Vlak, vychádzajúci z prievidzskej stanice o 6.54 h a smerujúci do Topoľčian, využívajú počas pracovných dní predovšetkým študenti. „Minulú stredu o 7.30 h prechádzal tento vlak tesne pred zemianskymi Kostoľanmi cez železničné priecestie vybavené zvukovým a svetelným výstražným znamením. Rušňovodič si všimol, že z ľavej strany prichádza veľký posypový voz s radlicou,“ informoval Prieboj vedúci oddelenia železničnej polície SR v Prievidzi Ľuboš Kotlář.
Z dosiaľ nezistených dôvodov vošiel 51-ročný vodič posýpacieho vozidla na priecestie a narazil do idúceho vlaku. Ten sa takmer celý vykoľajil. Prvý rušeň sa otočil o 45 stupňov a zostal pod násypným valom, stredný prívesný vozeň bol vyhodený s obidvomi nápravami z koľají. „Celú súpravu ´držal´ posledný tretí vozeň. Pokiaľ by sa aj ten vykoľajil, celá súprava by sa asi prevrátila na strechu a následky mohli byť oveľa horšie,“ konštatoval Ľ. Kotlář. Napriek tomu pri nehode utrpel vodič posýpacieho vozidla ťažké zranenia a po prevoze do nemocnice sa podrobil operácii. Medzi približne päťdesiatimi ľuďmi, ktorí sa viezli vo vlaku, bolo osem ľahko zranených, prevažne s odreninami a tržnými ranami. Boli medzi nimi aj rušňovodič, vlakvedúci a sprievodca. Na prievidzskej stanici do vlaku nastúpilo asi sto cestujúcich, no v Novákoch, teda tesne pred nehodou, z neho vystúpilo veľa študentov.
Úsek železničnej trate, kde došlo k zrážke, bol takmer celý deň neprejazdný. Vlaky medzi Prievidzou a Zemianskymi Kostoľanmi začali premávať až o 17. h, dovtedy bola zabezpečená náhradná autobusová doprava. Vykoľajený vlak vrátil späť na koľaje až vysokozdvižný žeriav z Bratislavy. Škoda vlakovej súprave bola vyčíslená na 550 tisíc a na vozidle 200 tisíc korún.
Nehodu vyšetruje Okresný dopravný inšpektorát v Prievidzi, pričom bude skúmané aj posýpacie vozidlo, či nedošlo k nejakej technickej chybe. Začalo sa už aj stíhanie neznámeho páchateľa pre trestný čin všeobecného ohrozenia.