Hoci pôvodne mala byť stavba v hodnote pol miliardy korún dokončená už v septembri tohto roku, dnes už toto tvrdenie nie je pravdou. Dôvod je jednoduchý, Slovenská správa ciest ako hlavný investor stavby, nemá dostatok peňazí. Tie, čo má, zase prideľuje takým spôsobom, že dokončenie križovatky sa len odkladá. So stavbou sa de facto začalo už pred šiestimi rokmi, kedy bol položený základný kameň. Od tej doby prideľuje štát realizátorovi stavby, firme Doprastav, ročne finančné prostriedku vo výške 30 až 40 miliónov korún. Pri takomto tempe by teda vybudovanie mimoúrovňovej križovatky trvalo najmenej dvanásť rokov. Budeme teda na jej dokončenie čakať až do roku 2010?
„Tento rok sa situácia mierne zlepšila, pretože štát na stavbu vyčlenil 100 miliónov korún. Avšak len za tento rok sem Doprastav preinvestoval 140 miliónov. Keby sme po vyčerpaní pridelených financií stavbu zastavili, mohlo dôjsť k ohrozeniu blízkeho kostola,“ odpovedá generálny riaditeľ Doprastavu Dušan Mráz. Táto spoločnosť už teda na realizáciu štátnej zákazky v Prievidzi použila 40 miliónov korún „zo svojho vrecka“ a ešte prednedávnom bolo jej vedenie rozhodnuté stavbu zastaviť. „Sme schopní preklenúť isté obdobie finančnej neistoty, ale všetko má svoje medze. Štát prisľúbil, že ešte do konca roka navýši prostriedky o ďalších 70 miliónov korún, takže budeme vyčkávať. Ak peniaze nebudú, v septembri s prácami končíme a vrátime sa sem až na budúci rok,“ vyhlásil D. Mráz. Podľa jeho slov je septembrový termín dokončenia absolútne nereálny, na dobudovanie mimoúrovňovej križovatky ešte treba 215 miliónov korún. Ak ich štát poskytne, tunel by mohol byť prejazdný v júli 2005.
Dostavbu križovatky však môže oddialiť aj budovanie podchodu pre chodcov, ktorý bol síce z pôvodného projektu vylúčený, avšak vedenie mesta Prievidza sa zasadzuje za jeho realizáciu. Bez podchodu by podľa primátora Jána Bodnára stratila križovatka opodstatnenie, pretože dopravu by neustále spomaľoval tlačidlový semafor na priechode pre chodcov. „Občania by pri prechádzaní cesty boli vystavení stálemu nebezpečenstvu. Preto tvrdím, že je lepšie počkať a stavbu odovzdať do užívania až po dokončení podchodu, ako potom znovu zastaviť dopravu a čakať, kým sa podchod zrealizuje,“ vyhlásil J. Bodnár.
Autor: šim