát aj so stojanmi,“ vysvetlil a doplnil, že niektorí vodiči sa snažia zvalenú značku postaviť a osadia ju inde alebo ju nechajú poškodenú na zemi.

SkryťVypnúť reklamu

Osadenie dopravných značiek denne kontrolujú pracovníci firmy a vzniknuté nedostatky operatívne odstraňujú. Souček zdôraznil, že nie je v ľudských silách riešiť niektoré úseky okamžite, značky totiž poškodzujú najmä vo večerných hodinách počas víkendov aj chodci.  

Semafory nedoplnia

Dopravné značenie a spôsob regulácie dopravy sa nepozdáva prievidzskej rodáčke Žanete, ktorá na Slovensko pricestovala z Anglicka autom aj s rodinou.

„Neviem, prečo nemohli osadiť na ceste semafory. Cez víkend autá nerešpektujú prednosť v jazde, keď tam nie sú pracovníci a nepúšťajú autá,“ posťažovala sa.

Cestu z Prievidze do Handlovej počas dovolenky prešla s rodinou niekoľkokrát a podľa jej slov na západe by takto situáciu určite neriešili.

Ako povedala Zuzana Hromcová cestári nad osádzaním semaforov neuvažujú, pretože dopravné značenie sa neustále mení.

SkryťVypnúť reklamu

„Ručné riadenie je síce drahšie ako svetelná signalizácia, ale dá sa prispôsobiť okamžite danej situácii,“ vysvetlila.  

Riadiť dopravu ručne pracovníkmi sa rozhodli preto, aby bola premávka plynulejšia. Počas pracovného týždňa je na ceste podľa potreby osem až dvadsať pracovníkov, ktorí autá púšťajú na zúžených úsekoch. 

„V prípade osadenia prenosnej svetelnej signalizácie by vozidlá v určitých intervaloch stáli aj vtedy, keby oproti nič nešlo,“ doplnil Miloš Souček.

Všetci vodiči musia rešpektovať osadené dopravné značenie, hlavne dodržiavanie povolenej rýchlosti. Vďaka zníženej rýchlosti stihnú sledovať značky a dať prednosť v jazde oproti idúcemu autu.

Súčasné riešenie sa podľa kompetentných do konca stavebných prác meniť nebude. Musela by nastať mimoriadna dopravná situácia. Práce by mali byť hotové do novembra tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Drobné čiary na stene? Niekedy je to začiatok veľkého problému
  2. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  3. Skládky sa plnia odpadmi, koľko času nám ešte ostáva?
  4. Signature vône podľa osobnosti
  5. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  8. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  1. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  2. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  6. Budvar stavia na tradícii a darí sa mu lepšie ako kedykoľvek
  7. Signature vône podľa osobnosti
  8. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 13 964
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 11 426
  3. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 046
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 5 283
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 843
  6. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 586
  7. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou 3 559
  8. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis 3 321
  1. Mario Nachtmann: Vzostup luxusnej chudoby
  2. Jozef Varga: Ako dostať Fica od válova ...
  3. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  4. Ján Serbák: Pomaturitné stretnutie po 60 rokoch
  5. Ján Košč: Extrémne vysoké daňovo-odvodové zaťaženie práce
  6. Samuel Ivančák: Tomáš Berka: Na bilancovanie nemám zatiaľ čas ani potrebu
  7. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom.
  8. Samuel Ivančák: Kamil Peteraj jubiluje. Najradšej spomínam dopredu, hovorí
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 18 800
  2. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 16 961
  3. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 095
  4. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 10 876
  5. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 8 648
  6. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 691
  7. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 5 947
  8. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 176
  1. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  2. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  3. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  4. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  5. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  6. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  7. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
  8. Marcel Rebro: Fuminori Tsuchiko odkazuje: Arigato! Za 24 hodín máme financie na 5000 porcií
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu