Pri slove Golem si človek predstaví niečo rozprávkové, veľké a famózne. Keby pán Werich videl dnešnú podobu "svojho" Golema, bol by sklamaný. Golem bol svojmu "zákazníkovi" oddaný...
Hovorí sa, že reštaurácia je zlatou baňou pre majiteľa a to hlavne počas leta. Vyhladnutí dovolenkári minú veľa peňazí v týchto zariadeniach, aby uspokojili potreby svojho žalúdka. Na základe mojej skúsenosti si pravdepodobne obsluhujúci personál v reštaurácii Golem zamieňa príslovie "Náš zákazník - náš pán!" za vlastné heslo "Menej obslúžsných zákazníkov - menej práce!"
Počas horúceho 22. júla po absolvovaní nákupov som pozvala dcéru na obed do uvedenej reštaurácie. Pohodlne sme sa usadili a čakali na privítanie a adekvátne obslúženie. Márne. V hrdle sme mali vyschnuté, v žalúdku nám škvŕkalo. Po pol hodine som si dovolila osloviť čašníčku, ktorá sa v práci "netrhala". Prečo aj, keď sa riadila horeuvedeným vlastným heslom. Po krátkom čase, s veľkou nechuťou, mi doslova hodila na stôl, na ktorom boli mimochodom omrvinky a krčiažteky od kečupu po predchádzajúcich stravníkoch, jedálny lístok. Keď som si po ďalších 15 minútach dovolila položiť ďalšiu otázku, za aký čas môžem očakávať jedlo, odvrkla mi: "Za dvadsať." Keďže som už sedela v reštaurácii pomaly 50 minút bez povšimnutia, rezignovala som.
Asi uznáte, že vám neodporúčam návštevu tohto zariadenia počas služby personálu, čo som zažila ja. Po hodine som odchádzala hladná, smädná a dvakrát pobúrená. Za seba a tiež za dcéru, ktorej pokazili radosť zo spoločného obeda
s mamou.
* * *
Tento list sme prostredníctvom e-mailu dostali do redakcie od našej čitateľky J. Š. O vyjadrenie sme požiadali (funkcia a presné meno) Madaja:
V prvom rade sa chceme ospravedlniť nielen čitateľke, ale všetkým hosťom, ktorí u nás museli dlhšie čakať na obslúženie. Spôsobené to bolo akciou, ktorá u nás prebieha a láka veľa zákazníkov. Samozrejme to neznamená, že si čašníci nebudú všímať zákazníkov a správať sa k nim úctivo. Čašníčka, o ktorej je reč v liste, už u nás nepracuje, pretože za svoje správanie dostala výpoveď. Ubezpečujeme našich zákazníkov, že sa budeme snažiť, aby bol čas čakania na obslúženie a vybavenie čo najkratší. Veríme, že prípad opísaný v liste sa už nebude opakovať.
Spracoval: - mak -