Oprava priecestia bola nevyhnutná
nformovali o rekonštrukcii frekventovaného železničného priecestia na Bojnickej ceste a s tým spojenými problémami v doprave v okresnom meste. Informácie nám poskytol kpt. Ing. Adrián Líška, dopravný inžinier a teda nie riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu v Prievidzi, ako sme nesprávne uviedli. Riaditeľom ODI je mjr. JUDr. Jozef Štefanec, ktorému sa týmto ospravedlňujeme.
Niektorí čitatelia zareagovali na komplikovanú dopravnú situáciu v Prievidzi a pýtali sa, prečo sa oprava realizuje uprostred letnej turistickej sezóny. Túto otázku sme preto položili vedúcemu Traťového obvodu Topoľčany Ing. Miroslavovi Vladárovi.
Informoval nás, že začiatok prác ovplyvnili viaceré faktory. Predovšetkým známa skutočnosť, že priecetsie už bolo v katastrofálnom stave a opravu už nebolo možné odďaľovať. "Začiatok rekonštrukcie sme konzultovali aj s mestom Prievidza, preto dôležitú úlohu zohral aj fakt, že už onedlho dôjde k uzavretiu štátnej cesty I/64 a obchádzka pôjde cez toto priecestie. Ak by sa uzavretie cesty a rekonštrukcia priecestia prekrývali, určite by to znamenalo kolaps dopravy v Prievidzi", dodal M. Vladár. No a nemalou mierou začiatok opravy ovplyvnilo aj získanie finančných prostriedkov, na ktoré sa čakalo. Nie je to malá čiastka, no technológia, ktorá na tomto frekventovanom železničnom priecestí bude použitá, by mala zabezpečiť jej vysokú kvalitu.
Ing. Miroslav Vladár zdôraznil, že si uvedomujú, čo znamená uzavretie tohto priecestia uprostred leta. Iné riešenie však už možné nebolo. Navyše použitie spomínanej technológie si vyžaduje teplotu, ktorú práve letné mesiace poskytujú.
- mak -