Samospráva na ceste do Európskej únie

Minulý štvrtok zorganizoval Dom Európy Bratislava

V rámci projektu Naše mestá v našej Európe, do ktorého sa ako jedno z osemnástich slovenských miest zapojila aj Prievidza, sa stretli zástupcovia neziskových organizácií a samosprávy, aby spoločne diskutovali o aktuálnych otázkach súvisiacich s naším vstupom do Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O skúsenostiach a poznatkoch z prípravy a realizácie verejných informačných kampaní na miestnej úrovni informoval primátor Kremnice Miroslav Nárožný, pripravovaný projekt za mesto Prievidza prezentoval Michal Dobiaš z Informačného centra mladých. Podľa jeho vyjadrenia je cieľom projektu zabezpečenie šírenia informácií o Európskej únii a jej aktivitách medzi občanmi hornej Nitry. „Projekt Európa na dosah ruky sa bude realizovať od septembra tohto roka do konca apríla 2004,“ povedal pre Prieboj M. Dobiaš. „Do jeho realizácie budú zapojené regionálne médiá, mimovládne organizácie, primátori a starostovia miest a obcí. Multiplikačným efektom by malo byť vypracovanie spoločnej komunikačnej stratégie regiónu pre šírenie informácii o EÚ. Na jej základe sa bude v 4 mestách a 48 obciach hornej Nitry viesť verejná diskusia o potrebe vstupu do únie a výhodách i nevýhodách členstva.“ Hlavnými partnermi projektu sú mesto Prievidza a Trenčiansky samosprávny kraj, v prípade schválenia ho bude financovať Delegácia Európskej komisie na Slovensku.

Ako sme sa ďalej dozvedeli od organizátora podujatia, riaditeľa Domu Európy v Bratislave Romana Lauka, tento typ akcií patrí medzi hlavné aktivity Domu Európy v oblasti miestneho a regionálneho rozvoja a je zameraný na podporu komunikácie vo vnútri samospráv i smerom k občanom a partnerským organizáciam. „Naše občianske združenie vzniklo pred šiestimi rokmi s cieľom šíriť spoločné európske hodnoty a podporovať vzdelávacie, tréningové a informačné aktivity, vrátane publikačnej činnosti o EÚ na Slovensku. Okrem osvety a vzdelávania mládeže sa zameriavame aj na oblasť občianskej diplomacie a kultúry. S Prievidzou spolupracujeme intenzívne, spoločne sme participovali aj na environmentálnom seminári. S rozvojom kontaktov počítame aj do budúcnosti a radi podáme pomocnú ruku či už pri spracovaní projektov alebo získavaní grantových zdrojov.“

Zuzana ŠIMOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Horná Nitra

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa? 8 121
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 898
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 442
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 149
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 084
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 385
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 349
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 328
  1. Daniel Bíro: Ladislav Lahoda zo spoločnosti CMA sa podelil o jeho skúsenosti z prieskumov podzemných priestorov. Na čo všetko si musíme dávať pozor?
  2. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  3. Štefan Šturdzík: Vykašlite sa na politiku a šašov okolo nej.
  4. Miroslav Ferkl: Rehot Richtera
  5. Peter Martinkovič: Zažil som goraikō na Fujisane
  6. Jozef Foltýn: Koniec demokracie v USA?!
  7. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody
  8. Ernest Klotton: Armádne zhromaždenie ako sa generáli ocitli uprostred „vnútornej vojny“ s hranolkami a tankami
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 964
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 133
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 939
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 848
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 10 283
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 653
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 648
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 8 641
  1. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  2. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  3. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  4. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  5. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  6. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  7. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  8. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Prievidza a Bojnice - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Horná Nitra

Diskusia z druhého panelu s názvom Kvalitná príprava – základ úspešného priebehu stavby.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


Kaštieľ v Chalmovej, miestnej časti Bystričian.

Samospráva zaplatí päť percent ceny.


2

V premiére si pripísal tri body.


Ilustračné foto.

Logo odobrili mestskí poslanci.


TASR

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu